• EgonochKnut

Presenttips till 4 årig tjej, vidga mina vyer tack!

Min tjej fyller 4 nästa vecka och vi har ingen aning om vad vi ska köpa till henne.
    Hon är i princessåldern just nu och önskar sig en barbie docka och blommor, ibland säger hon dockhus. Annars säger hon att hon blir glad för det som gästerna har med sig.

Jag skulle vilja komma på något annat. Känner att man varje sommar kommer på säsongssaker som man skulle vilja köpa, men då är det för sent och till jul har man glömt det.

Någon som har något tips på något "annorlunda" som en 4 åring kan vilja ha? 

Hjälp!

• Svar på tråden Presenttips till 4 årig tjej, vidga mina vyer tack!
  • leeena

Funderar på sommarleksaker...
    *Hopprep och rockring?
    *Vägkritor att måla på asfalten med ?
    *Lekält/Prinsesstält att ha ute i trädgården i sommar ?
    *Dockvagn ,kan hon kanske köra med utomhus senare...?

Andra saker

*pärlor,både till pärlplattor och halsband.
    *pysselböcker,pennor.
    *utklädningskläder m tillbehör,som prinsesskrona,diadem ,änglavingar osv..finns massor av söta ,roliga grejer..
    *spel,alltså något sällskapspel..brukar vara uppskattat av 4 åringar...

• Liten måne

bokmärken
    cdböcker
    dvdfilmer
    dans, simning, ridning, gymnastik, sång osv
    en lekstuga om ni har tomt

• Lilou

Som andra har skrivit, jattebra idèer med aktiviteter for din lilla tjej

Skulle ocksa vilja foresla bocker som hon inta bara tittar i, men som har lite grejjer som gor att hon far tanka, forlat, kommer inte pa orden pa svenska just nu... men activities for her development...bade kul (om hon gillar det) och stimulerande

Annars roliga saker att GORA och inte "bara" leka; gora halsband med parlor etc Min Ida alskar det

(forlat mitt svamliga inlagg )

• EgonochKnut

Ni är ju helt underbara!!! Tack snälla för alla tips! !

• j a g

Sommarsaker:
    Sparkcykel
    Pool
    Studsmatta
    Badmintonsett
    Trambil
    Gungbräda(har en på lekmer.se för 398:- under sommarlek)
    Vattenpistol

Annat:
    Barbie
    Docksaker
    Bilar
    Lego
    Filmer
    Pyssel

• j a g

Sommarsaker:
    Sparkcykel
    Pool
    Studsmatta
    Badmintonsett
    Trambil
    Gungbräda(har en på lekmer.se för 398:- under sommarlek)
    Vattenpistol

Annat:
    Barbie
    Docksaker
    Bilar
    Lego
    Filmer
    Pyssel

• Linnpinn

Det finns massa olika apparter som blåser såpbubblor i leksaksaffärerna, kanske det kunde vara något att ha ute och leka med...?

• BöljandeGräset

Köpte insektssamlarsaker till mina killar när de var mindre. Mycket spännande att fånga spindlar, myror och skalbaggar. Kika på dom genom en burk med förstoringsglas på och se dom springa runt i olika gångar. Sen släpper man ut dom igen. Såpbubblor, vägkritior, kulor, twistband, hopprep.

• Svartamoln

Fyra åringen här hemma fick när hon fyllde b.la (prinsessa och busfrö)

Prinsessklänning m krona
    Kjol som "snurrar ut"/danskjol
    Fem myror är fler än fyra elefanter bokstavsspel (99
    Annat sällskapsspel (spelen är mkt omtyckta här hemma och mysigt att göra tillsammans)
    Radiostyrd bil (julklapp)
    Dockvagn m mjuklift etc
    Pysselsaker, målarbok, tushpennor/färgpennor
    Barbie
    Rit/måla stafli (finns bra på IKEA tex)
    Någon bok

TIPS! Spara något reklamblad m leksaker och sitt med henne när hon ringar in/pekar på/klipper ut vad hon önskar sig! Brukar vi göra inför jul mm =)

Mer...
    Studsmatta
    Någon slags bollsport lek
    Vattenpistol
    Gungställning
    Cykel
    Klätterborg
    Eget bollhav

• Linda Al

Nu kanske det är lite trist med filmer lagom till våren, men vår son fick en Babarsamling nu i julas av sin mormor (då var han 3,5). Jag trodde han skulle vara lite för liten för Babar, men han älskar de filmerna!
    Det är ju lite prins/prinsesstema på den...

Fast det där kanske skiljer mellan pojkar och flickor.
    Ni kan ju köpa ngt för utelek, och ngt för innelek. Så täcker ni liksom bägge delarna

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Linda Al

Kanske en barnstjärnkikare, förresten? Sånt finns väl, det är ju jättespännande! Då kan du ju även köpa en bok med de olika stjärnbilderna. Det blir ju en massa kvalitetstid ihop på köpet! 
    Eller tror du att det är för äldre åldrar?

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Fam

Saker man har till sin cykel -- flagga, pärlor för hjulen, (så att det låter roligt) cykelkorg etc. Finns ex bra grejer på Coop och dylikt.

• astalacasta

Linda Al skrev 2009-03-09 20:51:20 följande:

Kanske en barnstjärnkikare, förresten? Sånt finns väl, det är ju jättespännande! Då kan du ju även köpa en bok med de olika stjärnbilderna. Det blir ju en massa kvalitetstid ihop på köpet!  Eller tror du att det är för äldre åldrar?
    Kikare överhuvudtaget är spännande. Min dotter har en liten kikare som hon tittar på saker utomhus med. Den är poppis. Och sitt förstoringsglas älskar hon också. Tittar på bilder med det. Och på småkryp utomhus.
    Clas Ohlsson har billiga och bra, både kikare och förstoringsglas.
  • arne

svarta moln:

Vet du var man kan köpa klätterborg det hade varit perfekt till min dotter som snart blir 4

• mammalovis

Ja, mina barn jublade idag när de fick fidget spinners, men annars är ju tipsen gångbara, även om tråden har några år på nacken.

Min fyråring gillar allt som storasyster gör, så Barbiedockor, My little pony och figurerna i smålegot har de jämt rollspel med. Sago-/sång-cd, sångböcker med ljudpanel, play dohlera uppskattas också. Pussel och spel används emellanåt. Böcker lånar vi mest på bibblan. Ute är det gunga, cykel med stödhjul varvat med sparkcykel och studsmatta samt gatkritor som gäller. 

Svar på tråden Presenttips till 4 årig tjej, vidga mina vyer tack!