• Toyna

leka med 11 månaders?

Hur leker ni med era småttingar? Skulle vara kul att veta. jag har lite ide torka på hur jag ska underhålla lillkillen.

• Svar på tråden leka med 11 månaders?
  • Schnooglewookiemush

Vi kittlar honom, sjunger prästens lilla kråka och har honom i på benet som man brukar göra till den sången.
    Vi leker tittut. Hissar honom upp i luften så att det kittlar i magen på honom.

• Toyna
    Svar på #1
    Det är väl lite vad han tycker är roligt. och när man jagar honom. Han tycker att det är kul när jag leker "krabba" då jag "nyps" lite löst och säger aj aj samtidigt. då skrattar han som mest:)
  • Schnooglewookiemush
    Toyna skrev 2009-03-11 10:18:00 följande:
    Det är väl lite vad han tycker är roligt. och när man jagar honom. Han tycker att det är kul när jag leker "krabba" då jag "nyps" lite löst och säger aj aj samtidigt. då skrattar han som mest:)
    Ja, sonen tycker också att det är kul att bli jagad.
    Det är väldigt populärt att hans pappa gömmer sig, och skriker till lite glatt när sonen hittar honom.
  • Toyna
    Svar på #3
    det kanske är sån som gäller för de små. Han är även väldigt pysslig. sätter rätt lock på burkar titar i pekböcker.
  • En bebis i magen

Vår tjej har alltid tyckt om att jagas och jaga. Vid 11 månader höll hon till mycket vid nedersta kökslådan och kröp i och ur. La grejer i den och plockade ur saker ur de andra lådorna. Hon tyckte, och tycker fortfarande , om att hålla på att pilla med vällingflaskorna med locken osv. Sen böcker, att sjunga tillsammans och gå på upptäcksfärd både inne och ute.

• Schnooglewookiemush
    En bebis i magen skrev 2009-03-17 13:23:51 följande:
    Vår tjej har alltid tyckt om att jagas och jaga. Vid 11 månader höll hon till mycket vid nedersta kökslådan och kröp i och ur. La grejer i den och plockade ur saker ur de andra lådorna. Hon tyckte, och tycker fortfarande , om att hålla på att pilla med vällingflaskorna med locken osv. Sen böcker, att sjunga tillsammans och gå på upptäcksfärd både inne och ute.
    Ja, det är verkligen jättebra att ha en låda till barnet i köket. När man står och lagar mat så sysslar barnet med sin låda istället för att hitta på en massa ofog.
Svar på tråden leka med 11 månaders?