• Hundini

När börja med välling/mer mättnad en ersättning?

Vad har ni fått för rekomendationer från BVC ang. välling (alla sorter), ska man räkna korrigerat eller inte. Min gosse blir 6 månader (4 1/2 korr. i dagarna) och jag vill att han ska bli ordentlig mätt vid sänggående för att sova lite längre än 3 timmar. Är det ngn som vet skillnad i mättnadskänsla mellen ex. Nan2 och välling (Have/majs)?

• Svar på tråden När börja med välling/mer mättnad en ersättning?
  • knäppisen

Du kan ju vänja in vällingen genom att blanda ut ersättningen.
    Ta 1/4 välling och resten ersättning första dagarna. Om han inte reagerar negativt kan du öka succesivt tills du ger enbart välling.

• Princess1982

Jag började med välling när jag insåg att dottern inte var riktigt nöjd med ersättning. Sov kortare stunder bara. Men jag började introducera gröt och smakportioner nästan samtidigt, ca 4 månader. Majs välling prövade vi först men den passade inte hennes mage. Hon alldeles för hård och det har jag hört från flera håll. Därför använder vi sempers milda havrevälling från 6 månader. Blandade först med ersättningen ca 2 veckor. Nu sover hon gott hela natten när hon ätit 200 ml välling på kvällen och det är en utvilad solstråle som möter en på morgonen.

• Pe sp

jag har en son som är 7 mån okorrigerat nu i dagarna, han börjad emed välling för snart 1 månad sen.. succesiv övergång från NAN till majsvälling. Har testat havre oxå men då kräks han.. Han käka välling ca 2 veckor sen totalvägrade han emn nu har han varit lite sjuk så de enda han äter nu är NAN blandat med majsvälling igen, plus lite gröt.. får ta allt från början igen nu efter hans tillfrisknande, han ahd eju börjat äta puré osv...

Svar på tråden När börja med välling/mer mättnad en ersättning?