• jajane

    Diamanten är borta!!

    Ja.
    Barnen fick Den Försvunna Diamanten i julklapp.
    Dom hann spela en omgång.
    Nu är diamanten helt väck.
    Går det att köpa en diamantpjäs någonstans?
    Ska jag behöva köpa ett nytt spel?

    Ödets ironi.. suck.

  • Svar på tråden Diamanten är borta!!
  • MammasälskadeMinna

    men man brukar väl få några i reserv=? har ett gammalt från 70-talet eller något.. där var det tre diamanter.

  • Kajee

    Brio Lek och Lär har reservdelar till spel. Vet inte om de har en diamant, men man kan ju kolla.

  • jajane
    MammasälskadeMinna skrev 2009-02-18 22:45:42 följande:
    men man brukar väl få några i reserv=? har ett gammalt från 70-talet eller något.. där var det tre diamanter.
    Ja eller hur! Visste väl att jag mindes rätt.
    Men nej du, i dagens spel finns bara en diamant.
  • jajane
    Kajee skrev 2009-02-18 22:46:05 följande:
    Brio Lek och Lär har reservdelar till spel. Vet inte om de har en diamant, men man kan ju kolla.
    Okej, har dom en websida, eller hur kontaktar man dom?
  • MammasälskadeMinna

    jajane skrev 2009-02-18 22:46:37 följande:


    Ja eller hur! Visste väl att jag mindes rätt. Men nej du, i dagens spel finns bara en diamant.
    Gud vad snålt må jag säga!
  • lokisse

    hi hi diamanten e försvunnen kolla om du kan fa extra delar fran firman som spelet kommer i fran man brukar kunna fa en del mot  ett returkuvert med porto.


    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • jajane
    lokisse skrev 2009-02-18 22:48:44 följande:
    hi hi diamanten e försvunnen kolla om du kan fa extra delar fran firman som spelet kommer i fran man brukar kunna fa en del mot  ett returkuvert med porto.
    *hoppas hoppas*
  • jajane
    MammasälskadeMinna skrev 2009-02-18 22:48:22 följande:
    jajane skrev 2009-02-18 22:46:37 följande: Gud vad snålt må jag säga!
    Ja verkligen!
  • Alex 20040923

    tills du fått tag på en diamant kan du kanske märka en av dom andra, tex en tjuv, med en penna. Visserligen kommer det att fattas en på spelplanen men man kan i alla fall spela.

  • karet

    hmm.. hojta till om ni inte lyckas hitta någon extra diamant, för jag har nämligen det spelet i källaren och det kan nog hända att jag har en extra diamant eller två =)

  • Kajee

    Dom har en butik i Sätra om du bor i Stockholm. Det är främst skolor/förskolor som handlar av dom, men man kan handla där som privatperson också. (Är man kommunalanställd får man dessutom rabatt på ordinarie priser - i alla fall i Sätra-butiken.)
    Annars:
    www.lekolar.se/templates/Level1Page.aspx

    www.lekolar.se/templates/Level1Page.aspx


    jajane skrev 2009-02-18 22:47:50 följande:
    Okej, har dom en websida, eller hur kontaktar man dom?
  • lokisse

    Kontakt
    ALGA / Scanditoy AB
    Box 305
    201 23 Malmö
    Besök: Nordenskiöldsgatan 6, Malmö

    0479 - 190 00

    [email protected]

    maila och fraga


    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • jajane
    Alex 20040923 skrev 2009-02-18 22:52:46 följande:
    tills du fått tag på en diamant kan du kanske märka en av dom andra, tex en tjuv, med en penna. Visserligen kommer det att fattas en på spelplanen men man kan i alla fall spela.
    Jo dom brukar köra så, men jag vill ha en diamant!
    karet skrev 2009-02-18 22:54:01 följande:
    hmm.. hojta till om ni inte lyckas hitta någon extra diamant, för jag har nämligen det spelet i källaren och det kan nog hända att jag har en extra diamant eller två =)
    Vad gulligt! Men dom har inte bara dragit in på diamanterna, dom har även ändrat formen på pjäserna, såklart. Kanske inte blir lika spännande om man ser vilken som är diamanten..
    Kajee skrev 2009-02-18 22:54:37 följande:
    Dom har en butik i Sätra om du bor i Stockholm. Det är främst skolor/förskolor som handlar av dom, men man kan handla där som privatperson också. (Är man kommunalanställd får man dessutom rabatt på ordinarie priser - i alla fall i Sätra-butiken.)Annars:www.lekolar.se/templates/Level1Page.aspx?id=9...www.lekolar.se/templates/Level1Page.aspx?id=6...
    lokisse skrev 2009-02-18 22:55:13 följande:
    KontaktALGA / Scanditoy ABBox 305201 23 MalmöBesök: Nordenskiöldsgatan 6, Malmö0479 - 190 00info.se@scanditoy.com">info.se@scanditoy.com maila och fraga
    Tack så mycket! Ska kolla upp dessa
  • jajane
    Afro skrev 2009-02-19 14:27:18 följande:
    Men vafan, är det inte det hela spelet går ut på ???
    hahahaha
  • Lotta PH

    Hej! Hakar på en gammal tråd och undrar om nån har några extra delar till Den försvunna diamanten till försäljning?    

Svar på tråden Diamanten är borta!!