• en grönsak

Han undviker mig,jag pallar inte.

Jag träffade en kille,vi hade snackat en del på nätet och så träffades vi och så gick det som det gick,vi låg med varandra första natten eftersom vi hade byggt upp mycket såna spänningar. Han stannade i 2 dagar och så bestämde vi skulle ses imorn,han åkte hem i måndags. Jag frågade om han ville ses osv och det ville han.

Sen efter att han åkte har han inte vart lika gullig som i början osv och sist jag snacka med han var i måndags kväll och sen dess har jag inte hört nåt. Jag skickade ett sms igår kväll och fråga om han kunde ringa men då skrev han att han inte var hemma. det var vid 18. Sen har han inte hört av sig alls.. Har försökt ringa han idag både till mobil och hemtel men han svarar inte. Jag börjar ju så klart tro att han fått kalla fötter och inte vill ses mer.
    Varför ska det vara så svårt att säga: nää jag tror inte vi kan ses osv bara en förklaring. Jag kan ta ett nej men den här kalla tystnaden,jag blir panikslagen och gråter och gråter för jag fattar inte vad jag ska ta mig till! Det är så sjukt fegt! Varför råkar jag ut för sånt här för? bara ignorera mig så här,det är så jävla elakt!'

Jag känner mig som en påse bajs,som en jobbig sak som alla killar bara stöter bort!

• Svar på tråden Han undviker mig,jag pallar inte.
  • b i t c h

Låt han vara. Låt han gå. Han är inte värd dina tårar. Han är ett svin...som sååååå många andra. Ett litet tips bara: sluta deita på nätet. Det är tyvärr där dom flesta svinen finns. Din stora kärlek kommer att dyka upp när du minst väntar det och var du minst väntar det. Njut hellre livet som singel så länge.

• en grönsak

b i t c h skrev 2009-03-25 13:45:36 följande:

Låt han vara. Låt han gå. Han är inte värd dina tårar. Han är ett svin...som sååååå många andra. Ett litet tips bara: sluta deita på nätet. Det är tyvärr där dom flesta svinen finns. Din stora kärlek kommer att dyka upp när du minst väntar det och var du minst väntar det. Njut hellre livet som singel så länge.
    Vad faan är det för fel på mig egentligen undrar jag. Varför kan jag inte vara en sån som killar faller för,skaffa en sån personlighet. Varför ska jag alltid vara den klistriga och jobbiga tjejen som jagar bort killarna? Jag börjar se mig själv som en äcklig vårta som inte förtjänar så mycket mer. Och att jag har stora bröst men är det det då? är det det som gör att killar inte vill ha ett förhållande,inte orkar dejta.. Hur ska jag bättra mig? Jag vet ju att jag bara borde låta det vara och lämna han ifred för att jag bara skämmer ut mig själv mer men så hoppas jag att han typ svarar eller ringer och förklarar så skulle jag inte känna mig lika dumpad!
  • Myrtille

en grönsak skrev 2009-03-25 13:30:39 följande:

Med mitt beteende? först säger han att allt känns bra osv och sen nästa dag ignorerar han mig helt. Jag tror nog att han visste från början vad han gjorde men att han var för feg för att säga nåt. Och det var inte så att jag inbilla mig den här gången utan han ville inte ses mer.
    Så småningom lär man sig att släppa så fort de börjar dra sig undan. Jagar du så flyr de. Spelar du cool så _kanske_ de intresserar sig. Det är tyvärr så speöet ser ut. Och det där med att ligga med varandra på en gång...ja, det är ju ett välkänt risktagande. Släpp honom och lev ditt liv.
  • ReRant

Woha. Nu får du ta och varva ner lite. Det här överanalyserandet och martyrskapet hade nog drivit iväg mig också.

Ta får försöka ta det lite lungnare. Nästa gång du träffar någon låt det gå som det går. Låt killen höra av sig. Ta ett par lugna träffar på en krog eller ett fik och lär känna varandra först. Hör han inte av sig så ryck på axlarna och ta det för vad det är.

Shit happends. Gör det inte till jordens undergång.

