• Barrret

Första kursen med Pergotime v.11, någon mer?

Hej,
    Idag har jag påbörjat min första behandling med pergotime. Vi har försökt aktivt under ett år utan att lyckas och trots regelbunden mens och ägglossning har inget hänt. Nu är det pergotime som gäller och jag vill gärna utbyte erfarenhter med andra.. Någon?

• Svar på tråden Första kursen med Pergotime v.11, någon mer?
  • nilla28

Skriver lite snabbt innan jag drar iväg till fjälls..:)

PLUSSADE NU I MORSE..! :D

• karlsson1981
    nilla28 skrev 2009-04-02 08:33:03 följande:
    Skriver lite snabbt innan jag drar iväg till fjälls..:)PLUSSADE NU I MORSE..! :D
    Men GRATTIS!!!!!!! Åh, va roligt för dig, jag blir sååå avundsjuk! Ha det så skoj i fjällen, men det lär du ju ha nu
  • FallenAngel80

Grattis Nilla. Va kul för dig!
    Hur går det för er andra? När e BIM för er?
    Hur mår ni? Själv har jag Bim 8-9 april här.

• karlsson1981

Jag sitter och väntar på min ÄL här. Hur lång är en normal menscykel med pergo? För om jag ska räkna exakt på 4 veckor/28 dagar så ska jag ha BIM 17/4 så det är ett tag kvar!

• babydeluxe

Ni som har erfarenhet av pergotime....har ni sex innan ni går på VUL eller väntar ni till efter ifall det skulle vara väldigt många mogna ägg? Har precis börjat min första pergotimekur och ska göra VUL på måndag (dag 12 i cykeln). Vågar man ha sex söndag/måndag innan gynbesöket?

• FallenAngel80

Hoppatossa: Jag fick inget VUL när jag fick pergo utskrivet detta är min första månad med Pergo & inväntar BIM, har ringt in även & frågat om dom inte skulle kolla upp men det nekades, det va inget dom brukade göra fick jag till svar. Jag skulle höra av mig när jag blev gravid ist & först då skulle dom då ta reda på om där är mer än ett foster. Märkligt kan jag tycka

• babydeluxe
    FallenAngel80 skrev 2009-04-03 21:25:35 följande:
    Hoppatossa: Jag fick inget VUL när jag fick pergo utskrivet detta är min första månad med Pergo & inväntar BIM, har ringt in även & frågat om dom inte skulle kolla upp men det nekades, det va inget dom brukade göra fick jag till svar. Jag skulle höra av mig när jag blev gravid ist & först då skulle dom då ta reda på om där är mer än ett foster. Märkligt kan jag tycka
    Ja det låter ju märkligt! Fast nu har jag hört flera som skriver att de inte gör VUL under själva kuren. Forskningen visar att en av tio kvinnor får fler än ett barn med pergotime, annars får en av hundra tvillingar, så risken för flerbörd ökar ju en hel del med pergotime. Hur känner du inför eventuell flerbörd? Jag är lite kluven, vill helst ha ett men hellre två än inget....
  • karlsson1981

Jag ska ju inte heller göra ett VUL och tycker också att det är konstigt.. Men men.. Guud, jag blir skitnervös när jag tänker på att jag kan få tvillingar... Man klarar ju det säkert när man måste, men jag vill faktiskt bara ha ett till att börja med, men som HOPPATOSSA säger, hellre två än inget..

En bekant till mig blev gravid med tvillingar av pergo, men den ena dog i vecka 10 och nu har de fått en jättesöt liten kille. Är det vanligt att en av dem inte klarar sig när man väntar tvillingar?

• irre85

Hej hej !!

Nilla28: Grattis grattis till plusset..!!! Måste kännas underbart..

Hoppatossa: Jag har haft samma fundering som du, jag va så osäker så vi skippade sexet till efter VUL. Och nu i efterhand gör de ju inget eftersom det har blivit en hel del sexande efter.

karlsson1981: Jag tror faktiskt det är ganska vanligt att inte båda barnen klarar sig hela vägen då man har tvillingar i magen.

Så du har jag förhoppningsvis haft ÄL. Och självklar va vi i Stöten med svärföräldrarna och svägerska med pojkvän. Inte helt lätt och försöka sexa mycket då inte. Men vi har verkligen gjort vad vi kan så nu är de bara o vänta..om jag har räknat rätt så har jag BIM runt den 17 jag också..

