När kliver era tonåringar upp på helgen??
Min son sover fortfarande trots en massa tillsägelser.. är det normalt? Han är 15. Han gick och la sig kl två.
Min son sover fortfarande trots en massa tillsägelser.. är det normalt? Han är 15. Han gick och la sig kl två.
Jag väcker ca 10 varje dag på helgen oavsett när de går och lägger sig och det har de accepterat. Vill inte att de sover bort helgerna.
Har en flicka på 17år,hon sover till senast 10.Min pojk på 15 år sover till 12 tiden.Ingen av dom lägger sig sent på helgerna,oftast innan 00.Båda kommer upp till skolan som dom ska.
när jag var tonåring väckte mina föräldrar mig klockan 13.00 de förklara de att man sover faktiskt inte bort dagen... och vi acceptera de
Mina "ungar" som är 19 & 20 år är vakna till kl 23-03 - beroende på hur roligt det är att spela WoW ,men de kliver ändå upp mellan kl 9 & 11 ,för min del är det ok
Idag sov han till kl tre.. jag fattar inte hur man kan sova så länge.. men det var för att jag inte var hemma och körde upp honom.. eller försökte iaf
vi har sagt att vi äter frukost senast kl 10 (fikar/tar en till kopp kaffe med henne om vi ätit innan dess ) om hon sen väljer att gå och dra sig på rummet igen är det upp till henne
Mina ville bli väckta vid 9- 9:30 idag - trots att de var uppe till efter kl 02 så var det uppe före kl 10
Men imorse klev han upp i tid faktiskt eftersom han skulle på något med SSU.. det handlar om intresse minsann.. inte lika intressant att hänga med oss tydligen
Som tur är håller dessa SSU aktiviteter på hela helgen så han kommer att kliva upp i tid varje morgon.. för det vill han INTE missa!
så normalt som det kan bli.
tonåringar sover i skov lika mkt som en bäbis.
när kroppen växer eller hjärnans utveckling kompenseras det med sömn som en bäbis.
jag minns att jag sov hur mkt som helst en period 14-17 års ålder som tjej.
Jag väcker mina tonåringar klockan tio på helgen, jag tror inte det är bra att vända på dygnet.