• Okara

Gravid efter IVF med maxdos

Jag (37 år) och min man har försökt bli gravida i drygt 3 år nu och totalt genomgått 8 misslyckade IVF-behandlingar. Planerar två till och har just fått reda på att jag ska ta 450 Puregon i kombination med folsyra och kortison (har tidigare tagit en kombination av Puregon och Menopur).

Känner dock att hoppet om ett genetiskt barn börjar bli väldigt svagt och skulle därför behöva några solskenshistorier.

Hur gammal är du?
    Vilken dos tog du?
    Hur många ägg plockades?
    Hur många ägg befruktades?

• Svar på tråden Gravid efter IVF med maxdos
  • Vinteräpple

Jag är också 37, och har förhöjt FSH-värde. Dvs ganska dålig kvalitet på äggtillverkningen.
    Jag fick först 300g gonal-f i 5 dagar och sen var vi på VUL där de såg 5 äggblåsor och då ökade de dosen till 337g de sista dagarna för att verkligen få med alla.
    Fick 5 ägg på äggplockning och 3 av dem befruktades! Så ett tillbaka och ett i frysen. Det tredje visste de inte om det skulle bli tillräckligt utvecklat för att frysa in, men kanske. Nu är jag på ruvardag 9 och allt känns normalt men nervöst
    Vi är supernöjda med tanke på att det är vårt första IVF och vi från början fick en remiss för äggdonation.

• Ljuva Oktober
    Känner dock att hoppet om ett genetiskt barn börjar bli väldigt svagt och skulle därför behöva några solskenshistorier.

Hur gammal är du?
    Vilken dos tog du?
    Hur många ägg plockades?
    Hur många ägg befruktades?

Jag är nu 42,5 år.

Menopur 375 hela vägen utan spray.

Urdåligt med äggblåsor, blev rekommenderade att avbryta vårt sista försök CvL tillät pga dåligt svar på hormonerna.

2 åggblåsor blev 2 embryon blev en bebis kille född 080611.

CvL gav oss 10% chans att lyckas.

Känner att jag förverkat mycket av min "tur" i livet.

Prisar varje dag med min son.

Styrkekramar

L.O
  • Carolines

Ljuva Oktober skrev 2009-04-20 21:41:31 följande:

Känner dock att hoppet om ett genetiskt barn börjar bli väldigt svagt och skulle därför behöva några solskenshistorier.Hur gammal är du?Vilken dos tog du?Hur många ägg plockades?Hur många ägg befruktades? Jag är nu 42,5 år.Menopur 375 hela vägen utan spray.Urdåligt med äggblåsor, blev rekommenderade att avbryta vårt sista försök CvL tillät pga dåligt svar på hormonerna.2 åggblåsor blev 2 embryon blev en bebis kille född 080611.CvL gav oss 10% chans att lyckas.Känner att jag förverkat mycket av min "tur" i livet.Prisar varje dag med min son.StyrkekramarL.O
    Hej Ljuva oktober!

Får jag fråga dig hur högt ditt hormonvärde var? Fick själv avbryta en IVF behandling på CvL/octaviakliniken pga lågt östrogenvärde. Hade dock 5 äggblåsor.. Jätte tacksam för svar! Stort grattis till erat lilla underverk!
  • Strix

carolines - vad konstigt! Jag har inte haft optimal äggblåsetillväxt och tar därför inte blodprov utan gör endast VUL. Jag trodde att man kollar ANTINGEN via blodprov eller antal blåsor. Förklarade de varför du var tvungen att avbryta trots att du hade blåsor?

• Carolines
    feia skrev 2009-04-22 15:27:37 följande:
    carolines - vad konstigt! Jag har inte haft optimal äggblåsetillväxt och tar därför inte blodprov utan gör endast VUL. Jag trodde att man kollar ANTINGEN via blodprov eller antal blåsor. Förklarade de varför du var tvungen att avbryta trots att du hade blåsor?
    Hej Feia,

Läkaren sa att man ska ha ett östrogenvärde på mellan 500-1000 mg/äggblåsa och jag hade endast 480 (tror jag att det var iallafall strax under 500). I och med det låga värdet sa dem att det inte skulle finnas några ägg i blåsorna och och med fanns då skulle dessa vara av dålig kvalité.... Är det någon som har varit med om något liknande? Tre av mina blåsor var strax över 17 mm vid den sista VUL och två var mellan 10-15 mm...
  • Carolines

Tycker förresten själv att det är konstigt att det inte blev något ÄP... Känns inte så himla roligt när man har behandlats i 5 veckor och inget händer...

• Strix

Jag avbröt ett försök när jag bara hade tre blåsor - om jag hade vetat östrogenvärdet hade jag ju kunnat se om blåsorna verkade bra eller inte! Grrrrrrrr.

Kanske var dina blåsor för ojämna i storlek. Det suger verkligen att få avbryta. Hoppas på bättre lycka nästa gång!

• Carolines

Ja kanske är det så... Det är bara att hoppas på nästa gång! Lycka till själv!

• Ljuva Oktober

Sorry för sent svar.
    Tyvärr kommer jag inte ihåg vad mitt östrogenvärde var men jag tror det låg strax under 1000.
    Kanske var det därför jag tillslut fick fortsätta. För att det kanske fanns ägg idem.

Kram
    L.O

Svar på tråden Gravid efter IVF med maxdos