• tinee

Pergotjejena som plussa i februari

Gör en ny tråd då den gammla vart snart 3 månader=)
    Vi tjejer där i tråden som hade sån himalans tur och plussa allihopa i februari, måste ju vara ödet kändes de som=)
    Välkommnar självklart andra in i tråden som plussat i februari...
    Själv plussa jag på självaste alla hjärtans dag..

här är gammla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m38932945.html

• Svar på tråden Pergotjejena som plussa i februari
  • Sjöstedt

Nja det e ju mindre än 3 veckor kvar iaf..=)
    Vi får iaf lyssna hjärtljuden på freedag, bara det e ju en upplevelse =)
    Jodå hon e redan piggare.. sista tiden har hon sådär 1dag / vecka med feber.. hel konsitgt..=(

• tinee

hur har de gått på ditt ul idag lillalivet?
    längtar tills imorrn...
    idag har jag vart på ikea och shoppat hyllor till williams rum och småplock såklart de kommer man aldrig undan ahhaha

• livetlilla

Ultraljudet gick jättebra igår! Helt underbart att få se det lilla livet Hade ju inga säkra bevis för att h*n levde alls egentligen så nu känns det jätteskönt! Bra genomgång av allt - hon visade och förklarade noga vad hon såg och vi fick fina bilder - köpte de som hon skrev ut och tog egna med kamera.

Hoppas det går bra för dig idag tinee!
    Och såklart för dig Sjöstedt på hjärtlyssningen - det får vi lyssna på om enochenhalv vecka.

Haha, man kan inte gå in på ikea utan att komma ut med massa "billiga och bra saker som man alltid behöver" (brukar vara en bra förklaring till varförman köper massa onödig skit där)

• 1980

Hej!

Jag hoppas att det är ok att jag smiter in här i er tråd och ställer en fråga till er som har erfarenhet...

Jag har ätit en kur Pergotime och är nu på dag 18 i min menscykel. Enkelkur Pergotime verkar inte ha fungerat för mig, så jag hoppas på att få äta dubbelkur nästa månad...

Åt ni enkel eller dubbelkur när ni plussade och hur många kurer fick ni gå igenom innan ni fick ert efterlängtade pluss?

Tacksam för svar, även att jag vet att denna tråg inte är för mig...

KRAM

• Sjöstedt

Tinee: Hoppas det gpår bra idag=)
    Lillalivet: Åh vad skoj att allt gick bra o att bebbe mådde bra =)
    Själv fick jag höra fina hjärtslag som låg runt 145, Fick konstaterat att det var foglossning jag hade..=(
    Hade ökat 0,1 i vikt*STOLT*
    Fick tid för glukosbelastning + nästa kontroll 29 juni..
    Fick veta nu att det blir 2 glukosbelastningar, en i v.23 o en i v.31, två extra ul. 1 v.32 o 1 v.37. Kändes skönt att få veta det med..

1980: Helt okej att du smiter in.. =)
    Med 1:a barnet åt jag 6 enkel kurer, med andra åt jag 6 enkel kurer + 1 dubbel.
    Fick sen äl på dubbla kuren men blev ett resultat som ett litet växande pyre.
    Pergotime funkar ju tyvärr inte varje gång, men man blir ett steg närmre varje gång, *lycka till* Hoppas plusset kommer när du minst anar det=)

• tinee

hej allihopa=)=)
    ul gick bra idag fick tre fina bilder hade velat ha mer men våga inte fråga hahhaa... ska scanna in dem så fort jag fått fart på scannern hehe...... inte så livlig h*n sov gäspa lite och svalde fostervatten... min uträkning stämde på pricken var 17+1 idag så bf enligt fl 39+6 är 21 oktober och enligt bm är juh mitt bf på dag 40+0 alltså den 22 oktober...

svar till 1980
    första barnet helt oplanerat han skulle vara min första mens/äl på ca 7 år... de är läkarnas förklaring... så chansen att de skulle hända igen va inte så stor

nu hade jag enkel kur först i 4 månader sen uppehåll en månad, sen körde jag dubbelkur ah vettefasiken från sommarn där till december... i dec öka min läkare till trippel dos men skrev bara ut två ¨månader sen sa han att de inte gått då så skulle vi börja diskutera andra utvägar... och vips sista trippelkuren där så tog de sig... och nu väntar jag mitt andra barn

lycka till
    en dag är de din tur=)

