Vad tycker Linda Skugge att jag ska göra egentligen?
Jag gillar Linda Skugge OCH jag gillar Ebba von Sydow. Jag retar mig däremot på att Linda måste klanka ner på andra tjejers livsstilsval och nu retar jag mig på Lindas senaste blogginlägg.
"Grattis Vickan, nästa år är du 33 bast. Sverige får kanske - om vi har tur - ett gäng ivf-prinsar, eller varför inte den första officiella adopterade kronprins/sessan?"
Ok, Viktoria är kanske inte det bästa exemplet på tjejer som väntar med att skaffa barn, hon har ju varit "tvungen" att vänta eftersom man tydligen inte kan skaffa barn ogift om man är kronprinsessa och om man dessutom har en farsgubbe som envisas med att fylla 60 så kan man inte ha bröllop samma år och jadijada.
MEN det som retar mig är att Linda förespråkar att man ska skaffa barn så tidigt som möjligt eftersom efter 30 är chanserna mindre att skaffa barn på egen hand. Nu är de väl inte såå himla mycket mindre enligt ngn tidningsartikel jag läste nyligen. För jag läser sånt. Jag är tvungen. Jag får panik över att jag närmar mig 33 och snart inte ens har en man att skaffa barn med! Så hur har Linda tänkt att jag ska göra? Kasta mig över förste bäste man och ha oskyddat sex och bli på smällen "av misstag". Eller har jag missat tåget? Jag får verkligen panik av Linda. Min största rädsla i livet är att inte kunna bli gravid. Jag inbillar mig att jag drabbats av en könssjukdom som jag inte märkt och därmed blivit steril. Och även om jag inte är steril så är jag ju lastgammal och kommer inte kunna skaffa barn på egen väg, enligt Linda.
Jag vill inte bli en "gammal morsa", men vad har jag för val?!