Pergotime- tvillingar
Jag skall börja med pergotime snart, någon som vet om risken för fler (tvillingar) är stor eller mycket stor.. Bara nyfiken, dela med er av era erfarenheter??? :)
Jag skall börja med pergotime snart, någon som vet om risken för fler (tvillingar) är stor eller mycket stor.. Bara nyfiken, dela med er av era erfarenheter??? :)
Vid "ostimulerade" graviditeter så föder en av 100 tvillingar. Efter pergotime är det en av tio.
Oj det va en del det. Tack! Vart har du fått dern upplysningen ifrån. Vill veta mer om pergotime, tips.
Jag kollade upp det lite när jag själv började äta Pergotime (tyvärr har jag inte blivit gravid alls, står i ivf-kö nu), frågade min gynekolog och googlade runt. Googla på orden Pergotime tvillingar 100 så får du en hel del träffar.
Ja, det är stor ökning av risken/chansen. Det är därför det är så viktigt att de undersöker med vul innan beräknad ägglossning. Vissa kan reagera väldigt starkt på medicinen och få många äggblåsor ? då blir det "sexförbud" för att inte riskera trillingar eller fler. De kan förstås även se om det är två blåsor på g, vill man då inte riskera tvillinggraviditet så kan man avstå från sex den månaden (men det kan förstås alltid bli enäggstvillingar).
Ok tack. jag har tittat lite men får fortsätta leta efter info.
Jag hade en skrapning för 2 månader sen, så ja jag blev gravid men det varade inte så länge.
Äter du pergo nu?
Beklagar missfallet
Nej, jag äter inte pergo nu, eftersom det ändå är en stark medicin så rekommenderade min gynekolog att jag inte skulle fortsätta att ta kur efter kur när det inte resulterar i graviditet. Men jag har stopp i ena äggledaren också, så det är lite mer som spökar än bara ägglossningen.
Hoppas att du blir gravid snart igen och att liten hänger sig fast den här gången.
det hoppas jag också!!!!!!!!