• MysM

    vi med barn födda april -2007 Del 8

    Så var de dags för del 8, tiden går o våra bebbar blir nu snart 2 år, vart tar tiden vägen ?

    Här fortsätter vi att följas åt ! Vissa har börjat hos dagmammor/dagis, en del är fortfarande hemma med mamma/pappa .

    Välkomna och diskutera allt mellan himmel och jord!

  • Svar på tråden vi med barn födda april -2007 Del 8
  • snöfall

    jo ungefär 2,5 år blir det mellan dem.

    vet ni vad!? vi håller ju på o totalrenoverar vårt hus som vi köte hösten 07, o har i ett års tid bott i ett vardagsrum o kök o badrum.. har haft planerat att övrevåningen ska bli klar till i sommar, men nu har sambon jobbat på så otroligt bra så han tror att det blir klart redan till påsk!!!!!!! hoppas verkligen på det! ska bli så skönt med ett sovrum! (3 sovrum, toalett o ett lite hobbyrum)

  • snöfall

    idag blir min lillskrutt 2 år! knäppt, vart har de åren tagit vägen? har haft barnkalas idag, o imorgon kommer släkten!

  • MysM
    snöfall skrev 2009-04-18 18:59:27 följande:
    idag blir min lillskrutt 2 år! knäppt, vart har de åren tagit vägen? har haft barnkalas idag, o imorgon kommer släkten!
    Grattis =)

    Ja du de undrar jag med ? William fyllde i onsdags, kalas nästa helg + helgen efter...
  • Mozarts Nachtmusik

    grattis !!!

    Min stora fyllde på påskdagen o lilla blir 6 månader idag
    just nu sover stora o lilla springer i gåstolen o nyper mej i benen
    de är inte skoj medmorgonpigga små :-P men va gör man, blir skönt sen då de sover iaf till 7 båda


    Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • snöfall

    grattis i efterskott till era barn! verkar bara vara vi tre som håller till i den här tråden nuförtiden

    Hade hoppats på varmt idag, men det är riktigt kallt ute fast solen lyser emmellanåt..
    Har era barn börjat trotsa mycket? jisses vad malvina håller på, allt ska vara tvärtemot o "Nej" och "inte" är ord som hela tiden sägs...

  • Mozarts Nachtmusik
    snöfall skrev 2009-04-19 09:46:13 följande:
    grattis i efterskott till era barn! verkar bara vara vi tre som håller till i den här tråden nuförtiden Hade hoppats på varmt idag, men det är riktigt kallt ute fast solen lyser emmellanåt.. Har era barn börjat trotsa mycket? jisses vad malvina håller på, allt ska vara tvärtemot o "Nej" och "inte" är ord som hela tiden sägs...
    trots? du skämtar
    "ägg av" och " vill inte" och 2 sluuuuuuuuuuuuuuta" är dagligen förekommande
    även kasta sej hejdlöst på marken, eller min favvo, rusar fram till mej ( då jag sagt nej till något) hytta med pekfingret o med låg och morrande röst säga "duuuuuuuuuu"

    härligt med tvåringar =)=)=)
    Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • snöfall

    hehe, bra att man inte är ensam om att ha en 2åring med ett sånt humör men liiiite jobbigt emmellanåt.. men ibland får man svårt att hålla sig allvarlig för hon är så fånig..

  • MysM

    William har för ca 2 veckor sen börjat säga neeeeejee till ALLLT =) ! Sen har han börjat med att han ska sova i våran säng, har ni något bra tips på att få han att somna i hans säng ? Han har ju sovit i sin säng & eget rum hela tiden, vill inte han ska bli mera van att sova hos oss. Min lillebror blir 10 i år & ska fortfarande sova breve mamma :D SÅ vill nog inte jag ha de

  • snöfall

    malvina sover nog rätt så bra i sin säng, men emellanåt så ska hon komma till oss. men brukar försöka ha henne att iaf somna i sin egen säng, men vaknar hon vid 4-5 så får hon komma till oss om det inte är så att hon går med på att lägga sig ner o sova i sin säng men man är ju trött o vet att man ska på jobb på morgonen, så man orkar inte bråka så länge.. man vill ju bara sova
    min mamma brukar alltid säga att man ska för att vänja bort en "ovana" ge det 3 dygn.. alltså 3 nätter tex som man ser till att han/hon sover i sin säng o går o lägger ner barnet i sin säng fast 15 gånger per timme, men just det att man inte ska ge upp utan tänka att klarar jag 3 dygn så blir det bättre sen.. o det har faktsikt stämt men malvina nästan hela tiden! lästa nånstanns att blir det ingen ändring överhuvudtaget på3 dygn så är barnet inte redo för förändringen o då får man kanske vänta ett par veckor innan man försöker igen..
    senast som detta funkade för oss var härom veckan när malvina sku sluta med nappen, tog 2 nätter sen kunde hon sova någorlunda bra utan den, o nu 1-2 veckor senare så frågar hon inte ens efter den! skönt!

    oj vad lugn o flummigt det här blev

  • snöfall

    var förresten på UL idag, o BF är nu 3 oktober! blev att måsta va gravid 7 dagar till men men.. allt såg iaf bra ut o bebisen var livlig o aktiv enligt läkaren!

