• dna rna

Äntligen!

Äntligen, efter 1.5 års intensiva försök att bli gravid, har jag plussat idag! Fick hjälp av Pergotime, även fast jag har egen ÄL. ÄNTLIGEN! Fler som plussat i dagarna? Ska vi följas åt?

• Svar på tråden Äntligen!
  • Almare

Jag plussade i morse. Det var vårt tredje IVF-försök för att få ett syskon till vår lilltjej.

Stort grattis till dig. Och lycka till till oss!

• stor grön drake

Jag plussade I tisadags, efter totalt 19 månader utan resultat.
    Sen mitten på december har jag ätit metformin, och jag kan ju säga att jag ät lite chockad att det gick "så lätt", jag hade förväntat mig mycket mera bekymmer och mediciner.
    GRATTIS TJEJER!!! (och tjejernas "medhjälpare" förstås)

• mononoke hime

Plusade för en vecka sen, efter 1,5 års försök och två omgångar Puregon samt Levaxin-ökning (för sköldkörteln)!

Som sagt - ÄNTLIGEN!!!

Hoppas på hela vägen och önskar er alla detsamma!

• Avalie

Grattis alla ni som plussat, har själv inte gjort det än. ska påbörja Ivh om 1 vecka. MEn gillar att gå in på dessa ++++trådar ibland , ger hopp *ler*.

• tinee

plusa på alla hjärtans dag weiiiiiii

• dna rna

Jag började också med Levaxin, i december. Låg precis på gränsen till vad som är normalt. Så kanske det var det i kombination med någon mystisk effekt av Pergotime som gjorde det.... Ska på ett tidigt ultraljud i vecka 7, så om 2 veckor! Huu, tiden går såå sakta.

Nu känner jag mig inte alls gravid längre. Vid BIM hade jag värk i magen, törstig, jättevarm och konstig smak i munnen. men nu inget sånt, kanske lite ont i magen ibland.

Stor lycka till alla!

• mononoke hime

dna rna: Man "ska" ha värk i magen, ha konstig smak i munnen och åtminstone jag är också varm. Sen tror jag att det kan komma och gå, iaf enligt min nyss gravida kompis

Hoppas det går bra om två veckor på UL; jag ska också på UL, den 16/3!

• dna rna

Vecka 5+1. Har molvärk och ibland hugger det liksom till i nedre delen av magen. Men antar att det ska vara så...Har haft lite ljust bruna flytningar, men det verkar som det hör till också.
    Hur mår ni?

• mononoke hime

Jag har ungefär samma symptom som du, dna rna. Inga flytningar direkt, det är väl skillnaden. Mår svagt illa ganska konstant också. Är i vecka 6 för övrigt, inte full koll på dagarna dock

Tack Madelenin!

• lillis

Hej! Blev lite nyfiken TS när du skrev att du åt Pergotime även fast du har Äl. Hur kommer det sig? Håller själv på med utredning och har igentligen bara soplning av äggledarna kvar.... Proverna har visat att jag har ägglossning, men värdena är precis på gränsen. Väntar på prolaktinprovet då även det var på gränsen första gången. Blir galen snart!! Har en kille född 05 och fick ett missfall juni 07, och därefter har inget hänt.... Längtar ju ihjäl oss snart!!

Stort Grattit till alla er som plussat!!

• tinee

dna rna skrev 2009-03-03 19:39:03 följande:

Jag började också med Levaxin, i december. Låg precis på gränsen till vad som är normalt. Så kanske det var det i kombination med någon mystisk effekt av Pergotime som gjorde det.... Ska på ett tidigt ultraljud i vecka 7, så om 2 veckor! Huu, tiden går såå sakta.Nu känner jag mig inte alls gravid längre. Vid BIM hade jag värk i magen, törstig, jättevarm och konstig smak i munnen. men nu inget sånt, kanske lite ont i magen ibland.Stor lycka till alla!
    va är lecaxin?
    själv har jag först haft primolut för att framkalla mens sen, pergotime för att stimulera äl... men hitills inte visat ett ända utslag på älstickor och då har jag kört me clerblues stickor... jag var med på tidigt ul i gbg förra tisdag den 10... men tyvärr hade jag en surgubbe elelr ah opersonlig men skönt att ha sett de lilla hjärtat tickat

hur mår alla här inne då... va är alla i för veckor?
    själv är jag i vecka 9 går in i vecka 10 på torsdag=)=)
    de går långsamt nu känner jag=)
  • dna rna

Levaxin är köldkörtelhormon. Om man har för lite så är missfallsrisken högre, även barnet kan få skador eftersom hormonet behövs under utvecklingen.

