• babydeluxe

Någon mer som ska börja med Pergotime runt 30/3??

Hej!

Vid årsskiftet fick jag reda på att jag har PCOS. Nu på måndag (30/3) börjar jag min första kur pergotime. Jag är lite nervös och det skulle vara trevligt att följas åt några styckna i samma situation! Så om du också ska börja med läkemedlet eller har erfarenheter av det som du vill dela med dig av så skriv gärna några rader!

Kram

• Svar på tråden Någon mer som ska börja med Pergotime runt 30/3??
  • timberhochmandie
    strawberryshortcake skrev 2009-04-25 09:15:59 följande:
    Mensen kom igår.
    Samma här.
  • Viktoria5

straberryshortcake, timberhochmandie: Vad skönt att den kommit igån då, eller?

Själv tog jag gravtestet idag på morgonen, visade ett stort fylligt minus... Attans! Jag som ändå hoppades, trots att jag eg. visste... Så nu väntar jag också på mensen... Det är väl bara att ta nya tag men just nu känns det helt omöjligt att bli gravid...

• timberhochmandie

Jo, det är ju bättre det än att man märker att den är på gång men det aldrig liksom blir nåt. Jag orkar knappt bli besviken längre, det är iofs skönt. Det där har gått lite i perioder - ibland har jag bölat som en tok när mensen kommer och ibland (som nu) har jag faktiskt lyckats vara inställd på att det naturligtvis inte blir nåt den här månaden heller.

• babydeluxe

Tråkigt att det inte blev någonting denna månaden timberochmandie och strawberryshortcake, önskar er lycka till nästa månad!

Jag har inte nått BIM än men testade minus i fredags, 10 dagar efter äl så det känns rätt kört. Plus att jag har alla tecken på att mensen är på g snart.

Vi får inte tappa modet! Hoppas att ni får en skän söndag ute i solen!

• strawberryshortcake

Ahh, ingen tur alls denna månaden, för någon av oss. :(
    Jag fick ett litet breakdown då mensen kom faktisk.
    Hade hoppats sååå mycket att det "bara" skulle räcka med pergo sen skulle vi bli gravida. Men nee..
    Fick gå ut och gråta på lunchen med 2 kollegor som inte fattade något.. sen fick jag ju berätta och det känns bra.

Nya tag, börjar kur 2 på tisdag.

• Viktoria5

Hej hej allihop!
    Var också riktigt nere tidigare idag. Jobbar just nu nätter också som inte förbättrar humöret. Stackars min man...
    strawberryshortcake känner precis som dig, trodde att när jag väl började med pergo så skulle allt lösa sig och när stickan visade ägglossning blev jag så oehört glad kändes nästan som jag var gravid men nu när man bara går och väntar på att mensen skall komma igång så man får börja med dos 2 känns det som om allt hopp försvunnit, kommer väl aldrig bli mamma...

• timberhochmandie

Måste passa på att fråga er härinne... Har er mens påverkats av pergon? Jag brukar ha sparsam mens i vanliga fall, men det här är ju nästan löjligt.

dag 1: spotting
    dag 2: spotting
    dag 3 (dag 1 i ny cykel): normalstor blödning halva dagen och sparsam resten
    dag 4: sparsam halva dagen och ingenting resten
    dag 5: ingenting halva dagen och sedan spotting
    dag 6 (idag): spotting

Mens i typ 1,5 dagar... Kan det bli så här av pergo? Har det nåt med tjockleken på slemhinnan att göra? Lite mens = tunn slemhinna? I så fall skulle det ju kunna hänga ihop med pergon, tänkte jag...

• strawberryshortcake

Min mens har nästan blivit mer sparsam av pergon.
    Jag brukar ha mycket, mycket blod många, många dagar men nu hade jag "bara" blödningar, totalt, i 5 dagar.
    Sist slutade blodet helt och hållet ungefär samtidigt som jag tog första pillan.
    Annars brukar jag ha blodflytningar både före och efter.