  • Mozarts Nachtmusik

    om grodan inte har uppstötningar så sover hon 6 av 7 nätter , hon klättrar inte ur sängen själv,,
    hon har sin säng i sitt rum på övervåniongen o vi har babywatch i rummet. vi hör om hon hostar =)


    snöfall skrev 2009-04-20 18:21:57 följande:
    var förresten på UL idag, o BF är nu 3 oktober! blev att måsta va gravid 7 dagar till men men.. allt såg iaf bra ut o bebisen var livlig o aktiv enligt läkaren!
    de kommer skijla nästan ett år på min minsta o din =) hon kom 19 okt -08
     vart ju 6 mån i går
    Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • MysM

    Okej, William sover i sitt rum i sin växasäng, har gjort i ca 2 månader (tog bort spjälisen i samband med flytten för han klättrade ur hela tiden)...Han började komma till oss på nätterna för ett tag sen, & nu ska han även somna i våran säng, med oss båda :/ Jag är själv hemma ikväll & försökte med hans säng, men icke, han kommer up & gnäller om de ena & de andra..Så vi la oss i våran säng, han somnade, då bar jag in honom i hans säng, han kommer dock komma inatt, som alltid! Men ska testa med 3 dagarsgrejen , måste bara ha ork till de =) För redo måste han ju vara ? han har ju alltid sovit i egen säng & eget rum.

  • snöfall

    MysM: jo det är det där med att orka i 3 dygn som är det jobbigaste, men det är så skönt sen när man ser att det ändrar. så jag brukar sitta astrött på nätterna när det är nåt o bara sitta o tänka " 2 nätter till, 2 nätter till.. sen får jag sova" men då är det ju jättebra om man är 2 föräldrar så man kan avlösa varandra också! ta det kanske en helg eller när ni är lediga flera nätter, inte roligt att gå megatrött till jobbet..
    Lycka till! o kämpa på!

  • MysM
    snöfall skrev 2009-04-20 19:50:49 följande:
    MysM: jo det är det där med att orka i 3 dygn som är det jobbigaste, men det är så skönt sen när man ser att det ändrar. så jag brukar sitta astrött på nätterna när det är nåt o bara sitta o tänka " 2 nätter till, 2 nätter till.. sen får jag sova" men då är det ju jättebra om man är 2 föräldrar så man kan avlösa varandra också! ta det kanske en helg eller när ni är lediga flera nätter, inte roligt att gå megatrött till jobbet.. Lycka till! o kämpa på!
    Jo precis =) Ja Johan brukar inte jobba borta, men de händer ibland .. Vi får nog ta de nu snart innan han blir ännu mera van. Har ni kollat kön föresten ?
  • snöfall

    MysM: nej vi kollade inte upp kön, jag var lite nyfiken men sambon ville inte veta så jag fick ge mig
    Har apropå kön hittat ett namn ifall det blir en flicka: Mirella.. vad tycker ni om det? Malvina o Mirella låter väl helt ok? men har ingen aning om vad jag ska hitta på om det blir en pojke.. hittar aldrig nå namn som jag tycker om som sku passa med malvina.. vill ha ett lite ovanligare, men inte konstigt.. bra att man inte har större problem än detta

  • Mozarts Nachtmusik
    snöfall skrev 2009-04-22 07:36:45 följande:
    MysM: nej vi kollade inte upp kön, jag var lite nyfiken men sambon ville inte veta så jag fick ge mig Har apropå kön hittat ett namn ifall det blir en flicka: Mirella.. vad tycker ni om det? Malvina o Mirella låter väl helt ok? men har ingen aning om vad jag ska hitta på om det blir en pojke.. hittar aldrig nå namn som jag tycker om som sku passa med malvina.. vill ha ett lite ovanligare, men inte konstigt.. bra att man inte har större problem än detta
    vet en tös som heter Mirelle =)
    pojknamn är svårt. vi hade bara ett namn vi va överense om ( anton)
    men om de hade passat till Nemi vete tusan =)
    nu vart de ju en tös så de va ju enklare.
    =)
    Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
Svar på tråden vi med barn födda april -2007 Del 8