• Mama Africa

Tips på campingplatser med billiga stugor???

Funderar på sommarens semester. Tält är inte min grej, provade förra sommaren, men nej. Funderar på några dagar i en stuga på någon fin camping. I juli... Då är det inte så billigt. Någon som har tips på smultronställen med låga stugpriser? Helst inte mer är ca 30-40 mil från Stockholm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-22 21:15
    Campingen bör vara barnvänligt, då det är jag och mina två barn (4 och 6 år) som ska semestra...

• Svar på tråden Tips på campingplatser med billiga stugor???
  • ettplustack

Älvkarleby är ett smultronställe för oss i alla fall :) Fina stugor vi har redan hyrt en stuga där i sommar :) Nära till furuvik(djur&nöjespark) och mycket fint vatten både bräckt och fint havsbad gillar man djur och natur är det perfekt ganska nära till valbo centrum mec shopping också

• Mama Africa

Ok, tack för tipset, ska kolla upp det. Fler tips?

• Ciccilionaa

En camping som ligger fint, precis vid havet m egen strand mm, är Edvikens Camping utanför Grebbestad på Västkusten. De har även stugor på området (vet inget om standard eller så).

Sedan finns även Saltviks camping inte långt ifrån (har aldrig varit där).

Vi har hyrt en stuga privat i närheten av Edvikens camping i sommar.

C

• Kråkan7

Vi gillar Ingarö havscamping på Ingarö, skogscamping, stugor, fin strand med hopptorn, lekplats och med diverse aktiviter. Fina strövområden och nära till skärgård. Rekommenderas. Vet inte priser på stugorna men tror att det står på deras hemsida. Har barn i samma ålder som trivs utmärkt.

• Ciccilionaa

ÅH! Kråkan, det lät ju underbart, även som en helgutflykt i vår, kanske?!

C

• Kråkan7

Ja, absolut! Jag är helt såld på detta ställe, står med husvagn året runt där sen några år i en "egen" liten skogsbacke, mkt välskötta servicehus, båtplatser, kiosk vid stranden (med billigt godis!) enkel lunchmat o fika om man vill det, minigolf, diverse bollsporter, ponnyridning och har hört rykten om ev barnvänliga musikuppträdanden i sommar. Engagerad och glad personal. Det enda som kan vara knepigt är parkeringen på helgerna (eller soliga semesterdagar), det är långt till buss så man behöver bil, parkeringen är stor men d blir trångt ändå! Stugorna vet jag inte så mkt om men de ligger i den del där villavagnarna står, så där finns oxå en liten strand och grillplats (förutom stora stranden då).
    Det finns rätt mkt barn på campingen, men det vore roligt med många fler!

• Kråkan7

Ja, absolut! Jag är helt såld på detta ställe, står med husvagn året runt där sen några år i en "egen" liten skogsbacke, mkt välskötta servicehus, båtplatser, kiosk vid stranden (med billigt godis!) enkel lunchmat o fika om man vill det, minigolf, diverse bollsporter, ponnyridning och har hört rykten om ev barnvänliga musikuppträdanden i sommar. Engagerad och glad personal. Det enda som kan vara knepigt är parkeringen på helgerna (eller soliga semesterdagar), det är långt till buss så man behöver bil, parkeringen är stor men d blir trångt ändå! Stugorna vet jag inte så mkt om men de ligger i den del där villavagnarna står, så där finns oxå en liten strand och grillplats (förutom stora stranden då).
    Det finns rätt mkt barn på campingen, men det vore roligt med många fler!

• Daniel96

Hej jag skulle vilja ställa upp våran husvagn på ett billig camping i 2 månader är det någon som vet var man kan få billig husvagnsplats i Göteborg eller lite utanför

Svar på tråden Tips på campingplatser med billiga stugor???