Kram kram

• karlsson1981

Då får vi sitta på nålar tillsammans du och jag då Irre
    Det har gått en dag och jag är redan rastlös och vill att dessa veckorna ska springa fram!
    Något tips på vad man kan tänka på istället?

• nilla28

Tack så mycket allihopa.. känner dock inte att jag riktigt kan glädjas åt det ännu utan går omkting som i dvala.. men det släpper nog så fort det gått några fler veckor..:)

• Barrret

Hej tjejer,
    Jag har varit lite frånvarande här ett tag, det var riktigt tungt att få mens den här gången och jag bara grät och grät (inte precis vanligt när det gäller mig). Hur som helst så har jag repat mig nu och runt torsdag-fredag har jag antagligen ägglossning igen... Tiden går visst fort :o).

Vad konstigt att vissa måste göra VUL vid behandling av Pergo medan andra inte ens får det då dom frågar. Min läkare tyckte det var jätte viktigt att jag gjorde det eftersom alla reagerar så olika. MEN jag har ju ägglossning av mig själv så då kanske det är lättare att överstimuleras med pergo?

nilla28:
    Åh vad härligt att plussa! Grattis grattis grattis!!! Njut och kasta gärna över lite gravidbaciller på oss andra :o).

• nilla28

Barret: tänkte på dig efter att du berättat och jag kan verkligen förstå din sorg.. .. det är bara på igen nu på torsdag och sen kommer en jävla väntan.. men jag tror att det blir lyckat denna gång MEN

Jag kastar gärna lite baciller.. här kommer en hel drös till er allihopa..:).. försöker att inte hoppas för mycket bara .. .. vill inte ta ut segern i förskott.. men nu vet jag iaf att jag kan bli gravid..:)

• Barrret

nilla28:
    Jag kan förstå att du inte vill ta ut något i förskott men kom ihåg att du inte är med ev. missfall utan du är med barn. Och vet du vad? Du inte bara kan bli gravid, du ÄR gravid!!! :o)

• irre85

Vilken känsla det måste vara att +:a,

Barrret va tiden går fort. Nu är du ju snart ikapp oss andra. Själv är det en väntan nu bara för att se om man får nån mens eller om man plussar..=) Ska iväg o ta blodprov idag för att se om de vart nån ägglossning..!!!

• nilla28

hur går det för er flickor.. ? det är så lugnt här .. så man börjar ana oråd?

• Barrret

För mig är det mest tiden som går.. Vi hade bestämt oss för att hoppa över månadens försök eftersom vi var bortresta när jag hade ÄL.. Fick helt plötsligt en blödning när jag borde haft ägglossning och det är väl inte helt ovanligt men det var mycket mer än vad jag tror är normalt och den har precis slutat nu (pågick 1 vecka). Så nu hoppas jag att jag får mens nästa fredag som "vanligt" och att jag verkligen kan påbörja nästa pergokur om drygt 1,5 vecka...

Hur är det med dig?

nilla28 skrev 2009-04-16 11:49:17 följande:
    hur går det för er flickor.. ? det är så lugnt här .. så man börjar ana oråd?
  • nilla28

Barret:
    Med mig är det bra.. fortfarande otroligt orolig men tar det lugnt.. mår toppen förutom att mina bröst verkligen bestämt sig för att om dom ska vara det enda symtomet ska ska dom vara det med besked.. jävlar va ont dom gör.. kan ibland känna mig lite dum över att det tog på en gång.. kanske därför jag är orolig för missfall för jag känner liksom att det gick för lätt på nå¨tt sätt...
    Hoppas att ni kan börja pergokuren .. på utsatt tid.. håller tummar och tår. . . vill att det ska lyckas för fler än för oss.har du varit och kollat blödningen.. ? kan ju ha varit att mensen kom för tidigt. bör iaf kollas upp om du inte har gjort det..

lycka till ..
    .

• Barrret

nilla28:
    Skönt att höra att du mår bra!
    Jag har pratat med min barnmorska och hon trodde att det var en kraftig ägglossningsblödning som jag hade, men jag vet inte, känns som om pergon har ställt till lite i hormonbalansen för mig.. Förhoppningsvis kommer mensen framåt nästa helg och då ska dom kolla med VUL så allt ser bra ut. Kan ju inte tänka mig att det är mensen som är tidig, dels för att det är mycket mer än vanligt, dels för att jag i över ett år haft regelbunden mens och det var dags för ägglossning.
    Bara att vänta och se helt enkelt!

Svar på tråden Första kursen med Pergotime v.11, någon mer?