• Dino78

Någon som har Trivial Pursiut DISNEYutgåvan?

Min tjej älskar frågesport och jag är sugen på att köpa TP Disney, men det står att det är för 8 år och uppåt. Så jag tänkte om någon här har spelet och kunde skriva ner ett par frågor så jag kan se vilken nivå frågorna ligger på.

Är sugen på att köpa det till mig själv annars, fr jag älskar Disney och jag älskar spelet TP

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • Svar på tråden Någon som har Trivial Pursiut DISNEYutgåvan?
  • T0morrow

Det är två olika kategorier av "svårighetsgrad" - varja kort specificerar sig på en film, vilken kan man se på framsidan av varje kort.

Om man tar frågeexempel från varje kategori från samma film  så blir det som följer *ler*
    ex. 1 - Hitta Nemo

-Vem gråter när han tänker på att han aldrig fick träffa sin pappa? (Bruce - Hajen)
    -Vad heter Tandsköterskan? (Barbara)

ex. 2 - Pirates of the carrabien
    - Vad heter Weatherby i förnamn? (Guvernör Swann)
    - Vad kostar det att angöra en båt vid Port Royal (en schilling)

ex.3 - Nalle Puh
    -Vilken kroppsdel hos Nalle Puh är liten? (Hjärnan)
    - Vilken sorts mat, säger Tiger duger bara åt Heffaklumpar och tesslor? (Honung)

Som du märker så är det stor variation, men det är vekligen ALLA Disneyfilmer Gamla som nya, Mary Poppins & Snövit till Pirates of the CarrabienSUperhjältarna.... men det är inte direkt superlätta frågor.

• Dino78

Det är alltså lite mer "vuxenfilmer" från Disney oxå...perfekt - dål "håller" spelet längre!
    Jag får göra som jag gör när vi spelar frågesport nu, helt enkelt skippa de frågor från filmer hon inte sett och i "värsta" fall göra om dem lite.
    Är verkligen jättesugen på att köpa det...bara synd det är så fruktansvärt dyrt. Fast man har ju roligt med det länge hoppas jag!

Tack för att du tog dig tid att svara!!!

• T0morrow

Om du har nära till ett ToysRus så kostade det "bara" 289,- när jag köpte det. (vet inte om det klassas som dyrt ;o)) - Lycka till

• Dino78
    T0morrow skrev 2009-03-16 12:16:01 följande:
    Om du har nära till ett ToysRus så kostade det "bara" 289,- när jag köpte det. (vet inte om det klassas som dyrt ;o)) - Lycka till
    Var på Toys r us i lördags men det kostade 399:- då. Hade det kostat udner 300:- hade jag köpt det direkt!
Svar på tråden Någon som har Trivial Pursiut DISNEYutgåvan?