• Vardagslycka

Ovitrelle spruta

Hej,
    Är det någon av er som tagit Ovitrelle?

Tog ni sprutan i magen eller låret?
    Vet ni om ni fick ägglossning? (Gjordes ett blodprov?)
    Hur ofta sexade ni efter att ni tagit sprutan?
    Hur stor var er äggblåsa när ni fick ta sprutan?
    Hade en eller flera äggblåsor?
    Hade ni tagit Pergotime innan?

• Svar på tråden Ovitrelle spruta
  • Vardagslycka

Jaha, vi tog sprutan igår och nu väntar vi... Hur rekommenderas det att man har lite kärleksfullt sex? När? Hur ofta?

Ska jag känna något? Har man några symptom? Är det värt att be om blodprov så man vet säkert att man haft ÄL?

Ja, frågorna är ju flera tusen ;)

• kramiiis

tycker du ska be om blodprov.
    sex, ja beror på spermiernas förmåga, men skulle säga ikväll och imorrn eller ikväll och sön.

KRAM

the world is upside-down
  • rultan

Jag har aldrig gjort blodprov?? Gjort vul för att se att det finns en (eller fler...) mogen äggblåsa. Har då tagit sprutan nedanför naveln och sedan inseminerat alt haft sex ( om det varit helg). Vet inte hur stor äggblåsan var, men det hade läkaren full kontroll över... Jag "förbehandlade" med gonal-f.

• Aqua ros
    Vardagslycka skrev 2009-03-19 19:53:57 följande:
    Kan man se på vul om ägget har lossnat? Aqua ros: Har du tagit fyra Ovitrelle sprutor vid en behandling inför din insemination?
    Hej!

Nej jag har tagit Ovitrelle i olika cyklar, nu senast så gjorde jag insemination Torsdag Fredag, Lördag och Söndag.

Jag Gjorde inga blodprov men VUL senast i måndags då den stora äggblåsan va borta (tror den va 23mm)
    ♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • Vardagslycka

Aqua ros: Det låter verkligen lovande! Har heller aldrig hört att någon har gjort insemination 4 dagar på rad! Men det låter som ni har kämpat för att vara på den säkra sidan :) Jag håller tummarna för dig och att det blir ett plus.

Låt mig veta hur det går!

PS Vår cykel borde vara ganska lika så spännande att se hur det går.

• Aqua ros

Vardagslycka: Tack!

Vi och även läkaren på SH tyckte att det var bäst att göra alla dagarna för att äggblåsan i Fredags inte hade släppt som vi trodde att den skulle (tog Ovitrelle på Onsdagen) och på helgen gör dom inte VUL.

Nu är det bara att VÄNTA och hoppas
    När hade du ÄL?

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • Vardagslycka

Jag tog min Ovitrelle spruta på Torsdagen så borde haft ÄL på Lördagen men som sagt så tror jag inte att jag hade det. Möjligtvis kändes det som ÄL i måndags men jag vet inte :(

Ni fick inte göra vul på helgen men ni fick göra insemination? Hoppas verkligen att ni får ett fint pluss nu :)

Jag tog ett grav test idag eftersom dom säger att man får positivt på testet när man tagit ovitrelle spruta men jag fick inget positivt streck... Kanske inte sprutan fungerade som den skulle!

• Aqua ros

Vardagslycka:
    På SH gör man ultraljud på röntgenavd och dom har stängt på helgerna men inseminationerna gör vi på andrologmot.

Jag ska ta ett grav test i morgon för att se om om Ovitrellen visar något fortfarande!
    Tidigare har jag fått positivt efter sprutan.

Hoppas att du får ett stort fint pluss snart

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • Vardagslycka

Har du tagit grav test ännu Aqua ros? Nyfiken :)

Jag gjorde ett test idag på dag 11 och det är negativt men det var det ju även på dag 8. Så fundersam om Ovitrelle fungerat och känner mig inte ett dugg gravid :(

• Vardagslycka

Fick precis min mens :( Så att jag inte hade några graviditets symptom stämde. Vet ju att chanserna för mig att bli gravid naturligt är minimala men jag hoppas ändå.

Min största chans att bli gravid är genom äggdonation men köerna dit är ju års långa :(

Nu hoppas jag på ett härligt plus för dig Aqua ros så att denna tråd avslutas positivt!

• Tristanya

har fått ovitrelle två gånger, första gången var för ca 2 år sedan, hade två mogna ägg då, kommer ej ihåg storleken på dom. fick sprutan på torsdagen då, på lördagen hade jag superont i magen. hade sex ons kväll, tors, lördag! blev gravid på båda äggen, dock växte det ena inte till sig!
    fick sprutan pvanför rumpan.
    då hade jag fått gonal-f för att få äggblåsor.

denna gång var det ett ägg på 20 mm, fick ovitrelle i tisdags, hade sex mån, tis, ons.. får se om vi gör nått ikväll också.
    fick sprutan på samma ställe denna gång.
    denna gång var det dubbel kur pergo som gjorde att jag fick en äggblåsa.

blodprov togs förra gången, men eftersom jag tetsade positiv så hade jag ju haft äl, ska till gyn på tisdag o ta ett blodprov för o se om jag hade äl denna gång också. men svaret kommer nog efter att jag har bim, så får ju se om jag blivit gravid!

• Peace

hej!
    funderar också på ovitrelle eftersom jag har en sån hemma. Tog sista peron i går & ska snart börja testa med ÄL test. Ska jag ta sprutan vid stegring då? Min gyn kommer inte kolla blåsor eller blodprov.
    Tack så länge & lycka till allihopa

• sponen

Någon som kännt av äl starkt efter ovitrelle, tänker på smärta i äggstockarna

• FiaLotta

Jag var på VUL idag o ska dit igen på måndag o få två sprutor ovitrelle någon mer som fått 2 på en gång?

• FiaLotta

Ok då är det väl ok =) Var lite orolig för 2 sprutor men jag får dem samma dag också. Vi får väl se hur det går på måndag-

• Lakrids

Hej hej,

Har käkat 8 kurer Pergotime i år utan att lyckas med syskonförsök (har en lillkille född 09 som kom till mha Pergotime, på första kuren). Den här månaden har jag tagit Puregonsprutor cykeldag 3-11 för att få äggblåsor och sedan tog jag en spruta Ovitrelle i fre kväll. Äggblåsan var då 17 eller 18 mm enligt VUL. Har legat i tor, lör, sön & mån. Har dessvärre INGA känningar av ägglossning.

Med Pergotime har jag alltid fått utslag på ÄL-stickan cykeldag 17 eller 18, så för mig känns det knasigt att ligga i så tidigt i cykeln. Känns som att det är först till julhelgen som det ska smälla, men ja… vi följer läkarens instruktioner och håller våra tummar och tår.

Lycka till alla!

Stolt mamma till Jack
Svar på tråden Ovitrelle spruta