• delifi2

Hur få hene att förstå allvaret i det hela??

www.trelleborgsallehanda.se/article/20090221/TRELLEBORG/197047414/1339/&/15-aringar-tvingades-in-i-bil

det var min dotter som råkade ut för det här, det var hon som blev slagen av okända män.

Nu sitter hon fram för datan och tycker det är kul att bl spammat på msn. Trelleborg är ju en vädligt liten stad och ryktet sprids snabbt. Hon känner de flesta här och vet vem som är vem.

Men hon tar inte det hela på allvar. Jag är så jäkla glad att inget mer allvarligt hände henne och att hon inte blev mer skadat, men hon tar det hela med ro och tycker lixom att det är här ju ingetnting.

Hur fasen ska jag få henne att förstå att det är allvarligt och det kunde hänt värre saker??

Kan tillägga att hon smög ut när vi låg och sov, hon ska vara hemma kl 00.00 på helger och 22 på vardagar. SÅ jag visste in om att hon var ute förrens hon kom och väckte ig kl 5 imorse och berätta att polisen var där och att hon hade blivit rånad

• Svar på tråden Hur få hene att förstå allvaret i det hela??
  • Bakom molnen

När man är tonåring så tror man ju faktiskt att man är odödlig. Det var länge sedan jag själv var det, men minns faktiskt känslan att man var säker på att man skulle klara sig ur varje situation man kunde hamna i.
    Det värsta är om din flicka har fått sådana känslor bekräfade nu när hon faktiskt klarat sig. Kanske kommer en reaktion efter ett tag.
    Jag tror du måste vaka lite extra över henne så att du kan finnas där för henne om/när hon reagerar på vad som kunde ha hänt.

• extraordinär invandrare

Bakom molnen skrev 2009-02-22 23:25:43 följande:

När man är tonåring så tror man ju faktiskt att man är odödlig.
    Det var någonting nytt eller så en grov generalisering från din sida?
  • Bakom molnen

extraordinär invandrare skrev 2009-02-23 01:18:43 följande:

Bakom molnen skrev 2009-02-22 23:25:43 följande:
    Det var någonting nytt eller så en grov generalisering från din sida?
    Alla generaliseringar bygger ju på någons erfarenheter. Och jag har tagit del av många vuxnas erfarenheter där de har upptäckt att livet inte är så självklart. Ordet "odödlig" ska kanske inte tas så bokstavligt, det kan jag hålla med om.
  • extraordinär invandrare

Bakom molnen skrev 2009-02-23 08:18:42 följande:

extraordinär invandrare skrev 2009-02-23 01:18:43 följande: Alla generaliseringar bygger ju på någons erfarenheter. Och jag har tagit del av många vuxnas erfarenheter där de har upptäckt att livet inte är så självklart. Ordet "odödlig" ska kanske inte tas så bokstavligt, det kan jag hålla med om.
    I så fall tyckte jag du kunde skrivit så istället eftersom din text inte går att tolka på så många andra sätt.
  • Bakom molnen

extraordinär invandrare skrev 2009-02-23 13:41:47 följande:

Bakom molnen skrev 2009-02-23 08:18:42 följande:
    I så fall tyckte jag du kunde skrivit så istället eftersom din text inte går att tolka på så många andra sätt.
    Hur ställer du dig till TS problem förresten?
  • delifi2

Min dotter och jag har på senaste haft vädligt bra kommunikation med varann, men hon är nog lite som jag, att bara skaka av sig det hela och fortsätta som inget har hänt.

Hon vet nu vad som kunnat hänt och förstår lite mer min oro över henne, så jag tror hon tar sig igenom det här bra.

Svar på tråden Hur få hene att förstå allvaret i det hela??