• Drömmare84

Normalt att ha ont i magen på natten i vecka 6?

Är i vecka 6 nu, men går in i vecka 7 imorgon.. Har haft ont i magen de senaste nätterna, är det normalt? Eller är det något som inte stämmer... Hoppas på att jag oroar mig i onödan, någon som vet?
    Tacksam för svar...

• Svar på tråden Normalt att ha ont i magen på natten i vecka 6?
  • Avenida

Så var det för mig!
    Vaknade av kramper mitt i natten de första veckorna. Nu har det gått över på natten men kan fortfarande känna värk på dagen ibland.

Drömmare84 skrev 2009-02-18 09:21:28 följande:
    Är i vecka 6 nu, men går in i vecka 7 imorgon.. Har haft ont i magen de senaste nätterna, är det normalt? Eller är det något som inte stämmer... Hoppas på att jag oroar mig i onödan, någon som vet?Tacksam för svar...
  • malla7

När jag varit gravid har jag blivit toanödig på nätterna (och inte kissnödig då). Kommer inte riktigt ihåg när det gav med sig men det var säkert till in i halva graviditeten.

• thatgirl

Jag är i vecka 6, snart 7 och jag får också ont i magen på nätterna.. många gånger är det pga att matsmältningen är långsammare nu och att jag inte riktigt lärt mig det än

• ZaZa86

är i v 8 (7+1) men har ingen värk alls...borde jag vara orolig då?

• jippy

Jag har haft rejält ont i magen idag till och från. Åh. man blir ju såå orolig.... Är i vecka 8. Funderar på att ta en alvedon snart så att jag kan somna. 

Hur har det gått för dig TS? 
  • Drömmare84

Jag är i vecka 14 nu och allt har gått bra hittills..:) Haft ont i magen ibland men BM säger att det är helt normalt och att det inte är konstigt att det gör ont när det händer så mycket i kroppen. Hon sa även att det är helt okej att ta en panodil eller två om det behövs!

• EliLeoMa

Så länge du inte har blödningar är det lugnt. Ta en alvedon innan du går och lägger dig :)

• lovelylocks

jag vaknade inatt med ont och svagt illamående. kunde knappt somna om sen. men jag har aldrig haft morgonillamående utan snarare kväll/natt, har varit gravid 2 ggr tidigare, av det blev det ett barn.

• E M N

är i vecka 7 (6+1) och jag hade otroligt ont i magen igår och idag, känns precis som mensvärk. Ibland sticker det till också. Nästan så jag blir rädd ibland... men det är väl helt normalt, livmodern växer ju...

• Idancealone

är i veckan 17 strax och jag vaknar varje natt när jag måste vända mig (eler jag vill vända mig haha) och det är ansträngande liksom. inte pga av att magen är spec stor utanför att det liksom gör ont i magen på ngt sätt.
    sover på sidan så jag byter sida ibland.
    jag tror inte det är någon fara.
    tänk att det ju växer där inne och det händer mycket.

:)

• svensdotter

ohh vad sknt när jag hitta denna tråden...då är jag inte ensam om att ha ont i magen....
    en bm sa att det var ligamenterna och tarmar osv som flytta sig men hade inget ont alls vid första grav

• Karinamina

Åh va skönt! Jag är gravid för första gången och är i vecka 5+2. Vaknade inatt av sjuka kramper i magen, de gick dock över efter en stund, och nu på morgonen är det borta! Skönt att se att ni har upplevt samma sak ????

• Soffiseppe

Jag är i vecka 9 och ungefär när jag var i mitten på vecka 7 så fick jag mensvärk-liknande känningar i magen varje kväll/natt. Antar att det är livmodern som växer och för mig har det verkligen hjälpt att värma en vetekudde i micron och lagt över hela magpartiet, typ från höft till höft. Det domnar bort smärtan och jag sover gott hela natten! :)

Svar på tråden Normalt att ha ont i magen på natten i vecka 6?