• caspersmamma 08

någon som har tånåring vars intresse är simmning

är det någon mer som har tonåringar som simmar och simtävlar

min son är 13,5 och simmar 5dar i veckan ca 2h åt gången han tävlar ca varannan helg

• Svar på tråden någon som har tånåring vars intresse är simmning
  • Emekal

Jag tävlingssimmade när jag var ca 13 år.... Nu är jag dock 19 år men vill mer än gärna börja simma igen!

• caspersmamma 08
    Emekal skrev 2009-02-15 15:58:04 följande:
    Jag tävlingssimmade när jag var ca 13 år.... Nu är jag dock 19 år men vill mer än gärna börja simma igen!
    Då tycker jag du ska börja igen Glad
  • Emekal

solstrålen 76 skrev 2009-02-15 17:45:49 följande:

Då tycker jag du ska börja igen
    tyvärr finns inget lag här jag bor nu Så himla trist. Sen är det fullt upp i skolan så jag har inte tid över till att simma igen .

Hur länge har din son simmat då?
  • caspersmamma 08

Han började simma vid 6års och började tävla när han var 8-9år
    Ja skolan går ju förre känner själv att min son har svårt att hinna med skolan nu när han simmar så mycket

Hur länge simmade du?

• Emekal

Jag simmade i fyra år tror jag.
    Började dock att tävla så fort jag började simma.
    Jag började simma på en måndag och söndagen därpå hade jag min första tävling som jag tog silver i frisim och silver i bröstsim
    Var helt överlycklig, visst det var bara en tävling inom klubben men roligt var det iaf!

Sedan blev det en hel del tävlingar under dessa år. Jag var även iväg till Askim i Norge och simmade. Just som jag gick upp på startpallen fick jag kramp i vaden, men jag visade det inte för någon utan hoppade i vatnnet och började simma. Skulle då simma 50 meter frisim.

Vi var totalt 60 tjejer i den cupen och jag kom på 10 plats så jag åkte hem igen till Värmland stolt som tusan

• caspersmamma 08

min sons bästa gren är frisim men han tycker fjäril är roligast och ryggsim är hans sämsta gren

• Emekal

Jag tyckte att Fjäril var svårast

Ryggsim var också det värsta jag visste hehe... Frisim är ju ganska enkelt men man blir snabbt trött om man gör fel!

Han trivs med att simma också eller ? Kul att han vill hålla på med det istället för att sitta vid datorn hela dagarna!

• caspersmamma 08

Ja hantycker om att simma men han sitter väldigt mycket framför datorn ändå men jag känner att det gör inget då han har simningen och rör sig väldigt mycket ändå.

kommer du ihåg vilka tider du hade när du simmade? 

• Emekal

solstrålen 76 skrev 2009-02-16 13:53:48 följande:

Ja hantycker om att simma men han sitter väldigt mycket framför datorn ändå men jag känner att det gör inget då han har simningen och rör sig väldigt mycket ändå.kommer du ihåg vilka tider du hade när du simmade? 
    det är bra att han rör på sig! Inte många tonåringar som gör det.. Jag har själv börjat springa nu.

Oj, ja du, tyvärr.. min mamma det har uppskrivet Kan fråga henne nåndag. kram
  • mrseriksson

hej

Min son på 12 simmar 2 dagar i veckan....inte så mycket tävling här uppe men om det är nån är han med.....

Svar på tråden någon som har tånåring vars intresse är simmning