• annisen

Hur gammal vad ert barn när ni börja med babysim?

Jag har en dotter på snart fem veckor. Jag vill gå på baby sim med henne. Vore kul att veta när andra börja med babysim och om det vad kul? och om ert barn inte var så gammalt om ni tyckte det var "meningslöst" eller inte??

• Svar på tråden Hur gammal vad ert barn när ni börja med babysim?
  • karmela

Jag tycker inte att du ska ha för bråttom. Min dotter var fem månader och innan dess, eller åtminstone vid fyra månader, tror jag att de små liven inte får så mycket ut av babysimmet. Håll dig till tåls så får både du och bebisen roligare!

• karmela

Jo, glömde svara på vad dotra min tyckte. I början låg hon mest och sög på tårna (inte lätt att flyta på rygg då...) och jag tror att de barnen som var någon eller ett par månader äldre hade lite roligare. Mot slutet tyckte jag att det började hända grejer. Hon var sju månader när kursen slutade. Men hon hade roligt hela tiden!

• milla   1982

Felix var 3½ månad ungefär när vi började och han ÄLSKADE det, blev helt sjövild och röjde runt =)

• Duckan74

Siri visade inga tendenser till att tycka att det var speciellt roligt alls. Vi gick 2 terminer. Men när hon var 14 mån var vi utomlands första gången och hon badade i poolen som en toka och är inte alls rädd för vatten (förutom att tvätta håret) så nån nytta gjorde det säkert iaf att gå på babysim.

• annisen

tack så mycket för svaren tror jag tar och väntar några månader till då

• cappuccino

hej,

min dotter är 4 månader nu när vi ska börja

• Emma Görander

vi började förra veckan, Nora är imorgon 10veckor och verkade faktiskt tycka att det var ganska skoj!
    Här i Norge säger dom på BVC att barnet måste ha gått igenom 6veckors kontrollen innan man börjar på babysim

• Hella Pella

Min son var 3 ½ månad gammal när vi började på babysim, tycker att det var i tidigaste laget. I början låg han mest och tittade sig omkring. Nu tycker han det är roligare och plaskar med händer och fötter är 5 ½ månad. Hade nog väntat att börja tills bebisen är helt stabil i nacke och kan hålla huvudet själv. Ha inte för bråttom är mitt råd!

• Vic2ria

olla bara upp kötider o sånt hos oss är det 6 mån väntetid så han blir nog 8 mån när han får börja har inte fått svar än dock =(

• lillamy68

Vår dotter var 3 mån. när vi började. Nu blir hon snart ett år och fullkomligt älskar vatten!
    Hos oss gällde regeln minst 3 månader gammal och 5 kilo tung!

• Naturgodis

Min dotter kommer att vara 15 veckor nästan 16. Läste att de ska vara minst 3 månader och att naveln ska vara läkt.
    Min dotter trivs att vara i vattnet. Hon har badat i badkaret sedan ca 1 månad. Hoppas hon trivs med babysimmet!

• Emke

Vi började när dottern var 10 veckor och var inte alls ensamna i gruppen om att ha så pass små barn. Hon älskade det från första början så jag ångrar inte att vi började tidigt, ju äldre hon blev desto lättare blev det dock att tajma med sovning, de sover ju så mycket när de är så små och orkar inte lika långa stunder 

Mamma till världens vackraste Agnes 071230 =) & BF 090613
  • scs

Vår dotter var 7 månader och det tyckte jag funkade bra .Vi hade en 5 veckors med i gruppen men hon orkade ju knappt vara med eftersom hon var så liten och inte kunde hon vara med på några övningar heller så det tycker jag var för tidigt.

Svar på tråden Hur gammal vad ert barn när ni börja med babysim?