• sakoline

Han är inget svin. Vad ger dig den rätten att säga så? Han behövde tid att fundera och sedan hur han skulle säga det. Alla är inte lika verbala och klartänkta som du. Att låta känslorna blossa upp för att sedan kanske inse att han inte är psykiskt redo för en relation är HELT NATURLIGT.
    Och så din totala diss av nätdejting! Skulle snarare tipsa henne om att fortsätta på nätet; prata länge med killarna, lära känna dem, ta det lugnt fram, och inte ha sex med dem tidigt eftersom hon verkar ta illa upp ifall de har sex och det inte blir något.
    Att lära känna någon innan man inleder en relation är nog det bästa för att undvika minor, och typ "ragga på krogen efter utseendet" medför nog mer risk för tårar än hyggliga killar genom vänskap på nätet då man kan prata i timmar och lära känna varandra, snarare än gå efter intryck och utseendet.
  • b i t c h
    sakoline skrev 2009-03-25 13:57:37 följande:
    Han är inget svin. Vad ger dig den rätten att säga så? Han behövde tid att fundera och sedan hur han skulle säga det. Alla är inte lika verbala och klartänkta som du. Att låta känslorna blossa upp för att sedan kanske inse att han inte är psykiskt redo för en relation är HELT NATURLIGT.Och så din totala diss av nätdejting! Skulle snarare tipsa henne om att fortsätta på nätet; prata länge med killarna, lära känna dem, ta det lugnt fram, och inte ha sex med dem tidigt eftersom hon verkar ta illa upp ifall de har sex och det inte blir något.Att lära känna någon innan man inleder en relation är nog det bästa för att undvika minor, och typ "ragga på krogen efter utseendet" medför nog mer risk för tårar än hyggliga killar genom vänskap på nätet då man kan prata i timmar och lära känna varandra, snarare än gå efter intryck och utseendet.
    Jag har INTE sagt att hon skulle "ragga på krogen". Det skulle jag nog också råda henne från att göra. Jag är såpass gammal i "gamet" och har också "provat" både krogen och nätet. Inget av det har nånsinn funkat. Min erfarenhet av killarna på krogen och nätet är att dom ÄR SVIN. Det är bara EN sak dom är ute efter. Sen lämnar dom dig. Och att sitta timvis på nätet och skriva och "bli känd" med varandra är skitsnack. Fast du kanske är ärlig och skriver om dig själv, så är väl schangsen 1/10.000 att killen gör samma sak.

mvh// b.i.t.c.h. (Babe In Total Control of Herself)
  • sakoline

bitch: Tyvärr har du fel. Jag har träffat 10-15 killar från nätet sen unga år, och en av dem har varit konstig, andra har varit bra.
    Du har bara haft otur. Eller så drar du till dig sånt krafs, inte vet jag.

• LillaFlingan

ts: ha inte sex första dejten.. aldrig någonsin.. oavsett om det är en nätdejt lr vanlig dejt.. ALDRIG... =) det förstör mer än vad det gör gott..och man får inte samma syn på förhållandet på något vis..
    man ska ju bygga upp en relation byggd av vänskap,närhet och allt det där.. och det blir ju svårt om man har sex på en gång och då blir allt som enbart fokuserat på sex..

haft mina duster jag med, då man "gjort fel"...och haft sex på första dejten.. det gick åt skogen alla gångerna.. ;) och man undrade vad man gjort för fel.. :P

men man lär sig av sina misstag..
    min sista nätdejt är numera min fästman, vi väntar vårt första barn ihop i slutet av april och allt det dära :)
    och vi beslöt gemensamt att vänta med sex ett tag just för att vi inte ville att det skulle förstöra något.. :)

sätt på dig dina fulaste trosor du har och raka dig inte därnere (om du nu gör det).. så ska du se att du kan hålla på dig :P

och var lite mera kall, när jag träffade min nuvarande så var det han som fick höra av sig osv.. vilket han gladeligen gjorde.. han fick stå för själva "jakten" sas.. ;)

så kan ju vara värt ett försök iaf, att INTE ha sex med en gång.. :)

