Hemmamammor/pappor i Farsta med omnejd
Ser många barn men alla över året verkar gå på dagis. Finns det några hemmaföräldrar i krokarna? Vi har en 18mån kille som gärna vill ha sällskap på lekplatsen och mamma vill ha lite "vuxenprat".
Ser många barn men alla över året verkar gå på dagis. Finns det några hemmaföräldrar i krokarna? Vi har en 18mån kille som gärna vill ha sällskap på lekplatsen och mamma vill ha lite "vuxenprat".
Hej hej!
Här har du en "hemmamamma" till en tjej på 20 mån som bor i Fagersjö... =)
Kul! Vad brukar ni ha för er om dagarna? Trivs du med att vara hemma?
Vi går till öppna förskolan mån-tors, om vi inte har nåt annat inplanerat... Annars ute i parken eller bus hemma.. =)
Trivs jättebra med att vara hemma, har tagit vårdnadsbirdaget tills hon blir 3, jobbar lite extra ibland.
Men nu börjar d ju dock bli lite ont om barn i hennes ålder, speciellt efter sommarn... =(
Var i Farsta bor ni??
Vilken ÖF? Vi går i Farstastrands kyrkan. Vi bor på Ölmevägen. Jag och min granne som är hemmamamma brukar träna ihop på Sats som har barnpassning, toppen för ungarna att härja och skönt för oss med lite egentid. Annars trivs jag toppenbra hemma och har liksom du vb och vill vara hemma till grabben är 3år. Problemet är just lekkamrater i samma ålder, känns som det är en väldig dagishets.
Hade just middag hemma med ett gäng mammor och barn, rörigt och härligt med alla barn!
Vi går till ÖF här i Fagersjö, jättemysigt o lugnt.. ca 5 min promenad hemifrån.
Håller med dig ang dagishetsen, så trist...
Härligt med middag med alla! =) Skulle gärna själv vilja ha lite fler såna "tillställningar" men vi bor för tillfället i en 2a, trångt men mysigt.. =) Men på måndag blir d iaf middag med några vänner o Alinas gudmor då d e 1 år sen hon döptes. =)
Ha en trevlig helg!!! kram/Anette
Har aldrig varit i Fargersjö, vilka dagr/tider är det där? Vi kanske kan ses där någon dag? Annars är du välkomen över på en fika kommande vecka.
Måndag till torsdag kl.9-12 (sångstund kl.10), men nästa vecka e d sportlov o stängt.. Ligger lite undangömd tycker jag, i skolområdet i en fritidsgård.
Vore kul att ses där nån dag, eller hitta på nåt annat. =) Tack för inbjudan, låter trevligt! =)
Har haft en släng av magsjuka här så vi får avvakta med sociala aktiviteter
Besök hemmaforaldrar.se och hitta fler som är hemma genom att gå med i nätverket :)
Tack! Ansöker bums.