• MariaJuj

Bra möbelbutiker i London området, inte Ikea.

Hej!
    Kommer att bosätta oss i London och kommer ev inte ta med oss köksbord, sofforna eller vår säng till London.
    Så har tittat lite på Ikea, men nyfiken på om det finns andra roliga och även billiga skulle vara bra..

Ute efter soffa, köksbord med stolar, barnsäng och en dubbelsäng...mm tror det var allt :-d

Tips o råd tas emot med glädje och tacksamhet!

• Svar på tråden Bra möbelbutiker i London området, inte Ikea.
  • MariaJuj

mannen kommer åka inom kort för tt se efter lite o skaffa lägenhet...sen kommer vi...

• MariaJuj

mannen kommer åka inom kort för tt se efter lite o skaffa lägenhet...sen kommer vi...

• MariaJuj

sitter funderarvad man "måste" tänka på...såsom vården, skolan, jobb, bostad mm mm tänk om man glömmer något viktigt

• svenskflickan

Jo, det blir ju lite mer omstandigt nar man har familj och inte bara sig sjalv att tanka pa.

• MariaJuj

antar det blir så omständigt som man själv gör det till...flyttten menar jag

mest nervös för hur barnen ska ta omställningen...funkar det för dem kan jag slappna av...mmm får hoppas de upplever det som något kul o spännande...

Stora tjejen (bara 4 1/2år snart) vet ju vad vi planerar men vet inte fullt ut vad det ändå i slutändan innebär :)

måste varit ett verkligt äventyr flytta...träffades ni i UK eller på något annat slumpmässigt sätt...så intressant hur man träffr den "rätte"...

• MariaJuj

är det något man saknar i London? Menar någon mat t ex...vet välling inte är så vanligt (så det kommer åka med)...men tänkte på annat...hörde färsk jäst inte finns såvida man inte söker upp en "svensk" butik...är det något annat som man tar som självklart här som inte finns där?

Vad saknar ni?

• MariaJuj

är det något man saknar i London? Menar någon mat t ex...vet välling inte är så vanligt (så det kommer åka med)...men tänkte på annat...hörde färsk jäst inte finns såvida man inte söker upp en "svensk" butik...är det något annat som man tar som självklart här som inte finns där?

Vad saknar ni?

• svenskflickan

Jag tror att sa lange du ar possitiv och tar det med lugn sa kommer barnen ocksa gora det.
    Men visst ar det jobbigt i borjan att bo ett annat land. Det ar stor omstallning med spraket, kulturen och mycket att fixa for att komma in i 'systemen'
    Men det ar spannande ocksa! Engelskman ar otroligt trevliga och nyfikna nar man berattar att man ar fran Sverige. Jag kanner att det har kommit till min fordel manga ganger tex vid jobbintervjuer.

Jag traffade min sambo pa semester i Grekland sommaren 2002. Han bodde och jobbade da i London och jag bodde i Stockholm.
    Nagra manader senare lyckades han fa ett jobb i Goteborg sa han packade upp allt och flyttade till Sverige.
    Vi spenderade de foljande manaderna pendlandes mellan Stockholm och Goteborg men nar projectet han jobbade pa tog slut flyttade han in med mig i min lagenhet.
    Da han inte pratar nagon svenska var det svart for honom att fa jobb sa nagra manader senare flyttade han tillbaka till London och jag foljde kort efter.

Har aldrig angrat att jag flyttade aven fast det har varit jobbigt ibland och jag haft hemlangtan.

• MariaJuj

Så härligt det låter...tänk att träffas på en semester sen blir det något fantastiskt av det hela....

• Vaniljkex

Jag saknar gott brod! Visst gar det att hitta gott brod, men det finns inte mycket att valja pa. Det finns dock 1000 olika varianter av rostbrod... Annars tycker jag att jag lyckas stilla de flesta av mina svenska cravings via svenska butiken. De saljer valling oxa, ca 10% dyrare an samma mangd ersattning kopt pa Boots eller mataffar, men sa klart mycket dyrare an bulkkopt valling i Sverige. Om var skrutta hade gillat valling, vilket hon inte gor, hade jag nog kopt det har i London anda av bekvamlighetsskal.

Renfile skulla jag oxa vilja hitta nagonstans, men det finns inte ens pa Harrods. Fast det kan jag ju passa pa att ata nar vi ar i Sverige, sa det ar inte lika betydelsefullt som avsaknaden av gott brod.

• svenskflickan

Mm, saknar gott brod med. Det man kallar morkt brod har ar typ vitt brod med lite ragfron i.
    Inte alls som redigt svenskt ragbrod!

• MariaJuj

låter ju inget vidare till på köpet svårt få tag på färsk jäst....mmm

• MariaJuj

får ta frysa lite bröd o ta med hehehe sen vid gränskontrollen käkar en hund upp det goda brödet

Svar på tråden Bra möbelbutiker i London området, inte Ikea.