• sam77

Gravida IVF:are - när kände du att du var gravid?

Hej alla lyckliga gravida IVF:are!

Jag ruvar på ett litet fint embryo sedan förra veckan och har en del symptom som jag självklart HOPPAS är graviditetssymptom.

Hur och när kände du av att embryot/blastocysten hade fäst och att du var gravid?

Jättesnällt om du ville dela med dig. TACK!

• Svar på tråden Gravida IVF:are - när kände du att du var gravid?
  • Cathy30

Mirran70: Åh så roligt för dig att du fick ett starkare pluss...grattis!

Jag har ju blivit gravid förut så det är väl bara så att det inte fäster varje gång...precis som i en naturlig syklus. Det är ju faktiskt otroligt när det lyckas...med tanke på hur mycket som ska stämma in för att man ska bli gravid...

Det låter intressant det där med dieten....jag försöker också undvika socker och vetemjöl och märker att endon blir något bättre då....

Jag mår varken illa eller är speciellt kissnödig....så vi får väl se....

Kram så länge

• Jennie L

Första gången vågade jag inte tro på att jag var gravid förrän efter många veckor, inte ens på inskrivningen. Denna gången kände jag när embryot fäste, fyra dagar efter insättningen.
    Min pojke föddes i november 2006 och i maj blir han storebror!

• Charlotta71

Hej,
    Jag hade testdag den 29 mars och fick ett tydligt pluss så det var graviditet och inte mens som var på gång!!

Jag har i dagsläget knappt några grav.symptom alls och har första VUL på tisdag efter Påsk, håll tummarna för mig!

• lyckospeja

Hej!

Jag känner nog inte av nåt alls förutom molande i magen till och från, som svag mensvärk. Mått lite illa ett par kvällar men det kan bero på hårt jobbande och förkylning igen.

Däremot påstår sig pappa och storebror ha sett på mig att jag var gravid redan en vecka innan jag plussade. (Plussade nu i fredags.) Fråga mig inte hur 17 de såg det bara... :P

• Waiting 4U

Cathy30: Jag har med endometrios & har nu lyckats bli gravid genom IVF.
    Det är inte lätt att skilja på endo smärtor & mens smärtor. Jag var helt säker på att det var mensen som var på väg när jag skulle göra graviditetstest på ruvar dag 14, men det visade sig att det var något annat som var på väg!:) Önskar dig all lycka till! Vet hur jobbigt det kan vara!

• lyckospeja

Hur vet man att man har endometrios egentligen? Hur märker man skillnad på den och vanlig mensvärk? Undrar eftersom jag vid mens brukar ha grymt ont, värk ner i benen, tappa all ork och må illa...

• Bispan

När vi gjorde vårt FET i höstas fick vi tillbaka vår lilla blastocyst den 23 september. Den 28 förstod jag att den hade fäst eftersom jag började få mensvärk. Det har jag inte haft sedan före förra graviditeten.

• Jessie Foxx

Jag förstod att jag hade plussat på ruvardag 8 då jag vaknade av att jag var hungrig. Jag har aldrig varit hungrig på morgonen innan, har fått tvinga i mig mat och vaknade av att jag var så hungrig att jag var tvungen att gå upp och äta.
    Tog ett gravtest som var positivt och nu på ruvardag 14 blir plusset bara starkare och starkare för varje dag

• Pinglan73

Måste man känna några symtom?

• annsofia

Jag kände inte av några gravidsymtom när jag plussade efter IVF.

• Pinglan73

annsofia; tack för svaret, började undra om alla känner något...

Svar på tråden Gravida IVF:are - när kände du att du var gravid?