solarie, spraytan eller vit?
Ska på bröllop nästa helg och känner mig vitare än vitast. är det någon om vet hur det är med att sola solarie, fixa en spraytan eller brun utan sol...
eller får jag helt enkelt stå ut med att vara vitast på festen?
Ska på bröllop nästa helg och känner mig vitare än vitast. är det någon om vet hur det är med att sola solarie, fixa en spraytan eller brun utan sol...
eller får jag helt enkelt stå ut med att vara vitast på festen?
Alla tre funkar. Har du otur kan solariet ge fula pigmentfläckar på huden.
Jag trivs med att ha den bleka hudfärg jag är född med så jag ahde satsat på att vara den jag är
Dessutom kan sol och solarie ge pigmentfläckar när man är gravid och det är inte alltid att de försvinner utan kan bli kvar.
Jag är också ruskigt blek just nu. Brukar vara mycket i solen och blir lätt brun, men med en nyfödd i somras blev det inte mycket i solen. Och nu är jag gravid igen så jag får vara blekfis ett år till.
Men det kan vara väldigt vackert att vara blek ändå. Om man använder en bra foundation som jämnar ut nyanserna i ansiktet och rätt smink kan man vara hur vacker som helst. Hellre det än fejkbrun tycker jag. Finns ju många vacka kändisar som är bleka men ändå är så otroligt naturligt vackra, typ Nicole Kidman och Marcia Cross!
Håller med om pigmentfläckar är ju ingen höjdare, och brun utan sol tycker jag är svårt att få jämnt och fint.
jag hade fortsatt att vara vit som ett lakan, det är vinter och vi bor i sverige
hade inte tyckt det var värt risken med pigmentsfläckar heller
Det är ju väldigt olika hur mycket man förändras av solning..
Jag själv har en hel del "leverfläckar" normalt sett, och under graviditeten (vecka 21 nu) och med sol på huden så fick jag ju inte färre det kan jag säga.. och en del förändrades...
Dessutom får du ju sola några gånger för att få någon direkt märkbar färg, mer än för din egen känsla.
Spraytan får du nog läsa på om, frågan är hur dess ämnen påverkar innanför huden. Ska ju vara skonsamt... men frågan är om det är värt det :)
Jag tyckte mig se ett av de ställena som jag har varit på här till ett grymt pris fast jag betalade ordinarie pris typ 350 kr
Jag har en burk med spraytan ;)