Vad är stoppande vid diarré?
Min son har varit magsjuk och har fortfarande diarré.
Jag undrar vad man kan ge som är stoppande?
Och vad är lösande? Alltså något som jag absolut inte bör ge honom?
Min son har varit magsjuk och har fortfarande diarré.
Jag undrar vad man kan ge som är stoppande?
Och vad är lösande? Alltså något som jag absolut inte bör ge honom?
majsvälling är stoppande. och är inte morot det också? - hjälp mig någon! russin?
Stoppande : kokt ris, kokt potatis, kex typ mariekex, skorpor, rostat vitt bröd, te, salta pinnar...
Du ska inte ge frukt, grönsaker, matfett, mjölk, fullkorn...
Lycka till!!! Hoppas att han blir frisk snart!!!!
Tackar för svaren! Då vet jag lite mer!
om du ammar så kan du bara amma ett tag.
Blåbär lär vara stoppande.
När sonen varit magsjuk 3 tillfällen innom loppet av några månader pratade jag med barnakuten, eftersom har var lös i magen även när han blivit frisk.
Då sa dem att morot var bra, blåbär kunde vara bra, men i vissa fall kan det även va lösande.
Fick även råd att prova Proviva dryck, å efter några dagar med det blev mage bättre.
Det beror på hur gammal barnet är...
Men jag har haft en son somvar jätte mag sjuk, och dieten han fick efter hjälpte inte...
Men sen fick jag tipset: Blåbärspuré på burk (barnmat) och vanliga släta vetebullar....
Det funkar alltid....
Man skall inte äta mejeriprudukter för det kan slå ut fllimmerhåren i tarmarna, och då kan diareén hålla i sig längre....
Kramiz en mamma som är bajs van...*SKRATTAR*
Hej min son som är strax över 2år kom hem från förskolan i onsdags med diarré efter att ha ätit linssoppa som han inte äter hemma o får feber 38,6 efter stilla sittande mer än en halvtimme normalt har han 36,9 och hans diarré blir värre o värre men ingen feber o inga kräkningar utan bara diarré o ingen matlust. ringde 1177 och dom så att jag skulle ge ris avkok vad det nu är men fick absolut inte ge frukt juice och fiber mat. men mycket fett skulle han h a och blåbärssoppa te och vitt rostat bröd. Men blåbär får ej vara färska då det har motsatt effekt men morots pure i barnburk kunde man oxå ge. men skulle man ge potatis så skulle man göra egen potatismos men inte bara kokta o ingen kokt pasta. När dom säger te kan man ta vilket som helst då? Något av det här som stämmer. måste ha råd o hjälp fort. vill ej att han ska ha vatten avföring länge. en mamma som behöver råd snabbt.