• FruMadde4barnTätt

om man bokar halvpension på hotellet får man all mat där då?

om man bokar halvpension får man äta all mat där då?

• Svar på tråden om man bokar halvpension på hotellet får man all mat där då?
  • imsel

Är det inte bara frukost som ingår då?
    Är vad jag vet iaf.

april april din dumma sill
  • ettplustack

du får väl frukost och lunch eller frukost och middag det är ett mål och mellanmål du blir utan

• Kaxelina

Nej då måste du boka helpension

• näradig

ja, säker men det ingår inte i priset.

• Cornbread

halvpension är bara frukost

• ebben

halv brukar vara frukost o middag på de hotell jag sett!
    eller lunch. dvs 2 mål. Helpension= alla måltider

• Kodia

Halvpension innebär frukost samt ett mål till - i princip alltid middag.

Helpension innebär alla måltider och frukostpension, eller bara frukost, innebär just frukost, men det brukar inte skrivas ut lika tydligt eftersom det alltid ingår på de flesta utländska hotell. (Dock ej lägenhetshotell)

• hotten

ASG.. svaren får mig att tänka på dubbelrum.. ett rum? rickspuckorna på tv 4:ans semester svenskar asg..

frukost= frukost
    halvpension frukost och lunch eller middag, (oftast middag)
    helpansion = frukost, lunch och middag

all inclusive light (tex vings hotell)= en del mat å drycker men inte varje dag.

all inclusive = frukost, lunch, middag, snacks, fika å lokala drycker i obegränsad mängd (vissa olika begränsningar finns under olika hotell) å för en del saker tex import drycker får du oftast lägga till en summa.

har du hel eller halvpension, så bör de framgå i beskrivningen vad du får äta tex vid middagen, dvs om det är buffe eller ala carte. oftast buffe, så om du vill beställa alla carte så ingår det inte utan du får betala för det. dricka ingår heller som regel ej.

• Cornelia1234
    Cornbread skrev 2009-02-22 18:24:47 följande:
    halvpension är bara frukost

Halvpension är inte bara frukost utan frukost och middag/lunch inte helt säker!
  • ZacksMamma01

har bokat halvpension flera gånger och då har det varit frukost och middagsbuffé utan dryck.

• Anne69

Då brukar man kunna välja om man utöver frukost vill äta lunch eller middag. Vanligast är nog att man väljer middag.

Svar på tråden om man bokar halvpension på hotellet får man all mat där då?