• TMD

Vad tycker du dina barn luktar som?

Jag vill kunna lukta på mina barn för det är något jag tycker är mysigt.
    Tyvärr måste jag säga att fjårtizen inte alltid luktar himlagott alltså...
    Mellisen börjar få en ny doft nu och jag kan inte placera den än. Mini... Ja vad luktar de egentligen?

• Svar på tråden Vad tycker du dina barn luktar som?
  • Nillinsimim

Varje gång som vi varit borta med våra barn eller om någon kommi hit så är min man och jag som tokiga, ungarna luktar inte rätt och vi brukar skämtsamt säga att vi måste sanera dem. Vi tvättar dem med schmpo ochsåvidare och sen turas vi om att gosa in oss på dem så att de luktar rätt...vi kanske låter skumma men deras lukt är viktig...bävar för hur de kommer att lukta som tonåringar...

• Hästmänniska

Armsvett... Hon brukar sova i min armhåla Nä vanligtvis luktar hon bara gott, det går inte att specifisera... som blommor och grönt gräs kanske.

• Sussa76

å så olika dom luktar!!! barn till barn menar jag, mina tre har tre olika dofter... underbara! (förutom när dom sovit i pappas armhåla...

• grabbmamman linda

Min treåring luktade idag som en bilreperatör :) Han hade hjälp pappa med bilen. Otroligt spännande! När han var en liten baby luktade han ofta choklad tyckte jag.

Minstingen, 8 månader. Han luktar varm baby :) Gott!

• Mrs Firren

Snart fem månader. Luktar solsken i nacken.

• tulinas

minstingen nu 10 mån luktar knäck! kallar henne "min knäckis". Mellantjejen luktar gos. Storebror luktar sand o gräs eller karl när han är nyduschad.

• Disco

Min tvååring luktar mys, gos och sött som nån blomma eler honung. Min fyramånaders luktar varm sand på sommaren....MMMMMMM!!!

• kallemajken

MIN POJKE 8 ÅR ÄR BEROENDE FRAMKALLANDE!!!!

Han luktar sååå gott, huden har en lukt av varm sol och nyslaget gräs och den är så mild och härlig. När vi ska sova på kvällen så måste jag sniffa i halsen och på kinderna, han säger ibland - mamma du älskar mig väldigt mycket, varför gör du det ? hahahha

• Kime

3½-åringen luktar som en blandning mellan halm och kattunge. Ibland när jag gosar in näsan i håret på honom tycker jag att han luktar likadant som mina tamråttor gjorde, men det är bara när vi inte tvättat hans hår med schampo på nån vecka. Jättegott luktar han!

• Suri

Min 8månadersplutt luktar kola. Han har alltid gjort det. Flera stycken har luktat och de håller med. Han luktar underbar gräddkola!! Speciellt i håret. Kommer aldrig att våga använda schampo, tänk om doften försvinner?

• Skrutt 83

Min lilla kille på 5 mån doftar UNDERBART! Kan inte specificera det mer än så Kan inte lukta mig mätt

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • guppyn

Prutt! Så pass mycket att jag ibland får för mig att det luktar mysigt

• Bojan

filmjölk fast på ett fantastiskt sätt =)

• Pudan

Dottern på fem år luktar värme och trygghet  
    Om hon själv får avgöra vad hon luktar låter det så här:

"Mamma jag luktar nyponros för det sa fröken Anna på förskolan att jag luktade så det så - nyponros är det och din näsa har fel"  

Svar på tråden Vad tycker du dina barn luktar som?