• Ladycocos

Ni som plussat efter IVF! Hur levde ni efter återinförandet??

Jag är i den otroligt lyckliga situationen att vi lyckades på vårt första försök, och nu sitter jag här med magen i vädret..

Jag vet att det sägs att det inte spelar någon roll, att man inte kan skaka ut ägget... Men jag valde att ta det superlugnt resten av den dagen, vi åkte bara hem och myste ner oss i soffan... Sen tog jag det väääldigt lugnt hela veckan efter, inga långpromenader, inte bära, inte jobba för mkt etc... Även maken såg till att jag fick lugn och ro..

Hur gjorde ni andra? För oss fanns en enormt stor psykologisk påverkan av att jag tog det lugnt, kändes som om det var rätt...

• Svar på tråden Ni som plussat efter IVF! Hur levde ni efter återinförandet??
  • Pimpinellan

Ingen sex,inga tunga lyft,inget jättefysiskt. Men jag satt inte i soffan två veckor heller,vi flyttade strax efter jag plussade så det var mycket med det den tiden. Drack inget kaffe-slutade flera månader innan,åt mycket folsyra och vitaminer. Tror inte det spelar så stor roll vad man gör. De flesta som blir gravida vet inte om det de första veckorna och lever som vanligt och det går bra ändå. Grattis förresten!

• ConcreteAngel

Jag låg på soffan med ryggskott, har mått bättre, men det gjorde att jag kunde vara sjukskriven och bara vila.
    Jag plussade på första ivf, jo vi har inte haft sex heller.

• dossanova

VIlade en vecka. Inget koffein. Ingen fysisk aktivitet. Inga tunga lyft. Jag plussade på tredje försöket.. Dom två första levde jag som vanligt, men då testade jag minus..

Någon som vet när man börja ha sex igen? Jag e lite rädd för att ha det {#lang_emotions_undecided}

Jag undrar när får vi bli tre i familjen?
  • dossanova
    Pimpinellan skrev 2009-03-25 20:13:39 följande:
    Vi tänker inte ha sex före v.13 nästa gång, Vågar inte alls!
    jaha, är det så pass{#lang_emotions_surprised}
  • Pimpinellan

Nej,normalt sett räcker två veckors celibat i början,men jag har haft tre missfall och då avråds från sex tre första månaderna.

• Milllan

Jag tog det också lugnt och tänkte på magen hela tiden {#lang_emotions_smile}.Vi fick missfall första försöket och då levde jag som vanligt så vi blev extra försiktiga när vi plussade på andra försöket. Och eftersom jag kände att jag ville vänta med sex ganska länge så tog vi upp frågan när vi var på vul i v 7 (hade haft försiktig sex innan {#lang_emotions_embarassed} ) de sa då till oss att det är inte farligt att ha sex om man inte har "annorlunda sexlekar" {#lang_emotions_wink}. Vanlig hederlig sex påverkar inte graviditeten alls. Snarare att det skulle påverka fostret på ett positivt sätt. Vi fick iaf Emilia efter andra IVF försöket och nu är jag gravid igen efter en insättning av fryst embryo och denna gången har jag inte haft nåt val en att leva som vanligt eftersom vi har en 1,5åring och det har ju gått väldigt bra hittills {#lang_emotions_laughing}, lillasyster är beräknad till 13/6-09.
    Grattis och lycka till!!!

• dossanova

jag ska nog vänta i två veckor till{#lang_emotions_wink} vi kan tillfredställa varandra på andra sätt

Svar på tråden Ni som plussat efter IVF! Hur levde ni efter återinförandet??