Träna som gravid efter ivf?
Glömde att fråga när vi var på VUL om det är ok att jag börjar simma eller träna lite nu. Det borde väl vara ok? Nån som fått info om detta?
Glömde att fråga när vi var på VUL om det är ok att jag börjar simma eller träna lite nu. Det borde väl vara ok? Nån som fått info om detta?
Det är absolut ok att träna. Nu är graviditeten precis som en "vanlig" graviditet, så råden är väl bara att inte göra ngt som gör ont och vara mer uppmärksam.
Det beror ju lite på hur långt gången du är, jag är bara i v 7+0 och har fortsatt träna men märkt att jag inte klarar lika mycket rent konditionsmässigt, men det brukar visst ge med sig efter ett tag.
Simning ska vara ok har jag för mig, men man ska nog helst undvika bubbelpoolen efteråt tror jag, mest för att det blir för varmt har jag för mig. Basta är dock ok.
Jag beställde även hem en bok som heter "Glad stark och gravid" från Adlibris, den lät lite fånig men var bra! Det stod klart och tydligt vad som är ok och vad som är bra. Rekommenderas! Lycka till!
Hej,
Jag har också gjort IVF och plussade den 29 mars och är i vecka 7 nu. Enligt min akupunktur så ska jag träna mycket lugnare nu så att inte för mycket blod går till andra delar av kroppen än till livmoderna. Risken är då att embryot (x2?) tappar sitt fäste för de mår bäst med en massa blod där.
Jag tränar varje dag fortfarande men mina power walks ligger precis under pulshöjande nu och är mer som promenader.