• Mimmie81

Ni som har lyckats...

Hej.

Ni som har lyckats med det underbara, att bli gravida... hoppas ni har tid och lust att svara om ni vet något, eller kanske haft en tung väg att gå mot er graviditet...

Jag hoppas hoppas hoppas sååå att någon kan svara på min fråga...
    Vad innebär egentligen dålig äggkvalitet?

1. Att ägglossning inte sker ordentligt?
    2. Att man kan bli gravid men får tidigt missfall för att ägget är av dålig kvalitet?
    3. Att man kan bli gravid och föda ett barn, men att det blir missbildat pga dålig äggkvalitet?

Jag blev gravid tre gånger förra året, den senaste graviditeten utvecklades fint men fick missfall pga hematom i vecka 10...

Nu har min doktor börjat prata om att jag kan ha dålig äggkvalitet pga FSH-värde 21... jag har enligt Progesteronprov haft ägglossning senaste månaden... (värde 49, ganska högt, alltså en klar ägglossning enligt tabell)... kan jag trots det höga Progesteronvärdet haft dålig äggkvalitet?

Att jag skriver här är för att ni som redan är gravida har ju erfarenheten...
    skulle vilja höra solskenshistorier om att ni är gravida eller har barn trots att ni enligt doktorn hade för högt FSH-värde eller dålig äggkvalitet...

Jättetacksam för svar...

Kram från en förtvivlad {#lang_emotions_frown}{#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Ni som har lyckats...
  • CherryCoke

Min mamma har alltid haft dålig äggkvalité men hon har 5 ungar nu^^

• Mimmie81
    CherryCoke skrev 2009-03-11 23:38:02 följande:
    Min mamma har alltid haft dålig äggkvalité men hon har 5 ungar nu^^
    Låter verkligen som något superpositivt {#lang_emotions_laughing}
    Tack för att du svarade!
  • Nina76

Det innebär egentligen inget av dina ovanstående alternativ att ha dålig äggkvalité. I så fall att det är svårare för det befruktade ägget att klara sig. Det kan även innebära att du har svårare för att bli gravid. Men vid tex IVF plockas ju de bästa äggen ut och används. Så visst finns det hopp. Ge inte upp!! Lycka till!

Svar på tråden Ni som har lyckats...