• Sockerbiten

    folk som tror dom vet allt..

    .. för att deras moster är sjuksjöterska, eller deras farbror är data tekniker osv..

    har ni varit med om det?
    Jag har!
    Jag har en kompis som så fort man säger något, typ som när jag började med p-piller för ett tag sen så så blev jag lättirriterad efter nån vecka och så pratade vi och jag sa att jag var lättirriterad och trodde det berodde på p-pillrena då kom hon direkt med att det kan inte vara så för att hennes farmor har varit sjuksjöterska och hon säger att man inte kan känna av sånt så snabbt eller så..

    det är så irriterande, eller när dom tror att bara för att en sak är på ett visst sätt för en person så är det så för alla!

    erfarenheter?

  • Svar på tråden folk som tror dom vet allt..
  • Sockerbiten

    okej, men det är iaf ingen fara alls..
    jag brukar inte stava fel, inte så iaf, men när det går fort blir det ibland så, och då är det lätt att det blir så igen.. tänker inte ofta på stavningen för det blir för det mesta rätt men ibland så slinker det med nått litet fel, speciellt när man skriver snabbt :p

  • Gremlin666
    gumtree skrev 2009-02-19 07:52:37 följande:
    Redan gjort - se inlägg 11


    Trodde det var unikt men det finns tydligen fler stolpskott
  • crazy cat lady

    Oh ja! Hade en vän som ansåg att hon kunde allt om psykologi och psykiatri för hennes mamma var psykiatrisköterska. Och själv kunde hon minsann lika mkt om mig (som är ssk) om anatomi för att hon hade läst djurvård på gymnasiet. Hon kunde i princip allt bättre än alla andra, tyckte hon. T.ex. så ville hon ha ett jobb inom vården som inte hade varken utbildning för eller erfarenhet av, för det fanns minsann andra sorters kompetens, hon hade ju faktiskt växt upp med sin mamma som är psykiatrisköterska!

    Till slut orkade jag inte mer och vi är idag inte vänner längre.

  • gumtree
    Gremlin666 skrev 2009-02-19 17:19:46 följande:
    Trodde det var unikt men det finns tydligen fler stolpskott
    Oh ja!

    Man kanske skulle försöka få ihop dem i ett och samma rum och sen bara sitta och njuta av föreställningen.
  • Mysan59

    faithless: Oj vilket tjabbel det skulle bli!

    Skulle vara skitkul att sitta och smyglyssna på!

  • Sockerbiten

    jisses vilket folk det finns!
    Bara för att ens föräldrar jobbar med en viss sak betyder ju inte det automatiskt att man kan en massa om det för det, min pappa var blästrare och målare, jag kan inget om det för det lixom..
    Men visst kanske man kan lyckas snappa upp saker från ens föräldrars yrke, men inte så man kan utöva det proffesionellt, och inte bättre än en som är utbildad innom det bara för att man läst anatomi eller vad det nu är..
    Dessutom är väl djuranatomi väldigt olika mot människans? :p

    Det känns alltid som att man måste bevisa för dom här människorna att man faktiskt kan nått själv för dom tror inte på vad man säger om man inte kan visa svart på vitt att det är så som man säger och inte som dom påstår.

    Som min kompis som är halv tysk, jag kan inte tyska, några ord och fraser kan jag väl men det är inte mycket, men iaf så hade jag suttit och lyssnat på en tysk låt, Stirb nicht vor mir med Ramstein,den versionen jag lyssnade på var med både tyska och engelska så jag förstod en del och sen kollade jag upp några ord, och så skrev jag just den frasten Stirb nicht vor mir - Don´t die before i do till henne på tyska och hon kunde inte tro att jag kunde det utan var tvungen att fråga sin tyska pojkvän om det var rätt innan hon trodde på det...

  • Armine

    Denna typ av männsikor som kan och vet allt är bara helt otroliga. Har en nära släkting som tror att den vet precis varför jag mår dåligt för att den ser hur jag lider. Det är bara pga av övervikt, att jag sedan hade ont i magen för att jag ätit något jag inte tålde det hade inte inte med saken att göra.

    Eller alla dessa människor som tror att de är experter på vad man ska äta och träna. Visst det kanske funkar för dem, men andra kanske måste använda andra metoder och äta annorlunda all kost pappar inte alla. Det är stor skillnad på att prata om sina egna erfarenheter och vad man hört än att säga att man vet.

  • Sockerbiten

    Känner igen det där med allergi, jag är laktosintollerant och precis när jag kommit på det skrev jag om det på min blogg, och då började någon kommentera om att det inte alls behövde vara det utan att min utspända och gasiga mage kunde bero på annat, hon var själv laktosintollerant och visste precis hur det var. Hon skrev att man inte hade utspänd mage utan uppsvälld, herrejösses, ett ord som jag skrev "fel" så kan hon ställa min diagnos liksom.. visste först inte vem det var men fick senare reda på att det var en av mina kompisar, har inte så mycket kontakt med henne idag men det har andra orsaker..

  • Armine

    Sockerbiten skrev 2009-02-20 14:15:19 följande:


    Känner igen det där med allergi, jag är laktosintollerant och precis när jag kommit på det skrev jag om det på min blogg, och då började någon kommentera om att det inte alls behövde vara det utan att min utspända och gasiga mage kunde bero på annat, hon var själv laktosintollerant och visste precis hur det var. Hon skrev att man inte hade utspänd mage utan uppsvälld, herrejösses, ett ord som jag skrev "fel" så kan hon ställa min diagnos liksom.. visste först inte vem det var men fick senare reda på att det var en av mina kompisar, har inte så mycket kontakt med henne idag men det har andra orsaker..
    Alla har ju inte exakt samma symptom och visst kan det bero på olika saker. Jag får också uppsväld mage och vissa tycker jag ska sluta med mejeriprodukter för de kan ju vara laktos, men jag är både testad för laktosintolerans och jag mår bättre när jag äter dem än om jag utesluter dem. Att det kan vara något annat jag borde utesluta finns tydligen inte på världskartan.

    Det blir lite smått patetiskt när männiksor försöker övertyga en om vad man ska äta för att må bra. När man har doktorer och dietister som säger annat. Inte så svårt kanske att lista ut vem man väljer att lyssna på. En del blir dessutom sura när man säger att jag har läkare som håller koll på hur jag mår. Förmodligen blir de väl sura för att de inte får den uppmärksamhet de vill ha.
  • Sockerbiten

    ja antagligen, nått sånt borde det väl vara, eller så vill dom inte ha fel så det är därför det blir så..

    Dom som håller på så här är ofta, iaf i min bekantskapskrets samma människor som alltid lyckas få allting, vad det än är att handla om dom, och försöker få det att låta som deras problem och bekymmer är mycket värre än någon annans oavsett vad det handlar om..

  • Tummeliten09

    Nyfiken gul skrev 2009-02-17 22:02:26 följande:


    oh ja... det händer typ dagligen i ungefär 9238472 trådar samtidigt här på Familjeliv samt ungefär lika ofta IRL... när folk slår knut på sig själva för att övertyga TS om sanningshalten i något märkligt så skrattar jag bara.... "mammas-systers-killes-brorsas-frus-kusins-granne" - har sagt att man inte kaaaan bli gravid av avbrutet samlag och då måste det bara stämma..... -..... suck...
    Nu måste jag bara få poängtera att alla faktiskt inte blir gravida av avbrutet samlag. Många kan bli det, men inte alla.
Svar på tråden folk som tror dom vet allt..