Ni som gjort KUB, vad fick ni för siffra och hur reagerade ni på den siffran??
som det står i rubriken....skriv gärna med ålder=)
som det står i rubriken....skriv gärna med ålder=)
Markörerna för kromosomfel är bl a att näsbenet är så att säga lägre, kortare lårben, stort mått runt magen sen om dem kan se på rul så är det att tarmar och inre organ sitter lite lägre, tror jag det var...
Sen finns det ett hjärtfel som är vanligt hos barn med ds också men om det var det Bm såg borde hon ha sagt det till dig och inte bara att 2 "markörer" stämde så at säga.
18 år -19 i sep.
Fick 1:1000 i risk på min ålder och 1:25000 på svaren =) Jag blev nöjd.. =)
Jag gjurde mitt KUBB idag hos Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen och vill bara säga att dom var fantastiska. Dom förklarade enkelt, pedagogiskt och ingående, kollade av med både mig och maken att vi hade förstått allt och inte hade några funderingar. Mätte flera gånger för att utesluta misstag och talade öppet om vad vi såg på skärmen och resultatet. Jag var otroligt nervös inför KUBBen men är glad att vi gjorde det pga att vi fick (ett för oss) bra svar och för att de kunde kontrollera mina cystor, som har försvunnit självmant.
Min ålder: 36 år, Nackuppklaring: 2,4 mm (vecka 12+3), CUB-risk: 1:4719,
minifer: när får ni svar på ert fvp? Jag hoppas verkligen att allt går bra för er.
Hos oss var det gratis.
Jag är 30 år.
Vi fick 'full pott' 1: 20 000 (de gör inte mer detaljerat än så på den mottagningen där jag gick, så det var bästa möjliga)
Kan kommentera att med dottern (då var jag 27 år) fick jag 1:15 000, alltså bättre nu när jag var äldre...
Hej! Hoppas på att kunna väcka denna tråden till liv igen. Ska på FVP den 20/2 och är såååååå nervös för både mf-risk och provsvaret. Någon annan som också ska göra FVP snart? Hur gick det för er här i tråden sen?