• b i t c h
    sakoline skrev 2009-03-25 23:59:10 följande:
    bitch: Tyvärr har du fel. Jag har träffat 10-15 killar från nätet sen unga år, och en av dem har varit konstig, andra har varit bra.Du har bara haft otur. Eller så drar du till dig sånt krafs, inte vet jag.
    Om bara en har varit konstig och inte dom andra...varför blev det så att du träffat så många då. Måste ju har varit nåt konstig med dom andra också när det inte blev nåt förhållande...bara undrar....
    Jag har träffat en kille från nätet....dom andra dumpade jag DIREKT efter första samtalet då allt bara skulle handla om sex, sex och ännu mera sex.
    När jag har varit på krogen har jag inte varit där för att ragga utan ha kul. Dom som har försökt ragga på mig har fått en fot i röven direkt.
    Efter två skillsmässor, en som var svartsjuk och en som var psykopat, så VET jag vad jag vill ha.
    Mannen jag har nu träffade jag när jag minst väntade det, och var jag inte hade trott jag skulle träffa någon. Vi var kompisar (och då menar jag INTE KK, utan bara vanliga vänner) 11månader innan vi blev ett par. Sex hade vi inte ens pratat om innan vi blev ett par.
  • giftgrodan

b i t c h skrev 2009-03-26 11:20:05 följande:

Om bara en har varit konstig och inte dom andra...varför blev det så att du träffat så många då. Måste ju har varit nåt konstig med dom andra också när det inte blev nåt förhållande...bara undrar....
    Eh, känner du att man du skulle kunna ha ett förhållande med vem som helst, så länge de inte är konstiga? Personkemi och sånt har inget med saken att göra?
  • I Love You Three

Jag har träffat en kille som jag pratat med länge länge på internet. började med att i hade träffats i ett väntrum och han skrivit upp mitt namn när dem ropade upp mig sen fortsatte det på facebook.

Till saken , den hör killen har träffat en tjej.. Som ringer honom och smsar istort sett varje kväll. Har pratat med honom om detta , och han sa att han inte skulle höra av sig mer till henne.

Kan det vara ngt sånt som hänt ?

Kom o tänka på det när jag läste din tråd bara.. för i måndags var sista gången han pratatde med henne :-/ och igår var han med mig.. Fick en dejavu känsla när jag läste ditt inlägg bara .

Jag hoppas iaf att det inte är samma kille och att det löser sig för dig !

Killar som beter sig såär inte värda att gråta över

• TantBus

ett råd är kanske att ta det lugnt med att höra av dig och låta honom fundera lite?
    Risken finns att han känner sig jagad.

Jag vet, jag är själv i en sits som är allt annat än fantastisk och fin just nu. Jag har ett "KK" förhållande med en kille som är kär i sin inneboende som är gravid med sitt ex. jepp, låter "glamour" utav h*lvete. Men tyvärr sant. Så, det enda tips jag kan ge dig från en svår sits till en annan är att ta det lugnt. Låt honom tänka lite.

• Fidelis ad urnam

Ett tips.
    Läs boken "He´s just not that into you"

Mycket bra och enkel bok som ger dig en tankeställare. Boken handlar om just sådana saker som det du skriver om i trådstarten.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Themis

Jag vet minst två som hittat längre relationer (8+ år och pågår fortfarande, ett par ska gifta sig i vår) via nätet så hopplöst är det inte, men man måste väl hitta sin egen typ av mänska bara?

Annars får man skaffa sig en arbetsplats med fina killar, för det är ett av de ställen som flest träffar sin partner på.

• VargFilur

Det är inget fel på dig.

Folk får inte alltid lära sig att våga ta risker, och vara ärlig.

I kärleksrelationer kanaler mycket väl vara era anknytningsmönster som ställer till det, dessutom.

Men kom ihåg, lägg inte mer energi på människor som väcker detta i dig. De, vars beteende triggar dig att känna dig värdelös.

Att ignorera varandra, utan att ha modet att vara sann, tyder tyvärr på rätt svag karaktär.

Kram

Svar på tråden Han undviker mig,jag pallar inte.