• tinee

så för mig tog de typ ett år med pergon då om amn säger så

• Sjöstedt

Tinee: Härligt att allt såg bra ut... =)
    Nu längtar jag till mitt ul den 1.. Hoppas dagarna går fort.. Vill se bebbe=)
    Vill se hur mitt bf korrigeras, har ju datun från 22-31 okt.. så ska se vad dom säger,,=)

• livetlilla

Åh vad roligt att era ul resp hjärtljudslyssning gick bra!

Tråkigt att du fått veta att det var foglossning Sjöstedt:(dags att ta det luuuuuuuuuuuuuuuuuuuugnt nu då? Kan kanske uppmuntra lite med att säga att min foglossning blivit lite bättre den senaste veckan (litelite bättre, men det räknas) så det finns hopp!
    Menar du att du gått upp 0,1 kg på hela denna halvan av graviditeten?? Jag är säkert uppe i minst +8...eller nåt...

1980: Hej! Vid min första graviditet åt jag en enkelkur pergotime och blev gravid, andra gången (nu) åt jag två enkelkurer och blev gravid - fick dock inga utslag på äl-stickor vid andra kuren men det tog sig ändå... Håller alla tummar och tår för att det snart är din tur! Lycka till!

• Sjöstedt

Lillalivet: Japp jag menar på hela denna grav. =) Känns bra på ett sätt då jag verkligen inte behöver gå upp i vikt.. Men samtidgt blir man nervös att bebbe kanske iinte får tillräckligt.. Eftersom jag mår illa o har svårt att äta.. Sist hade jag gått upp 4kg vid den här tiden... Nja det e väl det egentligen.. Skaprata med min chef imorgon om vi kan ändra om mina arbetsuppgifter lite, skippa att köra i hemtjänsten, då det är mycket förflyttningar in o ut ur bilen.. Plus att man alltid jobbar själv.. Får väl hålla mig mer på huset o be den man jobbar med göra de svårare momenten.. Får se om hon går med på det, för då kanske man klarar jobba till augusti..

• tinee

hej idag ska jag säga en sak jag kan inte gå pga foglossning nu ikväll, var så optimistisk när de ringde från ett jobb jag inte vart på på ett tag nu hunddagis en dagligverksamhet, där de utvecklingsstörda/begåvningshandikappade sköter om hundar som deras jobb och så är vi två personal som är där och stöttar dem.... i alla fall de är så att man är ute och går en hel del 3 timmar där på en dag... men jag tänkte de är bara bra för min foglossning att röra på mig... har försökt röra på mig en del för att träna upp men detta blev la för mkt sen att jag jobba sen eftermiddagsturen vilket menas att när alla brukare/hundskötare/utevcklingstörda va man vill kalla dem i detta samanhang, när de åkt hem i alla fall så är de storstäd, och då menar jag verkligen storstäd de är juh fullt me hår kan ni juh tänka er efter en dag, så man skurar och skurar och städar toaletter, och kök hela huset är ett helt vanligt hus som kommunen äger som man tar hand om...
    och allt gick bra fram till jag satte mig när jag städat klart och skulle vila mig innan sista hundägaren kom för att hämta sin hund... då sa de bara pang när jag skulle resa mig igen, jag klara inte av att resa mig var som helt låst... satte mig lungt tillbaka och log mot hundägaren bara hehhe... sen gick hon så försökte jag mig pått igen tillslut kom jag upp men att jag klara gå jag vettefasiken asså, fick ringa dagis när jag satt i bilen och sa de att ni måste komma ut med william jag kommer nog inte ur bilen, så de kom ut med han. satte fast ahn och allt, de va ett under att jag klara köra bil asså... sen hem väl hemma ingen michael (sambon hemma) tog la säkert 10 minuter ur att ta sig ur bilen och in... värsta jag vart med om william bara har du ont mamma ska jag hjälpa dig mamma, håll min hand här, så gullig min lille kille var, i allfall satte han framför en film och med lite färdig mat, sen la jag mig och har legat tills nu... nu känns de la lite bättre men jag får hålla mig längst vägarna när jag går då jag orkar knappt hålla uppe mig... hehhee
    så nu blir de vila vila , får se om jag klarar arbeta imorrn om jag är sån här så kan jag inte. Hoppas jag klarar är juh ändå bara ett kortpass på förmiddagen..
    oj va långt de blir....

