• Tessa17

Min sons nya cykel har blivit stulen!

Hej, min sons nya cykel har blivit stulen igår kväll när han besökte sina kompisar. Cykel var försäkrat. Har det något betydelse att försäkringen och cyklen var skriven på mig och cyklen var stulen från min son! Det står också i villkoren att cykel måste vara låst med ett SSF- goodkänt lås för att få ersättning. Vad är SSf lås? Hur ser den ut? måste man bevisa på något sätt att man använde en SSF lås? Tack för svaret.

• Svar på tråden Min sons nya cykel har blivit stulen!
  • leaah

SSF-lås=lås som godkänts av Stöldskyddsföreningen. Finns några olika typer men de brukar vara märkta med ett öga. Åk och köp ett sådant idag så ni har till nästa cykel.
    Vet faktiskt inte om försäkringsbolaget bryr sig om att det var din son som använde cykeln vid stöldtillfället, de är nog mer intresserade av huruvida ni hade lås eller inte. Där får ditt samvete avgöra om du ljuger och säger att ni hade ssf-godkänt lås eller ej. Blir ju svårt för dem att bevisa motsatsen liksom.
    Håll utkik på Blocket också efter liknande cyklar. När min cykel blev snodd dök den faktiskt upp på blocket 1 vecka senare ;D (jag hade namnmärkt den så det var lätt att bevisa att det var min)

Svar på tråden Min sons nya cykel har blivit stulen!