• Vic2ria

förskolor i afrika

Någon som bott i Afrika med småbarn och har erfarenhet av förskola eller liknande? är såklart väldigt stor skillnad på var i afrika man befinner sig i men jag har inte bestämt mig än så därför skulle jag bara vilja veta i största allmänhet om ngn har erfarenhet.

• Svar på tråden förskolor i afrika
  • amnai

Om jag bodde nånstans i Afrika skulle jag absolut ha barn i en internationell förskola, så är det ofta när man som expat bor utomlands i ett land där man inte kan språket superbra.

Den här tjejen har just flyttat till Nairobi, hon har visserligen en liten bebis men vet kanske någon som känner till något om förskolor:
    www.thedailydougberg.blogspot.com

Var i Afrika?

• grön banan
    Vic2ria skrev 2009-03-02 19:20:23 följande:
    Någon som bott i Afrika med småbarn och har erfarenhet av förskola eller liknande? är såklart väldigt stor skillnad på var i afrika man befinner sig i men jag har inte bestämt mig än så därför skulle jag bara vilja veta i största allmänhet om ngn har erfarenhet.
    Jag har inte bott där, men kanske ska göra lärarpraktik på Skandinaviska skolan i Mocambique. Vet flera som gått eller arbetat på skolan o förskolan sägs va minst lika bra. Skolan har en hemsida. Kolla via google.
Svar på tråden förskolor i afrika