• BuoBä

var finns ett klösträd med stil, till katt?

Någon som har koll på vart man kan hitta ett klösträd till katt som inte har hemsk fuskpäls i läskiga färger på sittplattorna? Gärna en nätshop. Det behöver vara ca 1,5m högt och ha en koja eller sittplatta.

Kattkorgar finns massa fina, men alla klösträd jag sett är apfula, med zebrarandigt ludd eller liknade. Uuuh!

I värsta fall får jag väl bygga ett själv, men jag har inte riktigt tid just nu och katten är rastlös för den inte gillar gå ut i snö.

• Svar på tråden var finns ett klösträd med stil, till katt?
  • hic sunt leones

Det är ett dåligt utbud av sånt i sverige tyvärr. Bästa du kan få är väl enfärgat ludd. Här är lite länkar till utlandet, nog inte det billigaste i frakt kanske men lite inspiration?

shop.petfun.de/en/
    www.petgadgets.com/product_details.cfm&content_id=102
    www.catwalk-kratzbaeume.de/cgi-bin/store2/commerce.cgi&cart_id=
    www.catsplay.com/cat_trees.php3

Jag diggar Lotusträdet, även om designen vann över klösmöjligheten kanske ;) www.catsplay.com/rflotus.php3

• isisisis

Min erfarenhet är att de katter jag haft inte gillat de klösmöbler jag köpt.

De gillar vissa mattor och klösbräda på väggen istället.

Alla de möbler jag köpt har stått oanvända.

• BuoBä

Oh, tack för länkarna. Nu börjar vi snacka.

Vi vet sen tidigare att hon gillar en sån klösstolpe med snurrat rep. Koja eller sittplatta skulle bli bonus.

Klösplatta på väggen var inget kul alls tyckte katten. I och för sig var den kanske lite för kort, skulle kunna testa med en längre. Hon vill gärna sträcka sig upp längs med något så hon blir låååång och sen klösa sig neråt. Just nu använder hon dörrposter och matsalsbordet...

• BuoBä

mollyskroll:
    Det var helt OK jämfört med vad jag sett innan.
    Det här var också fint men lite lågt: www.swecat.com/upload/images/big/3000/3023.jpg
    Katten når nästan en meter när hon sträcker sig.

Hm, undrar hur jag missat swecat i mina googlingar, de hade ju en del intressanta saker. Tack för hjälpen.

• crazy cat lady

Här kan du kanske hitta lite tips. Fler som ställt sig den frågan kattforum.se/viewtopic.php

sen är tyska e-bay en guldgruva, enormt utbud och så billigt så det är inte klokt.

• skorpionen80

Här finns länkar till hur mycket som helst. Hittar du inget där är du ett hopplöst fall ;)
    www.moderncat.net/

• BuoBä

crazy cat lady: Där ska jag läsa!

skorpionen80: Hehe, tack! Jag är verkligen ingen inredningsgalning med ett supermatchat hem, men det finns en gräns och den går vid djurmönstrat ludd.

Jag rättar mig själv, katten når inte 1 meter, utan snarare sådär 85 cm. Mitt ögonmått var lite felinställt. Ifall någon undrade vad jag har för en gigantkatt.

• Millan83

bygg ett eget! =) gjorde vi! det är skitsnyggt och vi har använt lila tyg för att klä in hyllorna så det matchar övriga inredningen! =)

Svar på tråden var finns ett klösträd med stil, till katt?