• Annelitan

Låter ni era 2-2 1/2 -åringar titta på Pippi och Emil filmer?..

Min lilla dotter älskar att titta på Pippi och Emil filmerna...men jag tycker att det är lite kusliga sener ibland och svordommar och så...försöker att spola bort eller sänka ljudet....men det är ju såklart inte så uppskattad...spökerna är snälla säger hon...*ler*

Kan det vara skadligt om hon tittar på sånna filmer redan?...hon är 2,4 .

Undrar lite hur ni andra gör med barn i samma ålder...

• Svar på tråden Låter ni era 2-2 1/2 -åringar titta på Pippi och Emil filmer?..
  • Karnac

Det var min gudmor som skrev både pippi och emil och jag kan försäkra dig att det inte skadar ditt barn.. Hon ler i sin himmel :)

• Erik

Min 2 åring älskar också Pippi å Emil... Liksom min 4½ åring. Även alla vi barn i bullerbyn är en favorit. Jag själv älskar Astrid Lindgren filmerna.

Erik -04, Elias -07
  • Erik

Med andra ord: Ja, min 2 åring får titta på Pippi å Emil :D

Erik -04, Elias -07
  • Pormoicheia

sonen på 2½ älskar alla astrids filmer.

Pippi och Emil är nog storfavoriterna faktsikt.

No poo is da shit
  • Etolie

Min son älskar Emil, det roligaste han vet är när Emil fastnar med huvudet i soppskålen, då skrattar han så han nästan kiknar!!
    Tycker själv det är helt underbara filmer.

• Annelitan

Tack igen för alla era svar...skönt att höra.

Karnac: Var Astrid Lindgren din gudmor?...vilken underbar gudmor i såfall.

• Karnac

Annelitan skrev 2009-02-19 02:18:13 följande:

Tack igen för alla era svar...skönt att höra. Karnac: Var Astrid Lindgren din gudmor?...vilken underbar gudmor i såfall.
    Jaa det var hon och ja hon var en underbar gudmor.. :) Så emeil och pippi var inte det ända vi fick utstå som barn i fantasi väg:) och det blev folk av oss också..
  • princess of woolfs

Ja, min 2åring får titta på pippi. Emil har vi däremot inte visat för henne ännu, o när hennes storebror var i hennes ålder tyckte han emils pappa var otäck.

• Mayen

Kul att era barn gillar Astrid Lindgren. Själv har jag försökt, men än så länge är det BARA tecknat som gäller..

• vildris

Vår dotter, 2½ år, ser inte så ofta på film, men det händer t.ex när hon är sjuk. Då älskar hon Pippi. Hon tittar alltid tillsammans med någon av oss. Jag tror inte att det är skadligt för barn att höra svordomar på film, det är nog vi föräldrar som är de främsta förebilderna när de är så små. Däremot kan det ju vara scener som är obehagliga eller behöver förklaras. Vår dotter blev förkrossad när vi råkade se Astrid Lindgrens Gullpian, och den behövde vi prata mycket om i efterhand. Definitivt inte avsedd för 2-åringar!

• Anna Lisa

Min 2.5-åring älskar Pippi och Emil-filmerna. Han gillar även Pingu och Nicke nyfiken.

• ingrid79

Han tittar hur mycket som helst! Just nu är favoriten "Bullerbyn". Han själv vill vara Lisa, hans pappa är Britta och jag får vara Bosse eller Anna

Svar på tråden Låter ni era 2-2 1/2 -åringar titta på Pippi och Emil filmer?..