Jag är vecka 6+4, är man i vecka 7 då?? fattar inte riktigt hur man räknar.
    Molvärk av och till, matsmältningsbesvär, lite illamående, extremt hungrig hela tiden, trött.

Jag har också ätit Pergitime trots egen ÄL. Man vet inte riktigt hur det verkar, men några få procent lyckas bli gravida med Pergo trots egen ÄL.
    Imorgon ska jag på tidigt VUL. Nervöst....

Monoke hime: Hur gick det idag?? Hoppas du såg något ticka!!

• lillis

Trodde inte man fick Pergotime utskrivet om man har ägglossning, men det kan man få allså....

Lycka till i morron "dna rna" ! Spännande!!

• tinee

dna rna skrev 2009-03-16 17:39:28 följande:

Levaxin är köldkörtelhormon. Om man har för lite så är missfallsrisken högre, även barnet kan få skador eftersom hormonet behövs under utvecklingen.Jag är vecka 6+4, är man i vecka 7 då?? fattar inte riktigt hur man räknar.Molvärk av och till, matsmältningsbesvär, lite illamående, extremt hungrig hela tiden, trött.Jag har också ätit Pergitime trots egen ÄL. Man vet inte riktigt hur det verkar, men några få procent lyckas bli gravida med Pergo trots egen ÄL.Imorgon ska jag på tidigt VUL. Nervöst.... Monoke hime: Hur gick det idag?? Hoppas du såg något ticka!!
    okej ah man brukar säga då att man är 6 fulla veckor för de är du juh, men jag brukar säga efter nårra dar så att jag är i vecka "9"... för jag är ju inne på den veckan fast jag är inte 9 fulla veckor....

vart ska du göra vul då... fick du de eller går du privat. privat gjorde jag.... mår illa hela tiden och är trött, huvudvärk... nån som vet nårra tips mot huvudvärken för den är skit jobbig... sen illa måendet testa jag sånna åksjuketabletter med de resultera till att jag blev ännu slöare.... så de får ja la bara stå ut med... och äta ofta och gör lite klarar knappt äta nått, mår illa av allt..... ja huur gick de idag minoke hime?
  • dna rna

Jag går privat, så gör VUL där. Det var faktiskt läkaren som sade sist att om jag blir gravid så blir det tidigt VUL, då det ju finns risk för fler än ett barn med Pergotime. Och jag hade ialla fall 2 ägg på g....

• mononoke hime

Det gick alldeles utmärkt för mig och oss idag Det tickades för fullt där inne och allt såg väldigt bra ut så här långt. Läkaren menade på att det inte fanns så stor risk att oroa sig för MF. Är precis i vecka 8 nu; 7+2, tror jag. Däremot skulle jag avstå från tex åksjukepiller mot illamåendet och stå ut, eftersom det är en känslig period just nu.

Men...

Jag mår så illa hela tiden!!! Vad kan man göra för att bli av med det?! Blir tokgrinig pga det Och uppblåst, trög i magen, trött och värk till och från. Hur är det med er?

Det heter till och med sköldkörtel, tillägger fröken märkvärdig Jag ska gå på regelbundna kontroller av just den för att fostret och till slut barnet ska få tillräckligt själv för att utvecklas normalt. Så nu är det till att kontakta MVC!

• dna rna

Ja, jag menade ju sköldkörtelhormon. Jag insåg att något var fel när jag skrev köldkörtel, man min hjärna fattade inte riktigt då vad som var fel...

Var oxå på VUL idag, och allt såg bra ut. Hjärtat tickade och det var bara ett embryo där inne. Puuuh, vad lättad man blev nu när allt ser ok ut så här långt.

Aha, så man ska undvika åksjukepiller. Bra att veta. Inte för att jag mår såå illa (ännu), men det kanske kommer. Lite småilla mest hela tiden. Och jag är så j..la hungrig hela tiden! Uppblåst, gasig mage har jag också...och värk och stickningar och hugg av och till.

Nu ska jag också kontakta MVC. Har hört mycket bra om Baby Stockholm, men deras hemsida verkar ligga nere. Någon som vet något om dem??

• stor grön drake

Ni som är illamående, testa sea-band. De säljs på apoteket och är mot åksjuka. Jag vet flera som fått hjälp av dem.

Svar på tråden Äntligen!