på tal om nått annat de där me vikt första veckorna fram tills vecka 8 eller 9 ellere va de va gick jag upp 2-3 kilo sen fick vi juh magsjuka, så gick ner dem igen och så sen har jag inte gått upp nått, men jag är juh kraftig i mig så bm sa de att du kanske inte går upp så mkt...

ha de bäst nu ska jag lägga mig igen helt slut i hela kroppen

• livetlilla

Nej fy vad hemskt att du fått så ont tinee Hur känns det idag? Det måste vara fruktansvärt att inte ens kunna röra sig! Förra grav var jag med om att allt låste sig en gång - la mig på golvet för att det gjorde så ont och fick bli upplyft/buren av min man för att jag alls skulle komma upp...har inte hänt denna gången än iallafall... Har du fått någon bra hjälp för foglossningen då?minns inte om du sagt något om det...

Sjöstedt: Har du en bra och förstående chef? Det känns ju självklart att du ska kuna få andra arbetsuppgifter för att klara av att jobba, blir det hp från augusti sedan då?

Ah, men det är ju klart att man kan gå upp olika mycket beroende på hur mycket man väger sedan innan..kanske jobbigt att gå upp mycket om man redan har en relativt hög startvikt? Första grav-inskrivningen låg jag på 54 kg, denna på 62 - men då vet jag att jag gått upp en hel del de första veckorna - innan grav låg jag på ca 57 kg, men som sagt, vet inte alls hur det har gått fram till nu - känns inte som att jag gått upp enormt mycket iallafall, de första två månaderna kändes det verkligen att hela jag blev enorm!men nu känns det som att det mest är magen som växer. Inte enbart såklart, men mest. Suck, varför ska man vara så fixerad vid en viktsiffra egentligen??så länge man mår bra så...

• Sjöstedt

Tinee: Usch lider med dej.. jag känner ju av min mer o mer så förstår hur du känner dej.. jag bävar för att få så ont att jag inte kommer upp.. =(
    Jag skulle bestälal ett bälte redan nu sa min bm, så jag tänkte göra det ikväll..
    sen e det sjukgymnasten onsdag nästa vecka som gäller..
    Ja jag har en bra o förstående chef, pratat med henne idag, klart dom skulle ändra om lite i arb.ord för min skull =) Jag fick erbjudandse om att gå ner i tjänst med. men jag avaktae lite till med det.. Ja jag ska söka hp från o med aug. inte säkert man blir bev. dom e rätt hårda har jag hört.. eftersom jag var sjukskriven sist så behövde jag alsrig söka det..

Nja man e ju lite fixerad vid vikten, jag voll ju absolut inte gå upp så mycket som med tezz, jag gick upp 21 kg.. =( o jag har sådär 30 kg för mycket sedan innan.. =(
    Så hoppas åpå max 10 denna gången...

Nehe nu måste jag tillbaka till jobbet, har varit hemma o ätit lunch..

• tinee

ne jag har ingen hjälp så, har försökt röra på mig för att träna upp bäckenmusklerna... men de blev bara värre iblant...
    prata äntligen med min bm idag och hon skicka en remiss till sjukgymnast... hon har vart på semester därför hon inte svarat..
    du tjejer snart har de gått 3 månader eller eller hur är de med nu försvinner tråden eller?
    kram martine

• Sjöstedt

4 juni stänger tråden... Så några dagar till...

Tinee: va bra att du fick tag i hen ne, skönt att du får med komam till sjukgymnast..

• tinee

hej tjejer startar en ny tråd i äntligen gravid....
    döper den till "pergotjejerna igen"
    ses där eller?

Svar på tråden Pergotjejena som plussa i februari