• Licens To Kiss

Tydligen är man mer attraktiv när man har ring på fingret.

Är förlovad och har ring på fingret. Jag tycker att jag får "ögonen på mig" mer nu än innan.

Jag själv tycker att upptagna är oattraktivt. Jag blir inte mer intresserad för att den är upptagen och har ring på fingret, tvärtom.

Fel på mig eller funkar människor vanligtvis så?

• Svar på tråden Tydligen är man mer attraktiv när man har ring på fingret.
  • juliariiel

Jag också blir inte intresserad av redan upptagna tjejer. Har aldrig hamnat i sånt situation där man har förhållande med redan upptagen tjej. Fast samtidigt finns det chans att bli kär i den som är redan upptagen. Det hände med mig fast den person fick aldrig veta att jag var är kär i henne. Jag var likson förälskad i hemlighet och det var skitjobbigt. Fortfarande blir generad när jag ser henne :)

• Lindorm

Du kanske utstrålar en större trygghet och säkerhet nu än tidigare?

• Licens To Kiss
    juliariiel skrev 2009-03-10 13:22:39 följande:
    Jag också blir inte intresserad av redan upptagna tjejer. Har aldrig hamnat i sånt situation där man har förhållande med redan upptagen tjej. Fast samtidigt finns det chans att bli kär i den som är redan upptagen. Det hände med mig fast den person fick aldrig veta att jag var är kär i henne. Jag var likson förälskad i hemlighet och det var skitjobbigt. Fortfarande blir generad när jag ser henne :)
    När jag var yngre och playa då var de skoj med upptagna men nu är man äldre och även när jag ville busa runt så var de singlar som gällde. Pallar liksom inte med svartsjuka partners som vill slå på en för att man "råkar" hångla med fel tjej. Strul orkar jag inte med.

Intresset för tjejer som är upptagna faller då du får veta att hon är otillgänglig?
  • Licens To Kiss
    Lindorm skrev 2009-03-10 13:30:10 följande:
    De är när dom får se ringen som dom tittar mer än förut eller så är det jag som är mer vaken nu än förut. Har liksom aldrig sett att nån har känt sig attraherad utav mig förut på håll. Man har behövt vara övertydlig och nästan gått fram och sagt, dig gillar jag, jag tycker du är vacker och du attraherar mig DÅ har jag fattat som först.
  • juliariiel

Nej,mitt intresse faller inte för henne om jag får veta att hon är upptagen. Det är inte det som avgör om man får intresse för den person egentligen. Om man intresserad då man är intresserad oavsett om den person singel eller inte singel. Därimot om man få veta att hon är upptagen då backar man liksom, man låter inte sina känslor utvecklas vidare, eller försöker kontrollera de. Om man får veta att den person separerade från sin fru/sambo/tjej då ger man frihet till sina känslor och då börjar man skicka signaler, jag gillar dig. Så funkar det för mig.

• Plupps mamma

Fenomenet att man intresserar människor mer när man hr en ring på fingret har en antropologisk orsak. Vi är ju djur i grund och botten. Och det är den djuriska instinkten som styr. Ser man en kvinna/man med ring på fingret så reagerar den instinkten med tanken:"Jaha, det är alltså någon som vill ha henne/honom, det måste betyda att hon är en bra person". Kanske finns de som inte håller med om teorin om alfahonor och alfahannar, men det är upp till var och en

Hominis mens discendo aliutur
  • juliariiel

När jag ser ringen på fingret, då tänker jag "jaha, hon är gift eller förlovat, då det är ingenting för mig. " Hennes hjärta märkt på fingret.

• bodegapeppe

Jag tror som nedanstående. Jag har också upplevt det.

Lindorm skrev 2009-03-10 13:30:10 följande:
  • Licens To Kiss
    bodegapeppe skrev 2009-03-11 10:23:31 följande:
    Jag tror som nedanstående. Jag har också upplevt det.
    Hihi ja hoppas de beror på de för då är det verkligen rätt. Har varit förlovad förut en gång men då var jag fortfarande "sovandes"
Svar på tråden Tydligen är man mer attraktiv när man har ring på fingret.