NÅGOT positivt.
    Allt annat är skit.
    Imorgon drar kur 2 igång och det betyder väl huvudvärk i ytterligare 3 veckor. :( Blä.

Men hörreni.. klart vi ska bli MORSOR.
    VI får ju inte ge upp riktigt nu?!

• timberhochmandie

Hm... Då skulle det kanske kunna hänga ihop med slemhinnan då, eftersom det sägs att den ofta blir tunnare av pergo? Usch, hoppas inte det... Det borde ju i så fall betyda att jag inte har mycket till slemhinna annars heller??

Jag ska inte äta mer pergo. Fick bara en kur utskriven och det var väl knappt ens att jag skulle ha ätit den. Rekommendationen är ju IVF. :-S Enligt info från min läkare skulle man dock höra av sig för undersökning innan man började med nästa kur. Ingen annan som ska på återbesök först? Och äter ni pergo månaderna efter varandra, utan uppehåll? Står ju annars en hel del här på FL om att effekten sitter i även månaden efter så att det räcker med pergo varannan månad, typ...

• Viktoria5

Hej Hej
    Har en lite fråga. Vad betyder IVF?

timberhochmandie: Jag tänkte ta pergo även nu nästa månad för att sedan ha en månad uppehåll och därefter försöka igen. Min gynekolog sa att vissa rekomenderade att ta det var månad och vissa varannan...

Ringde henne idag men hon hade så mkt att göra så jag fick ta frågorna med sekreteraren som skulle vidarbefodra dem till henne. Dumt att bo i en mindre stad där det finns 2 gynekolmott. Skulle vilja byta till ngn som tar en mer på allvar...

• timberhochmandie
    Viktoria5 skrev 2009-04-28 08:43:02 följande:
    Hej HejHar en lite fråga. Vad betyder IVF?
    Provrörsbefruktning...
  • timberhochmandie

Hur har det gått för dig hoppatossa? Du har väl BIM idag? *håller tummarna*

• Viktoria5

Tomberhochmandie: Min mens har säkert påverkats tror jag... Har mer mens än någonsin och haft fruktansvärda menssmärtor... Behövt både ipren och panodil för att lätta på smärtorna något... Tur att det börjar gå mot slutet...

Är det bra att ha tjock eller tunn slemhinna?

Jag ska börja med pergokur2 2:a maj... Får se om det blir några biverkningar denna gången...

• Vårflickan84
    Viktoria5 skrev 2009-04-29 19:22:34 följande:
    Tomberhochmandie: Min mens har säkert påverkats tror jag... Har mer mens än någonsin och haft fruktansvärda menssmärtor... Behövt både ipren och panodil för att lätta på smärtorna något... Tur att det börjar gå mot slutet... Är det bra att ha tjock eller tunn slemhinna?Jag ska börja med pergokur2 2:a maj... Får se om det blir några biverkningar denna gången...
    man ska ha en tjock slemhinna!
  • timberhochmandie

Japp, man ska ha tjock slemhinna. Men inte fööör tjock. Fast pergo är ju känt för att förtunna slemhinnan, inte förtjocka den. Hoppas att du inte behöver få nån mens alls nästa månad Viktoria5!

• Vårflickan84
    strawberryshortcake skrev 2009-06-02 20:27:32 följande:
    Long time no hear!hur går det för er???
    jag är inne på min adra kur av pergo + ovitrelle och har haft ÄL i helgen. så nu är det den långa väntan fram till BIM!
    hur går det själv? =)
  • strawberryshortcake

Jag har gått mina 3 kurer nu och väntar på att mensen förhoppningsvis inte dyker upp nästa vecka. Annars blir det att ringa och få en remiss ivägskickad och isf blir det IVF till hösten.

Svar på tråden Någon mer som ska börja med Pergotime runt 30/3??