• Frk Svår

Vad tycker Linda Skugge att jag ska göra egentligen?

Jag gillar Linda Skugge OCH jag gillar Ebba von Sydow. Jag retar mig däremot på att Linda måste klanka ner på andra tjejers livsstilsval och nu retar jag mig på Lindas senaste blogginlägg.

"Grattis Vickan, nästa år är du 33 bast. Sverige får kanske - om vi har tur - ett gäng ivf-prinsar, eller varför inte den första officiella adopterade kronprins/sessan?"

Ok, Viktoria är kanske inte det bästa exemplet på tjejer som väntar med att skaffa barn, hon har ju varit "tvungen" att vänta eftersom man tydligen inte kan skaffa barn ogift om man är kronprinsessa och om man dessutom har en farsgubbe som envisas med att fylla 60 så kan man inte ha bröllop samma år och jadijada.

MEN det som retar mig är att Linda förespråkar att man ska skaffa barn så tidigt som möjligt eftersom efter 30 är chanserna mindre att skaffa barn på egen hand. Nu är de väl inte såå himla mycket mindre enligt ngn tidningsartikel jag läste nyligen. För jag läser sånt. Jag är tvungen. Jag får panik över att jag närmar mig 33 och snart inte ens har en man att skaffa barn med! Så hur har Linda tänkt att jag ska göra? Kasta mig över förste bäste man och ha oskyddat sex och bli på smällen "av misstag". Eller har jag missat tåget? Jag får verkligen panik av Linda. Min största rädsla i livet är att inte kunna bli gravid. Jag inbillar mig att jag drabbats av en könssjukdom som jag inte märkt och därmed blivit steril. Och även om jag inte är steril så är jag ju lastgammal och kommer inte kunna skaffa barn på egen väg, enligt Linda.

Jag vill inte bli en "gammal morsa", men vad har jag för val?!

• Svar på tråden Vad tycker Linda Skugge att jag ska göra egentligen?
  • Anonym (Äcklig)
    Anonym (Queenie) skrev 2025-07-12 20:24:57 följande:

Drottning Linda. Ni är avundsjuka på hennes vältränade kropp.

Vältränade? Hon ser ju ut som en åldrad anorektiker.
  • Anonym (Luke)
    Frk Svår skrev 2009-02-24 14:10:31 följande:
    Vad tycker Linda Skugge att jag ska göra egentligen?

Jag gillar Linda Skugge OCH jag gillar Ebba von Sydow. Jag retar mig däremot på att Linda måste klanka ner på andra tjejers livsstilsval och nu retar jag mig på Lindas senaste blogginlägg.

"Grattis Vickan, nästa år är du 33 bast. Sverige får kanske - om vi har tur - ett gäng ivf-prinsar, eller varför inte den första officiella adopterade kronprins/sessan?"

Ok, Viktoria är kanske inte det bästa exemplet på tjejer som väntar med att skaffa barn, hon har ju varit "tvungen" att vänta eftersom man tydligen inte kan skaffa barn ogift om man är kronprinsessa och om man dessutom har en farsgubbe som envisas med att fylla 60 så kan man inte ha bröllop samma år och jadijada.

MEN det som retar mig är att Linda förespråkar att man ska skaffa barn så tidigt som möjligt eftersom efter 30 är chanserna mindre att skaffa barn på egen hand. Nu är de väl inte såå himla mycket mindre enligt ngn tidningsartikel jag läste nyligen. För jag läser sånt. Jag är tvungen. Jag får panik över att jag närmar mig 33 och snart inte ens har en man att skaffa barn med! Så hur har Linda tänkt att jag ska göra? Kasta mig över förste bäste man och ha oskyddat sex och bli på smällen "av misstag". Eller har jag missat tåget? Jag får verkligen panik av Linda. Min största rädsla i livet är att inte kunna bli gravid. Jag inbillar mig att jag drabbats av en könssjukdom som jag inte märkt och därmed blivit steril. Och även om jag inte är steril så är jag ju lastgammal och kommer inte kunna skaffa barn på egen väg, enligt Linda.

Jag vill inte bli en "gammal morsa", men vad har jag för val?!

Sluta bry dig om vad hon tycker och leva ditt liv.
  • Anonym (Defs)
    Anonym (Äcklig) skrev 2025-07-13 10:10:21 följande:
    Snälla, den här tråden är mycket gammal!
    Så TS är över 35 idag.

Jag tycker ändå att TS borde ha fryst ner sina ägg om hon var orolig. 
  • Anonym (Queenie)
    Men hon bajsar inte som ngn i tråden sa
  • Anonym (J)

Förlåt, men vem fan bryr sig om vad Linda Skugge tycker? Konstigare människa får man leta efter. 
    Om du är orolig över din fertilitet, kolla upp din äggreserv hos en gynekolog så vet du hur många år du har på dig ungefär. Fick mitt andra barn när jag var 39, helt utan problem. 

• Anonym (Queenie)
    Nej, ni är avundsjuka på hennes extremt vältränade kropp.
  • Anonym (Queenie)

Shit vad snygg hon är!

• Anonym (2009)

Tråden är mer än 16 år gammal.

• Anonym (Äcklig)
    Anonym (2009) skrev 2025-07-26 07:25:51 följande:

Tråden är mer än 16 år gammal.

Ändå bra att den bumpas eftersom Linda Skugges resa från feminist och kvinnoförkämpe till prostituerad måste stå som ett skräckexempel för en kvinna som svek sina ideal och därmed svek alla kvinnor och jämställdhetsarbetet.
  • Anonym (Frida)

Rolig gammal relik som dragits upp såhär 16 år senare 🤣🤣

Huruvida Vickans barn kom till genom ivf eller ej bryr jag mig inte det minsta om. Man är inte lastgammal vid 33 års ålder och fortfarande fullt kapabel att få både ett och två barn i åtminstone några år framåt, kanske till och med tio år, om man har tur. Så Lindas försök till att skambelägga kvinnor för att de inte skaffar barn tidigt, vilket är precis vad konservativa män också gör, föll ganska platt där.

• Anonym (Queenie)
    Anonym (Äcklig) skrev 2025-07-26 09:07:02 följande:
    Ändå bra att den bumpas eftersom Linda Skugges resa från feminist och kvinnoförkämpe till prostituerad måste stå som ett skräckexempel för en kvinna som svek sina ideal och därmed svek alla kvinnor och jämställdhetsarbetet.
    Ja, det är som att gå från att ha varit kommunist till att bli nazist.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Äcklig) skrev 2025-07-26 09:07:02 följande:
    Den första krönika jag läste av Linda Skugge handlade faktiskt om tjejer som viker ut sig i Slitz eller har sex inför allmän beskådan i dokusåpor, och om hur många av dessa tjejer antingen var mobbade eller kände sig osynliga som barn, och hur dessa tjejer istället hade kunnat få uppmärksamhet genom att kämpa mot patriarkatet istället för att bli marionetter för det. Undrar vad hon skulle säga om det idag.
Svar på tråden Vad tycker Linda Skugge att jag ska göra egentligen?