• Lanson

Ni som dricker Te!

Jag är ny inom "te världen", och är nyfiken på vad just erat favorit te är. Lösvikt som i påse!

Själv har jag inte hittat något som jag satnat för förutom ett som jag drack för några år sedan som hette något med mormor, men jag hittar det inte någonstans till min förtvivlan! Kanske någon här som vet?

• Svar på tråden Ni som dricker Te!
  • Taggtroden

Håller med Litetdahl- lingonlängtan är smarrigt! Det dricker jag just nu!

Måste också ändra mitt eget inlägg, Himlagott är från Kobbs och inte Friggs!

• Ami755

Russian Earl Grey-enda "tråkiga" teet jag tycker om

Mango lösvikt hos Kahls-finns ingen godare mango

Smultron lösvikt-första teet jag började dricka

Svart vinbär-när jag blir trött på de andra

• Vertigo

Ngt som jag drack hela förra hösten var svart te, hallon/lakrits, det ska vara 2/3 hallon och 1/3 lakrits. Väldigt gott

• Taggtroden

Fröken Anna skrev 2009-03-17 22:02:00 följande:

Ngt som jag drack hela förra hösten var svart te, hallon/lakrits, det ska vara 2/3 hallon och 1/3 lakrits. Väldigt gott
    Lät gott!! Vart fick du tag i det?
  • Isnogood

Jag ät tepimplare...kan inte vara utan tekoppen här hemma....o nu när jag e sjukskriven så blir det några kannor om dagen, tyvär mååååånga kisspauser....

Mitt absoluta favoritte är: YOGI TEA
    Indiskt te som innehåller: kanel, ingefära, kryddnejlikor, kardemumma o svartpeppar...mums...men så älskar jag ju pepparkakor också...

• mrs maniac

jag gillar oxå yogi-teét jättemycket

annars dricker jag olika söderblandningar, oxå köper jag gärna husets blandning och liknande på olika tebutiker. på gotland hittade jag kärleksblandning som var supergott!

rooibos vanilj och rooibos chai är oxå favoriter.

jag kan tipsa om tekannan från eva solo, jag fick den i present och det är nog min favoritpryl här hemma!

jag dricker kaffe oxå men när det ska mysas och läsa eller liknande så är te oslagbart

• Vertigo
    Taggtroden skrev 2009-03-17 22:03:44 följande:
    Fröken Anna skrev 2009-03-17 22:02:00 följande: Lät gott!! Vart fick du tag i det?
    Jag fick smaka av en kollega som fått det av sin fru. Jag gick därefter till Teboden och frågade efter hallon/lakrits men det hade de inte, däremot hade de hallonte och lakritste så jag sa åt dem att blanda, 2/3 hallon och 1/3 lakrits. De lyssnade och det blev gott
  • Kiira

friggs hade ett lakris te för ett tag sedan är så grymt sugen på de nu men de finns inte o få tag på i våran by o inte i de stora affärerna några mil bort...

Finland har rätt goda ther..

• Taggtroden

Fröken Anna skrev 2009-03-18 20:28:40 följande:

Jag fick smaka av en kollega som fått det av sin fru. Jag gick därefter till Teboden och frågade efter hallon/lakrits men det hade de inte, däremot hade de hallonte och lakritste så jag sa åt dem att blanda, 2/3 hallon och 1/3 lakrits. De lyssnade och det blev gott
    Jahaa! Får fråga på Kahls i stan då om de har eller kan blanda till åt mig
  • Odile

Jag dricker allra helst Twinings Earl Grey i påse, kan dricka hur mycket som helst...dricker alldeles för många koppar te om dagen
    Ibland växlar jag och dricker grönt te med jasminblommor, löste. Det är gott att ta på morgonen, man blir pigg och det sätter fart på blodcirkulationen. På jobbet dricker jag helst Earl Grey Russia eller Citronte i påse. På kvällen tar jag gärna kamomillte, det är lugnande och bra innan man ska somna. Bra om man har ont i magen också, lugnar direkt!
    Andra goda teer är English Breakfast (en klassiker), Earl Grey grädd (mjukare smak än vanligt Earl Grey te) och rabarber/grädd är gott. Chaite med mjölk i kan vara gott på vintern. Annars dricker jag alltid mitt te som det är, inget socker eller mjölktjafs i! Jag har också prövat roibooste, lite skarp smak, och vitt te som var riktigt gott! Men överlag är Earl Grey min favorit.

• Skölden89

Kamomillte är riktigt gott och jag blir trött av teet.
    Pepparmynta är otroligt god den med
    Blåbär kan man hoppa över.
    Ingefära/Citron är underskattat te.

Svar på tråden Ni som dricker Te!