Japp jag jobbar inom pokerbranchen! Jobbar for ett amerikanskt foretag men vi har en svensk support och dar jobbar jag :) Hade gett dig e-postadressen till oss ifall vi behovde men ratt sa fullt da vi bara ar 5 som jobbar.. Men slutar nagon sa behover vi ju nagon och da kan jag ju saga till.
Nagon du kan kontakta ar en kompis till mig som hjalper folk att fa jobb inom pokerforetagen. Hon jobbar med foretaget Pentasia, ( hemsida finns ifall du vill kika igenom det.) kan ju fraga henne om hennes arbets email da du kanske kan skicka in ditt cv? Vet att hon fragade mig har om dagen om jag kande nagon, kommer inte ihag vilket foretag hon sa men kommer ihag att det var ett jatte bra foretag hon namde. Men om du vill sa kan jag gora det?
Ja det med lonen stammer ratt bra mer eller mindre. Beror pa vilket foretag du jobbar for. Vissa betalar mer och vissa mindre ;P
Jag har faktist tankt pa det dar med kostnaderna och det ar ratt sa dyrt for den lonen man far. Jag menar det enda som jag tycker ar billigare har pa Malta till skillnad fran sverige ar att ga ut och sedan ut och ata pa restaurager.. vissa restauranger. Resten ligger vall pa samma prisniva om inte dyrare. Men om man tex ska bo i sliema med havs utsikt dar dina svarforaldrar bor da betalar man lite extra i hyra saklart..men det beror ju pa vad man vill ha. Vill man ha ett lite frashare stalle sa maste man nog betala lite extra. Men sen finns det ju mycket att valja bland. Vissa ar mer krasna an andra :)
Det har med barn har jag inte sa mycket erfarenheter av eftersom min bara ar 7 veckor men jag menar det ar ratt sa avslappnad har och ganska skont sa det finns inte mycket man kan tanka pa. Bara pa sommaren da det blir riktigt varmt, se da till att skydda lillen ordentligt men det ar jag saker pa att du vet om :) Och jag antar att pappan stannar med lillen, sa da behover ni inte lamna honom pa dagis eller liknade heller. Annrs ar det faktist inte sa mycket som man behover tanka pa , som jag sa ratt sa avslappnat har :) Sjukhuset och lakare ifall ni maste pa undersokningar osv ar hur duktiga som helst. Jatte sota och snalla och hjaplsamma dessutom! Fint och stort sjukhus finns det har ocksa :).. Ni kanske skulle tanka pa och hyra en bil nar ni ar har iafall nagomn av er kor? Det ar SA mycket enklare och ta sig fran och till stallen och ni har tillgang till bil, speciellt pa sommaren och med ett barn dessutom!
Och det har med barn pa restauranger..hmmm jag har nog sett en del med barn pa restauranger, det ar ganska vanligt tror jag . Pa vintern tror jag inte det ar lika manga som gar ut men pa sommaren ar det en del som gar ut med sina barn, sen beror det ju pa vilken restaurang man gar till. En del stallen dar restaurangerna ligger vid kanske inte ar sa anpassade att ta barn till. Men det marker ju ni sjalva. Men det ar absolut ingen fara annars, vi gick ju och at med lill killen igar tex pa hard rock cafe ;) Det gick utmarkt.. bokar ni bord ar det kanske bast och saga till att ni har barnvagn osv.
Japp fodde har nere och det var helt underbart och helt underbara har ! Skulle gora om det nu pa en gang ;) Men som jag namde tidigare sjukhuset plus personalen ar jatte duktiga, man kan inte tro det om andra lander.
Nej ingen barnbidrag och sant for mig ... far helt enkelt klara mig utan. Jag har for mig att det finns nagot slags av " barnbidrag" har pa Malta men har inte riktigt forstott vad det ar, fick precis reda pa det hehehe.
Om du vill veta mer sa ar det bara att fraga pa :)