• The75

Jag vill att det ska vara bra för alla :o)

Hej

Jag behöver lite råd om allt möjligt,jag har separerat från min dotters far för 8 mån sedan och nu har jag träffat en ny jag vill vara med,min dotter bor hos mej till 100% men hennes far hämtar henne från dagis nästan varje dag för han jobbar kväll,han vill inte att vår dotter ska träffa den nya men hur ska jag göra? tar min dotter skada av att träffa den nya,hon har gjort det vid ett par tillfällen och tycks inte ha något emot det,hon är 1,5år så jag vet inte hur mycket hon förstår,jag vill ju att det ska vara bra för alla även min nya som jag faktiskat vill dela mitt liv med.
    Mitt ex känner sig säkert lite svartsjuk och orolig men jag tycker han borde lite på mej jag skulle inte göra något som skadar vår dotter .
    Hur gör jag för att underlätta för mej min dotter mitt ex och min nya.
    Min nya är egentligen inte ny vi har varit tillsammans tidigare i unga år och nu har vi båda vuxit och älskar varandra,så hjälp mej göra dettta till något bra.

• Svar på tråden Jag vill att det ska vara bra för alla :o)
  • pippipopp

Jag har inte så mycket erfarenhet av detta precis, men jag förstår vad du menar och det första jag tänker är att du måste ju leva ditt liv. Känner du att du vill vara med den du älskar så ska du ju vara det. Du vet bäst där vad som är bra för ditt barn och dig. Mår du bra så gör ditt barn också det. Det finns ju en anledning till att du separerade från dotterns pappa så lyssna inte för mkt på honom tycker jag utan lita på din förmåga att ordna upp det i livet.

• The75

Tack för ditt svar Pippipopp du har nog alldeles rätt jag ska följa dina råd!

Svar på tråden Jag vill att det ska vara bra för alla :o)