• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10

Nosce Te Ipsum
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-21 11:26
    Behandlingslista 7:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 22:39
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger (forts.):

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10
  • mammawannabe

Grattis till Vida och till mamma Finesssan idag! {#lang_emotions_flower}

Välkomna alla nya! Beklagar era mf. Hoppas ni ska känna stöd och kunskap här och i tillhörande trådar så att ni orkar fortsätta kämpandet.

Sara: Japp, jag tar Prednisolon.

Bettan: Skit vilken tung dag . Bra att det blir op redan imorrn så du slipper mer jobbig väntan på besked. Många kramar till dig!

Babblar: Krya på dig och hoppas lillan slipper den här omgången.

Lycka: Åh, vad kul att se dig . Förutom att det är fullt upp, hur är det med dig, har du återhämtat dig fullt ut nu eller tar det längre tid?

Irma: När var det du har VUL? Var det denna vecka?

Ego: Angående blod/blödningsprover för de som varit/är gravida, vilka prover har ni fått ta och när började ni ta dom (vilken vecka)? Imorrn ska jag till Kvinnohälsan och tänker att jag behöver ta upp vilka prover som ska tas. Fick information av Dr B på telefon vilka prover han tycker ska tas men mina hafsiga anteckningar var visst inte så lätt att tyda när jag satte mig med det nu ikväll. Det här är de prover han sa tror jag:

Hb
    vita blodkroppar
    trombocyter (inte samma som vita eller??)
    APTT
    Anti-Faktor-X
    Fragmin-koncentration

Någon som har koll, verkar det rimligt??

• BettanB

Irma: Ja, det var ju svårt att låta bli att hoppas lite iaf. Läkaren var väldigt trevlig åtminstone, hade något så ovanligt som empati...
    Jupp, på Sahlgrenska är jag imorgon.

a80: Jo, Berg litar jag mycket på. Fantstisk man. Har dock inte hittat någon forskning ännu som stödjer påståeendet att man bör vänta så länge. En månad för att låta slemhinnan återställas kan jag köpa, men resten låter mest som goja. De flesta menar ju att det främst är av psykologiska orsaker som man bör vänta. Eftersom jag inte klarar att vänta så länge så väljer jag att tro det som passar in bäst.
    De andra gångerna har jag ju väntat. Och väntat rejält också, men inte 17 har det hjälpt. *envis*

Piratpartist, javisst!
  • Copkat

Bettan: Skickar en kram till dig och hoppas det går bra och smidigt imorgon. Vad bra att de åtminstone gör ett försök att analysera det.

Vinkar till er andra!

Imorgon ska jag på nästa läkarbesök för utredning. Får se hur mycket prover jag lyckas tjata mig till.

• fruZ

Bettan; jag förstår dig absolut. Och hoppas verkligen att det ska gå bra för er nästa gång när det än blir. Ville bara vidarebefodra det jag fått höra.

• BettanB

a80: Och vidarebefordra bör man. Det är så vi alla lär oss mer. Det är bara jag som är selektiv i kunskapsinhämtandet just nu.

Piratpartist, javisst!
  • Cia o krabaten

Kramar till Bettan.

*Vinkar till Lycka*

• Mikes bride

Go kväll i tråden!

Lycka: Vad kul att se dig! Titta i dagens NT under "familj" Ett glatt brudpar där idag.

Bettan: Lycka till imorgon. Sen vänder det. *kram*

Copcat: Lycka till till dig också. Hoppas du får träffa en trevlig och intresserad läkare.

Passar på att gratta lilla Vida också.

• Mrs Sara

Lycka77: Vad gör man inte för att det ska lyckas Har dock inte hållt på med ivf mer än kanske 2,5 år. Jag är glad idag att vi började försöka skaffa barn så tidigt i alla fall

• Finessan

Åh, tack för alla grattis till Vida! För ett år sedan hade hon varit hos oss i exakt en timme. Jag minns det som om det vore igår.

Idag har det varit en stor dag. En av de största någonsin. Det förstår ni här i tråden. Jag hoppas verkligen att ni alla kommer att få uppleva era barns 1-årsdagar. Det är så ofattbart stort.

Det har gått i ett idag och lilla Vida har varit i sitt esse. Det är en fröjd att studera henne och alla hennes lustigheter. Nu sussar hon sött efter en orolig kväll, brukar bli så när det har varit mycket. Dags för mig att sussa också.

Kommenterar inget eftersom jag inte har läst det senaste. Gör det imorgon.

Kramar!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10