• Esperando

Föräldrar i UK

Hej hej..Har två frågor till er som bor i England.
    Vi ska på bröllop hos min mans släktningar i sommar och måste hyra bil..
    Och jag tycker det känns så olustigt att ha bilbarnstolen frmåtvänd för vår treåring..Vi ska hyra bil med stol..
    Hur ser ni på detta med bilbarnstolen framåtvänd..?

Och..finns det någon liknande sajt till FL i England?

Ha det gott..TTFN

• Svar på tråden Föräldrar i UK
  • Renate78

Jag tycker det är helt galet med framåtvänd bilstol jag fattar inte varför de har det här (england). Vi beställde en från sverige nu när vi skulle köpa en ny till vår son.

Inte för att jag kan all vetenskap eller statistik om barnbilstolar men så tycker jag. :)

Sen är ju ifs er son 3år så han är ju inte jätteliten. Men man vill ju ha det som är säkrast för sitt barn.

• Esperando

..men om vi hyr kommer vi få en framåt vänd va?....

• YokohamaNr2

Esperando skrev 2009-02-26 19:32:40 följande:

..men om vi hyr kommer vi få en framåt vänd va?....
    Japp, det är väldigt svårt att få tag på bakåtvända i England om man inte köper från Sverige
  • Karinski

Du far kanske ta med dig din bakatvanda. Hyr bil pa flygplatsen sa slipper ni slapa runt pa den sa mycket.

• Esperando

Tack för era svar tjejer(antar jag att ni är). Har själv bott i UK men flyttade hem för fem års sen.
    Ska bli kul att åka och turista lite.

• Kersti och Richard

Vi har två bakåtvända som är köpta här i England.
    Vi hade inga problem alls att hitta sånna!

• 3tjejer

Vi har kompisar som kommer hit (till Skottland) på besök i maj. De kommer hyra en bakåtvänd stol (från Hertz tror jag). När de var här i april 08 var de tvungna att ta med en från Sverige för då fanns det inte att hyra.

• Esperando

Ok tack. Ska ringa Hertz!

• Esperando

Kan ni hjälpa lite till..? Jag letar och letar på Hertz sida men hittar inget om child car seats..?

Svar på tråden Föräldrar i UK