• Anonym (förvirrad)

Hjälp! Vad är det som händer?

Jag är så förvirrad... Jag har en flickvän sen 4 år tillbaka. Jag tycker att vi i grund och botten har ett bra förhållande. Men i alla förhållanden finns ju perioder som är bra och mindre bra. Jag har blivit lite intresserad av en vän. Jag vet inte om det är så att jag har äkta känslor för henne eller om det är något sätt att få känna pirr i magen och lite spänning igen? Jag älskar min flickvän men jag älskar inte det slentrianmässiga som blivit i vårt förhållande. Snälla kan någon ge mig råd? Jag vet inte hur jag ska göra. Sluta umgås med vännen och fortsätta med min flickvän? Göra slut? Jag är helt vilse. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Hjälp! Vad är det som händer?
  • Anonym (förvirrad)

*puff* ingen??

• benedikten

Hej! Jag tycker du ska försöka undvika vännen ett tag tills du vet vad du vill med din tjej. Ibland kan det bli så att man blir intresserad av andra fast man har ett väldigt bra förhållande. Kanske man är inne i en dålig period som du sa. Man kan inte i heller följa sina känslor varje gång man blir attraherad av någon annan då kommer man aldrig få ett fungerande förhållande. MEN sen kan det också vara så att det inte är rätt med dig och din flickvän och att denna vän är den rätta, men avsluta då först med med din flickvän! Är det du och din vän så väntar hon väl på dig???
    Good luck

• Anonym (förvirrad)

Tack! Det låter så rätt det du skriver. Jag ska ta avstånd från vännen ett tag och rannsaka mina känslor. Gräset är ju inte alltid grönare på andra sidan och jag vill inte förlora min flcikvän i onödan bara för en impuls.

• juliariiel

Fast samtidigt kan du såra din vän genom att ta avståndet från henne. Hon kanske skulle inte förstå varför umgås du inte med henne.
    Men som Benedikten skrev det bra om du först avslutar med din flickvän först om det inte rätt med dig och din tjej.
    Jag förstår dig totalt att det känns jätte jobbigt. Hoppas det löser sig. Du kanske bara lätt förälskad i din vän och det brukar gå över fort.
    Se till att du inte förlorar båda.

• Anonym (Vägval)

Många är det nog som under sitt liv kommer att stöta ihop med folk som man blir attraherad och intresserad av, trots att man har någon annan vid sin sida. Sen hanterar man det olika. Ibland måste man kanske låta hjärnan styra så att man i alla fall inte gör något förhastat.
    I ditt läge så kanske du till en början skulle koncentrera dig på att försöka vända förhållandet med din flickvän - med lite satsad energi så kan man ju faktiskt bli som nykär! :) Men, det kommer nog inte av sig själv - låt inte vardagens slentrian ta över utan ansträng dig/er, ge förhållandet en ärlig chans och gör en utvärdering om ett tag.

Lycka till, hur du än väljer att göra

• juliariiel
    Svar på #5
    Helt rätt! låter klokt.
  • Anonym (Viol)

Anonym (förvirrad) skrev 2009-03-10 20:19:17 följande:

Jag är så förvirrad... Jag har en flickvän sen 4 år tillbaka. Jag tycker att vi i grund och botten har ett bra förhållande. Men i alla förhållanden finns ju perioder som är bra och mindre bra. Jag har blivit lite intresserad av en vän. Jag vet inte om det är så att jag har äkta känslor för henne eller om det är något sätt att få känna pirr i magen och lite spänning igen? Jag älskar min flickvän men jag älskar inte det slentrianmässiga som blivit i vårt förhållande. Snälla kan någon ge mig råd? Jag vet inte hur jag ska göra. Sluta umgås med vännen och fortsätta med min flickvän? Göra slut? Jag är helt vilse. Någon som känner igen sig?
    Jag har varit tillsammans med min fru i över 13 år och har många gånger varit attraherad av/ småförälskad i andra. Definitivt ingen orsak att bryta upp förhållandet om det i sig är bra anser jag. Ett visst mått av slentrian blir det periodvis i långa föhållanden men man får försöka tänka ut vad man ska göra för att komma ur det. Fast man kan liksom inte gå omkring och vara nyförälskad år ut och år in, man får acceptera att det är ett stadium som inte kommer tillbaka.
Svar på tråden Hjälp! Vad är det som händer?