Ung förälder?
Upp till vilken ålder är man en ung förlder egentligen? (anser du)
Har aldrig själv relaterat till att jag skulle vara en ung förlder utan är väll bara en förlder som fortfarande är rätt ung, hihi
Upp till vilken ålder är man en ung förlder egentligen? (anser du)
Har aldrig själv relaterat till att jag skulle vara en ung förlder utan är väll bara en förlder som fortfarande är rätt ung, hihi
Jag anser att man e ung förälder upp till ca 25-26år. Men om man tittar på olika sidor räknar de till22år.
så de beror väl lite på hur man känner sig eller nåt
jag räknar till 18-19, men vet att många räknar under 25, o bvc/mvc räknar under 25 som ung
Jag är 27 och min sambo är 24.
Våran dotter är fyra och ett småsyskon kommer efter sommaren.
Jag tycker iaf att jag är ganska ung, trodde inte att jag skulle bli pappa vid 23 och tvåbarnspappa vid 27.
Men vi ser oss som unga föräldrar och kommer att vara det länge eftersom att man är tio år yngre än många andra föräldrar med jämnåriga barn.
Jag var 21 och räknades inte som ung fasten jag bad om att få träffa andra "unga" eftersom jag trodde att jag skulle känna mig väldigt ung på föräldrakursen. Här är man tydligen braa ung om man är typ 14-17 eller nåt. (Kände mig fruktansvärt ung på föräldrakursen )
Räknar mig själv lite som ung förälder, umgås mycket med personer som är yngre än mig och ingen som jag umgås med har barn eller är i närheten av att skaffa.
Handlar mer om var man är i livet än om ålder för mig.
nano: Du skrev "Handlar mer om var man är i livet än om ålder för mig" & det är så jag med känner.. Då är jag alltså inte en ung förälder då