• dna rna

Vill ni att mannen är med på VUL?

Ni som gjort tidigt VUL, var era respektive män med? Vad tyckte dom, jag menar, det kanske är första gången dom ser en gynstol överhuvdtaget...

• Svar på tråden Vill ni att mannen är med på VUL?
  • Squirl

Det var han som avgjorde genom att ta det för självklart att han skulle vara med. Och visst är det det ifall man tänker efter. som någon här ovan så riktigt påpekar är ju en förlossning tio resor värre men något som i stort sett alla män är med på.
    Men visst är det en udda upplevelse, inte minst om gyn är man. Där ligger man med benen i vädret, sin man bredvid sig och en annan som står med en grej mellan dina ben.
    Man får ventilera denna udda upplevelse med sina vänner, hahaha!

• HW06

Min har oxå varit med på alla VUL jag gjort iom att jag fått hjälp med hormoner, han var även med och såg dottern i v 7.
    Hos honom finns ingen tvekan, självklart vill han vara med

Jag älskar er min familj. W och H är mitt allt.
  • Suri

Nej, jag gick själv. Ville inte ha med honom på det. Kanske låter konstigt men vi har gått igenom så mycket och jag visste att han skulle bli så ledsen och förtvivlad om något var fel. Han skulle inte klara av att vara något stöd i alla fall.
    Han hade absolut följt med om jag bad honom. Men jag ville gå själv.

Läs inte detta www.gutegirl.blogspot.com det är inte ok att hänga ut varandra på FL!!!
  • dna rna

Jag känner också att jag vill gå själv, men han vill verkligen följa med, så då får han ju självklart det. Men Suri, jag förstår hur du menar...

• jennyz

Jag var osäker inför vårt första VUL förra veckan, men eftersom det var osäkert att det fanns något liv där så valde han att följa med när han såg hur nervös jag var inför det... Han har inte varit med på andra undersökningar genom IVF utan då väntat i väntrummet på mig, som t.ex. ÄP, men det var skönt att ha med honom nu vid VUL, det fanns ett hjärta, men Dr tyckte att den borde växt lite mer än den hade så vi sa på återkoll 10 dagar senare och kolla, och då ska han också med utifall att det hänt något så vill jag ha honom med... Men jag sätter honom vid huvudändan innan jag lägger mig ner.. Och han tyckte att det var rätt härligt att se lillhjärtat också kan jag tillägga tror inte att han ångrade att han följde med...

Testat PLUS för första gången!!
  • knottarna

När vi upptäckte att vi skulle ha barn så visste vi inte hur långt gånget vi va så jag fick läkartid väldigt tidigt. Jag visste ju då att jag skulle få göra ett sånt där gyn UL så min sambo fick vänta utanför tillsammans med min minsta son..

Jag ville inte ha honom med eftersom jag känner som Suri, hade något varit fel hade han inte klarat de och allra minst kunna hjälpa mig.. Vi ska däremot göra RUL om en månad och då ska alla vara med :)

• ullis83

Min man har varit med på alla gynundersökningar och vul. Dock har han ju regler att följa, typ aldrig kolla nån annanstans än mitt ansikte eller på skärmen..det har funkat bra

Lukas 070410 och lilltjejen bf 090521
  • AnneSophie

Ja, för oss var det självklart att han skulle följa med. Han har ju liksom varit med och tillverkat barnen och är inte heeeelt främmande för det som finns mellan mina ben (så varför skulle det vara så hemskt om han skulle se något under undersökningen?) och  själva fysiska positionen som man befinner sig i under undersökningen. Dessutom så är det ju hans barn också.
    Och självfallet har han varit lika nyfiken som jag, och om det hade varit något fel så hade jag velat att vi delade även den stunden (vi är ju i detta tillsammans). Men tack och lov så har det bara varit bra nyheter på VUL.

moderatorsvart
  • dna rna

Idag gjorde jag då mitt VUL, och naturligtvis var min sambo med. Det var inte alls konstigt, som jag hade föreställt mig innan. Han fick stå vid huvudändan, och jag tror att vi båda koncentrerade oss på vad vi fick se på skärmen!! En liten prick och ett hjärta som slog!!!!

• Suri
    dna rna skrev 2009-03-17 19:26:46 följande:
    Idag gjorde jag då mitt VUL, och naturligtvis var min sambo med. Det var inte alls konstigt, som jag hade föreställt mig innan. Han fick stå vid huvudändan, och jag tror att vi båda koncentrerade oss på vad vi fick se på skärmen!! En liten prick och ett hjärta som slog!!!!
    Stort grattis!!!
    {#lang_emotions_heart}
    Läs inte detta www.gutegirl.blogspot.com det är inte ok att hänga ut varandra på FL!!!
  • Luella
    dna rna skrev 2009-03-17 19:26:46 följande:
    Vad roligt för er! Stort grattis!
  • Charlotta71

Vi har aldrig ens tänkt tanken att min sambo inte skulle vara med...det är det mest naturliga i världen...

Svar på tråden Vill ni att mannen är med på VUL?