• Anonym (kärlek)

18 års åldersskillnad och tjej!!

Ja vad ska man säga måste få prata av mig någonstans!

Jag har sedan 10 år tillbaka levt med min man och har en 3 årig dotter. Jag har aldrig varit dragen till kvinnor på det här sättet. Men för ca 1 månad sedan så började jag och en kvinna på jobbet att flirta (visste att hon var lesbisk) och det har utvecklats mycket kärlek in i bilden nu! jag verkligen avgudar den här kvinnan, hon är vacker, härlig och totalt fantastisk! Hon får mig att tappa andan i hennes närhet, när hon rör mig så stannar hjärtat nästan! Har nu lämnat min sambo och rört ordentligt om i familjegrytan och jag mår skit!! Den här kvinnan får mig att skratta, ha kul och jag mår så bra med henne. jag blir helt varm i hela kroppen med henne! berättade för min sambo igår att jag inte vill fortsätta vårat förhållande, men gör jag fel?
    Känner att jag har emot mig hennes ålder, hon äör 44 och jag 27?!?!?!?!? är det fel???? sen är hon en kvinna men det myser jag med tanken på för hon är så genomgo så vill inte ha någon annan! men åldern får mig att tveka! Man säger ju att kärleken har inga gränser, men vart går gränsen!?
    Vi har träffats framför min dotter (aldrig gjort ngt framför henne) och dom kommer överrens och har så mysigt ihop!
    gud vad jag älskar den här kvinnan!!
    men snälla hur ska jag resonera?

• Svar på tråden 18 års åldersskillnad och tjej!!
  • Anonym (???)

Det där låter mysigt;)
    Go for it!
    åldern är bara en siffra liksom;)

• Anonym (kärlek)

absolut men känner att det tar emot på ngtvis. hon är lika gammal som min mamma tänker man så så inser man att det är viss skillnad. men sant det är ju en siffra. Hon har 3 barn och den äldsta är 4 år yngre än mig! usch att man ska tänka såhär!

• Anonym (???)
    Svar på #2
    ja det kanske känns lite konstigt om hon är lika gammal som din mamma:P
    Men du får försöka fokusera mer på dina kännslor;)
  • Anonym (just me)

Du måste ju gå efter dina känslor. Ingen kan egentligen tala om hur du ska göra. Vi kan berätta om egna erfarenheter och kanske ge tips, råd och stöd.

För mig är det tvärtom. Jag är så jäkla förälskad i en tjej som är 15 år yngre än mig. Jag har barn och man sedan många år tillbaka. För mig känns det fel att bryta upp. Ser ingen framtid med henne och samtidigt har jag det väldigt bra med min man. Men jag kommer nog aldrig riktigt att komma över henne. Jag tänker på henne varje dag. Hon är min första tjejkärlek, om man kan uttrycka sig så.

• Viking och Loke

Asså åldern har ingen roll trivs ni med varan så är de bara att köra på =)

"Gubben" min är 15 år äldre han 44 och jag 29... men har aldrig haft de så bra som jag har de nu =D

• Trolovade

Äh, åldern spelar ingen roll! Följ ditt hjärta istället.

• Anonym (kärlek)

härliga svar!!! tack!!

• Anonym (hopp)

är i en liknande situation...Jag är förälskad i en kvinna som är ca 15 år äldre än mig. Men båda är upptagna och jag vet inte om hon har några känslor för mig. __Hon finns i mina tankar flera gånger om dagen...Jag vågar absolut inte ta första steget att visa vad jag känner.

• Anonym (förvirrad)

haha, vi verkar vara några stycken som har förälskat oss i äldre kvinnor ( yngre också såg jag .Jag är så nere i en kvinna som är född -63, själv är jag född -78, så det skiljer 15 år. Jag har aldrig ens tänkt tanken på att jag skulle kunna känna så här för någon av samma kön.
    Vi är båda gifta och har barn och det gör ont i mig när jag tänker på att det aldrig kommer att bli vi.

• Anonym

Här är en till. Jag har aldrig varit så förälskad i någon som i denna kvinna, hon är 23 år äldre. Jag tycker det är skitjobbigt, stör mig på mina egna känslor, hon har en son som t.o.m är lite äldre än mig.

• Anonym (kärlek)

skönt att man inte är ensam! kärleken har inga gränser! älskar verkligen den här kvinnan och jag ska nu separera från min sambo och kommer vilja leva med denna kvinna!! älskar henne!

• Anonym

Grattis, glad för din skull men jävligt avundsjuk!!!! Ni är ett par alltså? Jag var själv tillsammans med en 44-årig kvinna när jag var 27 men det höll inte, fast det berodde på annat än åldersskillnaden.

• Anonym (kärlek)

Hejsan!
    Allt känns så otroligt underbart, jag går som på rosa moln. Har aldrg varit så atraherad ev en människa som henne! hon får mig att skratta och verkligen leva. Som tex för min sambo som jag varit med i 10 år så har jag inte vågat visa mig naken, men med henne så kan jag visa hela mig och min själ! hon är helt otroligt underbar! älskar denna underbara kvinna! känns vemodigt med åldersskillnaden men får ta en dag i taget helt enkelt! mycket som man är nervös för hur omgivningen kommer att reagera osv.. men tar en dag i taget! och hur ska dottra reagera när hon blir äldre... mycket tankar o funderingar men det löser sig väl!
    Har aldrig mått såhär bra!

• Anonym (just me)

Gud vad mysigt!!! Är såå avundsjuk, vill oxå känna så där.
    Lycka till!

• LadyWillow

Det kommer att gå bra! lycka till!

• Anonym (jag också)

Jag kan också gå med i klubben "kvinnor som är ihop med äldre kvinnor"! Är född -78 och är ihop med en kvinna född -64. Vi pratade mycket om åldersskillnaden just när vi blev ihop, och kom fram till att acceptera och respektera att den andra kanske befinner sig i en annan livsfas, har andra men att samtidigt inte göra åldersskillnaden till ett större problem än den faktiskt är! Vi har det fint och är lyckliga, ålder är bara en siffra. För det mesta märker vi inte av ålderskillnaden, bara när vi kommer in på samtalsämnen som "minnen från 80-talet" eller "tv-program vi minns från vår barndom" ...

Önskar er varmt lycka till!

Svar på tråden 18 års åldersskillnad och tjej!!