Vad ska barnbidraget räcka till? Ger ni extra?
Min son har nyss fyllt 15 år och ska från och med nu få hela barnbidraget själv..
Men vad ska det räcka till?
När ska jag hjälpa till med extra pengar?
Hur gör ni?
Min son har nyss fyllt 15 år och ska från och med nu få hela barnbidraget själv..
Men vad ska det räcka till?
När ska jag hjälpa till med extra pengar?
Hur gör ni?
Om min 16 åring skulle få hela sitt barnbidrag är min mening att det ska räcka till ganska mycket. En del kläder (ej jackor eller skor) skulle hon få betala för de pengarna, det mesta som kostar pengar utöver mat och husrum skulle jag nog säga.
Men, i nuläget är det inte så och hon fattar att hon gör en vinst genom detta
Kanske kan tillägga att hon har 400 kr i månadspeng och det är rena nöjespengar. Går mest till eyeliner och hårgrejer.
Ok, tack för alla svar..
Han ska få köpa kläder och stå för sina nöjen, men jag kommer hjälpa till med vinterjackor och skor....
Vi har en 15 årig tjej som får 400 i månaden att "röra" sig med och ett 75 kr amigo till sin mobil därutöver betalar vi kläder, intimprodukter och bussresor och ev sportaktiviteter!
Mina tonåringar får 600:- var till nöjen. Jag betalar busskort, mobilrefill på 200:- åt dom var och kläder. Jag har också fått mkt fick pengar när jag var ung och jag har inga problem att sköta min ekonomi för det.
vår son ville vid 14 år men backade då han fattade att han skulle betala:
alla kläder, nöjen, telekort, extra resor, fritids intressen.
vi körde halva och la upp en mall-
sen fick han hela vid 16 år , oj va duktig han är men långsam.
3 v innan 18 årsdagen satt han själv o kalkylerade en egen budget över sina tillgångar som han sparat själv.
Dottern på snart 17 får 1050 och det ska täcka allt utom mensskydd och acnemedel.
Sonen 15,5 får 1050 och det ska täcka allt.
Tycker inte dottern ska kunna spara mindre pga mensen och acne problemen är vårt ansvar att hon får hjälp med.
de får hela bb och det ska räcka till kläder, telefonkort och nöjen...är det större klädinköp som ny vinterjacka kan jag hjälpa till...betalar också deras busskort.
De har möjlgihet att tjäna extra pengar på olika sätt, ex barnvakt, städa eller skotta.
De är flicka 15 år ( 16 år snart) o pojke 13 år.
Tycker bb bör räcka bra åt dem o det gör det också!
Som jag skrev ovan får 2 av barnen sina bb och vad jag förstått tycker många att dom inte räcker till. Båda mina sparar 3-500kr / mån för större utgifter. Inte kan jag ringa mamma bara för lönen blev sämre denna månaden och jag vill ha nöjen för mina pengar. Lika bra att ge dom en verklig uppfattning från början, tjänar dom sedan bra när dom börjar jobba får det bli en bonus.