Att bära någon annas barn?
Är det någon som vet hur man går till väga om man vill bära någon annans barn?
Alltså hur man fungerar som "ugn" (dåligt ordval!)
Tacksam för svar!
Är det någon som vet hur man går till väga om man vill bära någon annans barn?
Alltså hur man fungerar som "ugn" (dåligt ordval!)
Tacksam för svar!
I Sverige är det inte tillåtet med surrogatmammor så man får vända sig utomlands om man vill göra det. Krångligt rent juridiskt också.
Vet inte om det öht går via utlandet,det får du kolla upp via internet. Googla helt enkelt. Åt andra hållet går det,allså om man vill ha en surrogatmamma finns det utomlands,bl.a i Indien. Eftersom det är olagligt här så måste den som vill ha barnet adoptera det från surrogatmamman,men det finns visst sätt att kringgå det,men jag vet inte hur alls. Ingen lätt procedur,lättare med äggdonation då eller embryodonation utomlands. Då bär ju den som vill ha barnet det från början så då blir barnet automatiskt hennes.
Kolla in www.surrogat.nu, där finns massa bra info!
Önskar så att det var tillåtet med surrogatmammor här i Sverige
ja, verkligen. Jag kan förstå oro för "skojare", men då får man skaffa ett system där det fungerar och där skojare inte lyckas. Hårda kontroller, av både surrogatmödrar och de blivande föräldrarna.
/tomcar1
håller med, det är kämpigt att gå runt och önska ett barn i framtiden och veta att man inte själv kan få det då vi lever i ett land som är paragraf ryttare så borde dem fixa ett system som funkar man lever bara en gång varför ska vi som har svårt inte kunna få leva med ett barn och en lycka som inget kan slå..
jag själv förlora min dotter V.25 nu i dec pga preklampsi och är njursjuk går på dialys nu och fick en propp i hjärnan så ja vågar inte bli gravid igen och har en stora syster som ställer upp som surrogat morsa för de är inga fel på mina ägg..
men längtan efter ett barn i framtiden är stor nu har ja en sorg att hantera men själva saken de bittert att dem gör så i vårt land då vi har bra system
jag vill bara inte gå genom de ja har igen den smärtan ska ingen behöva stå ut med ...
ja hitta en surrogat klinik i cypern maila dem och demlät ganska braskulle de gå på56000 kr ..boende 2 veckor i kliniken och maken ska få åka ner en vecka efter man har planterat ägget ..
surrogat.nu har mycket intressant ang surrogat
shortybynature....har du någon webbadress till Cypern ?
Väntar du på en ny njure ? Fick själv en ny njure av maken 2006, efter 3 år i dialys.
Lycka till !
/tomcar1