• mayamimaya

Är det bara jag som inte har egentid flera gånger i veckan, men som borde unna sig lite mer?

Jag blev mamma 06 för första gången. Andra gången var 08 och jag känner att sedan jag blev mamma har det bara rullat på.
    Jag har inte kommit igång med så många egna projekt eller hobbies. Jag jobbade bara fem månader innan jag gick hem på mamma ledighet igen.
    Jag åker ibland till stan och gör lite ärenden själv, men inga större utflykter direkt.
    Känner mig ganska ensam om det här.

Men jag har en man som ställer upp och igår var jag och åkte slalom en heldag och det var helt underbart. Då gick det upp för mig hur mycket jag missat........
    men är det inte ganska normalt att det lätt blir så att man försummar sig själv......

Å andra sidan hade min minsta lärt sig gå när jag kom hem........det var min man som fick se hennes första steg, det unnar jag honom.

Finns det fler som mig som inte gör särskilt mycket för egen del, men som borde unna sig mer?

• Svar på tråden Är det bara jag som inte har egentid flera gånger i veckan, men som borde unna sig lite mer?
  • pigall

Här finns en till, har barn samma år som dina men jag jobbade inte imellan. Skulle BEHÖVA egen tid för att bli en gladare mamma med större tålamod.

• Jordgubba

Jag är tvärtom, jag försöker unna mig själv saker hela tiden och har tur som har en man som är så förstående. Jag kände tidigt att jag var tvungen att vara jag också för att inte gå under. Det är inte alltid att jag åker bort heldagar men att gå på en ansiktsbehandling, shoppa, frisörbesök, en middag med vänner, träna etc. har gjort otroligt mycket för mig och mitt humör...

Mer tid till mammorna!!

• Angel73

En till här som skulle behöva mer egentid

• fam kaos

Första kom 05 hemma ca två år jobbade ett halvår och sen hemma lite innan och sen efter minsta kom i början på 08. Sen nov 07 har jag inte gjort något alls på egen hand, tiden rullar på och går alldeles för snabbt men nu känns det som det börjar bli dags.

• JeyLa

"Egentid är när man åker till och från jobbet"

I vårt fall så är det bara sambon som har egentid mao

Mellan barn 1 och två så jobbade jag inget iom att det bara är 1 år och 3 dagar mellan dem. Trean var planerad till den här sommaren - men jag blev gravid fast jag åt mini-piller, så hon kom i oktober. Men då hann jag iaf jobba precis ett år (förrutom att jag vabbade varannan vecka när de andra två gick på dagis då). Men det var egentid för mej, att komma tillbaka till jobbet och träffa arbetskamraterna - den sociala biten liksom.

Så förrutom att ha jobbet som egentid, så har vi ingen egentid där man är ensam. Åker någon och handlar så tar man alltid med sej minst en unge. Eller om en går ut med vovven, då följer en lr två barn med.

Men visst - det skulle vara superhärligt att få komma hemifrån säg 2 timmar och träna lr dyl. iaf en gång i veckan. Men det går inte för oss - jag är hemma med alla barnen och vovven, och sambon jobbar skift på sitt ena heltidsjobb och sen jobbar han vissa fredagar och varje lördagskväll på det andra jobbet. Så det är ju inte bara en som kan få egentid och inte den andra - så vi härdar ut

~*~ Nova 9 augusti 2005 ~*~ Engla 12 augusti 2006 ~*~ Wilda 12 oktober 2008~*~
Svar på tråden Är det bara jag som inte har egentid flera gånger i veckan, men som borde unna sig lite mer?